Zilver plating van koperen PCB contacten

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 18

Zilver plating van koperen PCB contacten

Hallo,

Ik heb hier een zelf gefabriekt pcb'tje waar contacten op geëtst zitten die in een connector worden geschoven. Nu wilde ik deze van een dun laagje zilver voorzien. Er zijn veel receptjes met cyanide te vinden, maar aangezien ik nog niet levensmoe ben wil ik dat toch maar met rust laten.

Hoe dan ook, Ik heb wat geprobeerd met zilver nitraat in oplossing en dit met een watten staafje over de contacten heen te wrijven. Dit lijkt goed te werken alleen is de hechting tussen het koper en het zilver maar matig. Ik poets het er sneller af dan dat het erop komt.
 
Ik heb het ook geprobeerd door eerst het koper goed schoon te maken door licht op te schuren en vervolgens met aceton te ontvetten.
Heeft iemand hier ervaring mee en kan mij een duwtje in de rug geven?

Groeten,

Bas

Berichten: 1.816

Re: Zilver plating van koperen PCB contacten

Dan heb je iets gemaakt met veel tijd en moeite en ga je de contacten verzilveren?????? Waarom ze niet dan vergulden? Is als stift gewoon te koop. Zilver is snel aangetast enz. daarom wordt het ook niet/zelden gebruikt.
LiA

Berichten: 18

Re: Zilver plating van koperen PCB contacten

De verbinding tussen koper en het contact lijkt niet altijd goed genoeg te zijn. Vandaar dat ik het wilde proberen. De volgende printjes die ik bestel laat ik gewoon vergulden. Maar voor nu lijkt het het me ook wel een leuk expiriment om te proberen.

Reageer