waterstof maken met max 4% h2 gas door elektrolyse

Moderator: ArcherBarry

Gesloten
Berichten: 4

waterstof maken met max 4% h2 gas door elektrolyse

hallo mensen,

ik wil met een dry-cell (1L water reservoir) een waterstof mengsel maken met maximaal 4% h2 gas. (het klopt idd, dat deze niet explosief moet zijn).
Na veel zoekwerk, denk ik dat ik erachter ben gekomen dat door de verhouding naoh/water en met de hoeveelheid voltage/ampère je het gasmengsel bepaald. (correct me if i'm wrong)
Als dat wel klopt, hoeveel gram naoh moet ik dan mengen met die 1L water?
en met welke hoeveelheid voltage/ampère?

Testen lukt mij (nog) niet, want ik wil 1st uitzoeken of mijn project haalbaar is.

Tevens komt er nog een pwm en een thermoregulator (auto-shut down bij 50 graden) op.

Generator Type: Dry Cell.

· Voltage: 12V; Optimum operation current: 6-8 A

· Standard dimensions: 110x110x1100 mm

· Standard electrical connections of the cell: + NNNN - NNNN + (N - neutral plate)

· Plates: 11; Total area for gas production: 670 cm2

· Production of Hydrogen: Up to 1.0 liters per minute (12A).

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: waterstof maken met max 4% h2 gas door elektrolyse

Opmerking moderator

kan jij je post nog eens schrijven maar dan netjes met goed geschreven woorden, geen whatsapp afkortingen, juiste notatie van molecuul formules (juiste hoofdletters, sub/super script, reactie vergelijking, etc) en de reden waarom je een waterstof cell wilt maken. Wat wil je er mee doen?

Berichten: 3.903

Re: waterstof maken met max 4% h2 gas door elektrolyse

als ik het goed begrijp zijn dit soort systemen bedoeld om vanuit de 12V generator in je auto waterstofgas (+ zuurstofgas ?) te maken via elektrolyse en dat te mengen met het standaard lucht-brandstofmengsel. De gedachte is dat waterstof veel beter verbrand dan benzine/diesel en zo ook helpt om de osiginele brandstof beter te laten verbranden waardoor je overall een lager brandstofverbruik krijgt vergeleken met de situatie zonder deze toevoeging.

Berichten: 4

Re: waterstof maken met max 4% h2 gas door elektrolyse

HansH schreef: ma 30 dec 2019, 09:20 als ik het goed begrijp zijn dit soort systemen bedoeld om vanuit de 12V generator in je auto waterstofgas (+ zuurstofgas ?) te maken via elektrolyse en dat te mengen met het standaard lucht-brandstofmengsel. De gedachte is dat waterstof veel beter verbrand dan benzine/diesel en zo ook helpt om de osiginele brandstof beter te laten verbranden waardoor je overall een lager brandstofverbruik krijgt vergeleken met de situatie zonder deze toevoeging.
dat is inderdaad het systeem wat ik wil gebruiken om waterstofgas en zuurstofgas te creëren via elektrolyse.
echter wil ik de percentage van waterstofgas verlagen naar max 4%. zodat het niet een explosief mengsel word.

na veel zoekwerk, denk ik dat je door de verhouding NaOH en gedistilleerd water en wellicht de hoeveelheid Ampère, de waterstofgas - zuurtstofgas mengsel kan veranderen.

Als dit klopt, hoeveel gram NaOH moet ik dan mengen met 1 Liter gedistilleerd water?
en evt met welke hoeveel Ampère?
dat is nml iets wat ik niet kan vinden en ik ben niet bekend met scheikundige berekeningen.


het is de bedoeling om dit voor therapeutische doeleinden te gebruiken, vandaar dat het mengsel niet explosief moet zijn.
voor degenen die hier nog nooit van gehoord hebben, hier komt het design vandaan wat ik wil bouwen.

