Voet onder heet water: 2 keer pijnscheut

Moderator: ArcherBarry

Gesloten
Berichten: 16

Voet onder heet water: 2 keer pijnscheut

Hoi iedereen,
 
als ik mijn voet onder pijnlijk heet water houdt, dan voel ik uiteraard een pijnscheut, en in een reflex beweeg ik dan mijn voet van onder de hete straal, bijvoorbeeld in bad.
Het badwater heeft een comfortabele warme temperatuur. Wanneer mijn voet in het warme badwater terechtkomt, voelt het eerst comfortabel, en vervolgens krijg ik een tweede (kortere) pijnscheut, die ik niet kan verklaren. Tussen reflex en tweede pijnscheut zit ongeveer een seconde. Niet erg lang dus, maar lang genoeg om duidelijk 2 pijnscheuten waar te nemen.
 
Hetzelfde fenomeen doet zich voor bij handen onder warm water, maar bijvoorbeeld niet bij handen op een warme kookplaat. Het moet iets te maken hebben met de combinatie van warmte + vloeistof + reflex.
 
Is er iemand die dit zou kunnen verklaren?
 
Alvast bedankt,
Digits
 

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Voet onder heet water: 2 keer pijnscheut

Opmerking moderator

Omdat via internet een diagnose niet goed gesteld kan worden raden we je aan dit elders te bespreken, bijvoorbeeld met je huisarts. Wetenschapsforum kan en wil niet het risico lopen op een verkeerd advies. Deze topic is daarom gesloten.
Indien je er prijs op stelt dat het bericht verwijderd wordt vernemen we dat graag van je.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gesloten