Variabele driehoeken

Moderators: dirkwb, Xilvo

Reageer
Berichten: 2

Variabele driehoeken

Afbeelding

Hallo allemaal,

Ik heb een GROOT probleem,

Ik moet voor mijn werk een programma schrijven voor een keukendeurtje te frezen.

Nu heb ik hier een programma ter beschikking dat geen SIN, COS, ... kan berekenen, Vierkantwortel en kwadranten is ook niet mogelijk.

Hierboven is een afbeelding om alles te verduidelijken.

Afstand A en B is door te klant te kiezen en is dus variabel

Afstand C en D is ook variabel

Nu moet ik Afstanden X1 X2 X3 en X4 bepalen

deze staan op een bepaalde mannier (diegene waar ik niet slim genoeg voor ben) in verband met de afstanden A B C en D

Kan iemand mij hierbij helpen ?

Alvast bedankt

Als er onduidelijkheden zijn, vraag maar

Tom

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Variabele driehoeken

pythagoras? of ken je deze stelling niet?
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Berichten: 2

Re: Variabele driehoeken

Vierkantswortel en kwadranten niet mogelijk. Of kan je niet lezen ?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.003

Re: Variabele driehoeken

je kan toch wel vermenigvuldigen?
I was born not knowing and have only a little time to change that here and there.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.330

Re: Variabele driehoeken

Als ik het goed begrijp mag er hier alleen opgeteld en afgetrokken worden.
Volgens mijn verstand kan er niets bestaan en toch bestaat dit alles?

Gebruikersavatar
Berichten: 140

Re: Variabele driehoeken

Ik zie niet echt hoe je zonder vermenigvuldigen dit kunt uitwerken...de enige 2 vergelijkingen die ik tot nu toe heb gevonden zonder vermenigvuldigen waren:

C = A + A + X1 + X3

D = A + A + X2 + X4

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Variabele driehoeken

gaat niet lukken zonder vermenigvuldingen of delen of zo

voor die cos en sin eventueel
\(\sin x = \sum_{i=0}^{\infty }\frac{{\left( -1\right) }^{i}\,{x}^{2\,i+1}}{\left( 2\,i+1\right) !}\)
\(\cos x = \sum_{i=0}^{\infty }\frac{{\left( -1\right) }^{i}\,{x}^{2\,i}}{\left( 2\,i\right) !}\)
maar dat zal ook wel niet gaan wss
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 140

Re: Variabele driehoeken

Als het echt zo is dat je een programma moet schrijven dat dat kan uitrekenen, definieer dan gewoon de vermenigvuldiging in dat programma door gewoon een for-lus ofzo

Als het een opgave van een of andere leraar is...tjah dan heb je idd een groot probleem :D

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Variabele driehoeken

'k vraag mij toch af wat voor taal het is waarin het programma gaat geschreven worden
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Berichten: 4.502

Re: Variabele driehoeken

Ik zou het kunnen oplossen met QB4.5,werkt heel eenvoudig.

Een .BAS uitvoering maken en vervolgens een .EXE uitvoering (als Microsoft geen problemen had gemaakt in de bijbehorende BC.exe!)

Andere programma's wellicht ook mogelijk,alleen daar heb ik geen vaardigheid in! :D

Reageer