Coordinaten berekenen

Moderators: dirkwb, Xilvo

Berichten: 2.746

Re: Coordinaten berekenen

gebruik dan:

"if v=1 {..}

else {...}"

pi.gif

Berichten: 1

Re: Coordinaten berekenen

En dan? Moet ik dan gewoon de snelheid op 2 zetten? :S

Dat is ook geen optie. Voor het ogenblik heb ik snelheid 1 weggehaald, maar dit lijkt me niet bepaald de beste optie.

De volgende code staat in een testpagina. Werkt perfect behalve als $speed gelijk is aan 0 of 1.

Code: Selecteer alles

<?php

$x1 = 40;

$y1 = 42;

$x2 = 32;

$y2 = 9;

$speed = 5;

echo 'Start: ('.$x1.', '.$y1.')<br />';

echo 'End: ('.$x2.', '.$y2.')<br />';

echo 'Speed: '.$speed.'<br /><br />';

$i = 0;

while($x1 != $x2 || $y1 != $y2)

{

$angle = @atan(abs(($y1 - $y2) / ($x1 - $x2)));

if($x2 > $x1)

$x1 = ceil($x1 + $speed * cos($angle));

elseif($x2 < $x1)

$x1 = ceil($x1 - $speed * cos($angle));

if($y2 > $y1)

$y1 = ceil($y1 + $speed * sin($angle));

elseif($y2 < $y1)

$y1 = ceil($y1 - $speed * sin($angle));

$i++;

echo 'Tick '.$i.' » ('.$x1.', '.$y1.')<br />';

}

echo '<br />ETA: '.$i;

?>
Ben

Reageer