SPSS repeated measures

Moderators: dirkwb, Xilvo

Reageer
Berichten: 1

SPSS repeated measures

Ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen met mijn statistiekvraag. Ik doe een afstudeeronderzoek in het voetbal en wil graag een mogelijke correlatie/associatie onderzoeken. Ik heb het vermoeden dat dit met de repeated measures ANCOVA zou moeten maar ik kom er niet uit. Ik wil namelijk een bepaalde waarden (berekend over een periode van 4, 3, 2 of 1 week) vergelijken met de test waarden van 1 dag en hierbij ook nog corrigeren voor een confouder (wellness-score). En dit op bij iedere speler op 3 meetmomenten.
Ik wil het volgende dus doen, TEi (4weken) gecorrigeerd voor wellness-score (4 weken) vergelijken met de TEi (testwaarden) gecorrigeerd voor wellness-score(testdag).

Mijn data ziet er als volgt uit; alle variabelen zijn continu
Ik heb aan de ene kant de TEi (4weken) met bijbehorende wellness-score en aan de andere kant de TEi(testdag) met bijbehorende wellness-score.

Ik kom er niet uit hoe ik deze waarden op de juiste manier moet invullen in SPSS om tot een gedegen vergelijking te komen. Daarbij twijfel ik nu of de repeated measures ANCOVA de juist manier is.

Ik hoop dat het duidelijk is voor jullie en dat jullie mij op weg kunnen helpen.

Groetjes,

Justin

Reageer