details van het systeem wat ik wil gebruiken:
Generator Type: Dry Cell.
· Voltage: 12V; Optimum operation current: 6-8 A
· Standard dimensions: 110x110x1100 mm
· Standard electrical connections of the cell: + NNNN - NNNN + (N - neutral plate)
· Plates: 11; Total area for gas production: 670 cm2
· Production of Hydrogen: Up to 1.0 liters per minute (12A)

hierbij komt nog bij:
*een PWM: Frequency Duty Cycle Verstelbare Module Signaalgenerator om de Ampère te regelen voor de juiste (veilige) hoeveelheid output.
een thermoregulator (auto-shut down bij 50 graden) voor de veiligheid.
extra waterfilters om alle NaOH uit het gasmengsel te wassen.
2 flashbackprotectors voor de veiligheid.
overdrukventielen (max 3 PSI) voor de veiligheid.

@moderator: hopelijk is het zo beter want duidelijker dan dit kan ik het niet verwoorden.

Berichten: 3.903

Re: waterstof maken met max 4% h2 gas door elektrolyse

De Cel maakt aan 1 elektrode waterstof en aan de andere elektrode zuurstof. Die reactie kun je niet veranderen. De hoeveelheid gas wat ontstaat is altijd in de verhouding 2 delen waterstof : 1 deel zuurstof. en als je dat verbrand krijg je weer water. (maar de verbranding gaat zeer explosief). De enige manier volgens mij om een lager percentage gas te krijgen is om lucht bij te mengen, bv via een aquarium pompje. Verder vraag ik me wel af wat Waterstof met je lichaam doet en of dat een positief effect heeft.

Berichten: 4

Re: waterstof maken met max 4% h2 gas door elektrolyse

HansH schreef: di 31 dec 2019, 20:12 De Cel maakt aan 1 elektrode waterstof en aan de andere elektrode zuurstof. Die reactie kun je niet veranderen. De hoeveelheid gas wat ontstaat is altijd in de verhouding 2 delen waterstof : 1 deel zuurstof. en als je dat verbrand krijg je weer water. (maar de verbranding gaat zeer explosief). De enige manier volgens mij om een lager percentage gas te krijgen is om lucht bij te mengen, bv via een aquarium pompje. Verder vraag ik me wel af wat Waterstof met je lichaam doet en of dat een positief effect heeft.
In het bovenstaande yt filmpje zit ook geen extra pomp op, dus het moet wel te doen zijn.
Waterstof is als voeding voor je lichaam.
verbeterd immuunsysteem, meer energy, kan chronische ziekten verlichten/genezen.
Het word al jaren alom gebruikt in het oosten, daar hebben ze gewoon hydrogen bars. Kun ie gewoon even binnenlopen voor een kuurtje.
Dit word in het westen wat tegen gehouden, want anders gaat de big pharma verlies draaien.
Bekijk maar wat interviews van George wiseman ea.

Berichten: 3.903

Re: waterstof maken met max 4% h2 gas door elektrolyse

In bovenstaand filmpje wordt de menging volgens mij gedaan op het laatste moment wanneer een mengsel ontstaat met de in te ademen lucht. Dat kun je zien omdat de hoeveelheid belletjes die in het glas water komt evenveel lijkt te zijn als de hoeveelheid die door het waterfilter omhoog bubbelt. Dus wat er in het glas water komt is een explosief knalgasmengsel volgens mij.

Berichten: 4

Re: waterstof maken met max 4% h2 gas door elektrolyse

Behalve als die bubbels minder dan 4,7% waterstof bevatten. Als je dan het via canule inademt, komt er al zoveel extra zuurstof bij zodat het niet gevaarlijk is.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: waterstof maken met max 4% h2 gas door elektrolyse

Opmerking moderator

Ik heb het even aangezien. We hebben hier een potentieel explosieve situatie, een persoon met relatief weinig kennis over chemie en een verzoek voor een systeem m.b.t. niet wetenschappelijk onderbouwde geneeskunde voor persoonlijk gebruik. Dit gaat tegen verschillende regels van ons forum. Daarom gaat dit topic nu op slot.

Gesloten