gem opp
- Berichten: 4.541
gem opp
Andere integraalvoorbeelden:
De gemiddelde lengte van de rechte tussen 2 random gegenereerd punten in een eenheidsvierkant: De gemiddelde oppervlakte van random gegenereerde rechthoeken in een eenheidsvierkant:
- Berichten: 4.541
Re: gem opp
Hiermee schijnt het te kunnen maar ik vind dat geen nette integraal
http://mathworld.wolfram.com/SquareTrianglePicking.html
- Berichten: 4.541
Re: gem opp
ik ben zo vrij geweest bovenstaande integralen een beetje aan te passen met 11/144 als uitkomst.
Dat lukte bijvoorbeeld met .
Deze werkwijze slaat natuurlijk nergens op, maar zou het de juiste integraal kunnen zijn vraag ik mij af.
Dat lukte bijvoorbeeld met .
Deze werkwijze slaat natuurlijk nergens op, maar zou het de juiste integraal kunnen zijn vraag ik mij af.
- Berichten: 7.463
Re: gem opp
Het plaatje in het openingsbericht ziet er verdacht uit! Waarom komen de driehoeken niet in de linker en rechter bovenhoek zoals ze wel in de linker en rechter onderhoek komen?
- Berichten: 4.541
Re: gem opp
het is een screenshot!! Het plaatje wordt gegenereerd in wolfram (zie link) om de random driehoekgeneratie een beetje inzichtelijk te maken
ik ga ervan uit dat de verdeling uniform is.
ik ga ervan uit dat de verdeling uniform is.
Laatst gewijzigd door ukster op ma 03 feb 2020, 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.
- Berichten: 7.463
Re: gem opp
Aha - ik zie het. Het plaatje in je openingspost is niet representatief. Andere plaatjes vullen het vierkant wel uit.
-
- Berichten: 1.247
Re: gem opp
Je krijgt een hele nare, 6-dim integraal inderdaad. Heb ooit es een stukje Pythoncode geschreven om dit numeriek na te rekenen
- Berichten: 7.463
Re: gem opp
Je zou toch denken dat zoiets met behulp van een symmetrie-redenering moet zijn op te lossen, maar ik zie zelf ook niet hoe.