Coordinaten berekenen
-
- Berichten: 1
Re: Coordinaten berekenen
En dan? Moet ik dan gewoon de snelheid op 2 zetten? :S
Dat is ook geen optie. Voor het ogenblik heb ik snelheid 1 weggehaald, maar dit lijkt me niet bepaald de beste optie.
De volgende code staat in een testpagina. Werkt perfect behalve als $speed gelijk is aan 0 of 1.
Ben
Dat is ook geen optie. Voor het ogenblik heb ik snelheid 1 weggehaald, maar dit lijkt me niet bepaald de beste optie.
De volgende code staat in een testpagina. Werkt perfect behalve als $speed gelijk is aan 0 of 1.
Code: Selecteer alles
<?php
$x1 = 40;
$y1 = 42;
$x2 = 32;
$y2 = 9;
$speed = 5;
echo 'Start: ('.$x1.', '.$y1.')<br />';
echo 'End: ('.$x2.', '.$y2.')<br />';
echo 'Speed: '.$speed.'<br /><br />';
$i = 0;
while($x1 != $x2 || $y1 != $y2)
{
$angle = @atan(abs(($y1 - $y2) / ($x1 - $x2)));
if($x2 > $x1)
$x1 = ceil($x1 + $speed * cos($angle));
elseif($x2 < $x1)
$x1 = ceil($x1 - $speed * cos($angle));
if($y2 > $y1)
$y1 = ceil($y1 + $speed * sin($angle));
elseif($y2 < $y1)
$y1 = ceil($y1 - $speed * sin($angle));
$i++;
echo 'Tick '.$i.' » ('.$x1.', '.$y1.')<br />';
}
echo '<br />ETA: '.$i;
?>