Uitscheiding vliegenzwam in urine en urine drinken

Moderator: ArcherBarry

Berichten: 454

Uitscheiding vliegenzwam in urine en urine drinken

Beste wetenschapbewoners :D .Ik zag laatst een leuk filmpje over de vliegezwam trip
Ongeveer bij 8.20 .Daarbij vertelde hij dat hij twee trips had met de vliegenzwam.Bij de eerste nam i het zelf van de paddenstoel .Maar bij de tweede nam i het van de urine van de trip van de eerste en hij vertelde dat de sjamanen dat vroeger ook zelf deden voor hun klanten .Het voordeel daarvan was dus dat de pijn en de negatieven bestanddelen die in de paddo zitten eigenlijk afgebroken worden door de organen van de sjamaan en dat je daarna minder negatieve effecten krijgt.
Nou ben ikzelf niet van plan om het gaan te proberen hoor .Ik kwam het toevallig tegen bij mijn intresse voor paddenstoelen .Maar bij nader onderzoek is de stof die tript bijna niet verandert in de urine .Ik snap dat niet helemaal ik dacht dat alles werd afgebroken door je lichaam in kleine stukjes .Ik bedoel waar gaan ze dan uiteindelijk van uit hun dak .Iets moet toch afgebroken worden .
Tweede voorbeeld .Ik neem wel es een slaappil .Zou het dan ookzo zijn dat als ik mijn ochtend urine daarna opdrink dat ik dan gewoon weer een slaappil zou hebben :D
Of met andere medicijnen .Nou ja jullie begrijpen mijn vraag nu vast wel .
Zou in princiepe misch best wel wat in zitten nu ik erover nadenk .vooral omdat ze altijd zo klagen over vervuiling en het precies kunnen bijhouden hoeveel medicijnen er gebruikt worden en door het toilet gaan .ivb met zuiveren van drinkwater.
Vrg vin

Berichten: 12.262

Re: Uitscheiding vliegenzwam in urine en urine drinken

Het verschilt per stof/medicijn: sommige worden afgebroken of omgezet naar een actieve vorm, meestal in de lever. Andere stoffen zijn van zichzelf actief, maar worden wel door de nieren uitgescheiden. Bij die laatste groep zit de stof gewoon in je urine en zou je die kunnen drinken om het effect opnieuw te krijgen. Ik zou het verder niet aanraden, maar als je voor een stof vindt dat de uitscheiding volledig door de nieren gebeurt werkt het wel.

Hoe dat met die sjamaan zit weet ik niet, maar ik vermoed dat er meerdere stoffen in die paddestoel zitten: waarschijnlijk een paar die wel worden afgebroken in de lever maar je ziek maken, en daarnaast een psychoactieve stof die onveranderd in urine terecht komt.

Nu zou ik die scheiding eerder in aan laboratorium doen, maar als je geen preperatieve HPLC bij de hand hebt werkt een sjamaan blijkbaar ook ;)

Berichten: 454

Re: Uitscheiding vliegenzwam in urine en urine drinken

Hoi .ja nee ik heb nog nooit mijn eigen urine opgedronken .Maar sommige claimen wel dat het gezond is .In dit verband zou je die conclusie kunnen trekken misch.Net als konijnen ook hun eigen keutels weer opeten omdat er nog veel energie in zit .
Maar toch verbaast het mij .ik dacht dat er uit urine eigenlijk alleen maar ureum kwam en nog wat zuren en zouten .Het klopt dan weer wel als je je bedenkt dat je iets eet en je urine gaat geuren .bv asperges.
Ja klopt van de sjamaan zei die ook in dat filmpje .scheen slecht voor de lever te zijn .
Ik zou als ik die sjamaan was tr gewoon een hert nemen die het even voor verwerkt haha scheeld een hoop leed .
Maar als het dus door de lever gaat dan houd je geen actieve stoffen meer over in de urine ?
Haha ja primitieve lab die sjamaan
Maar toch slim hoor het blijft mij eigenlijk verbazen hoe de mens nou weer achter zoiets is gekomen :idea: .Bedoel iemand miet ooit es gedacht heb en mhhh es urine gaan drinken :D

Berichten: 12.262

Re: Uitscheiding vliegenzwam in urine en urine drinken

Tja, hoe men erachter is gekomen is denk ik iets dat een mysterie zal blijven.

Als het idee klopt dat een zoogdier in eerste instantie onprettige stoffen afbreekt met vervelende effecten, maar de wenselijke stoffen in urine uitscheidt heb je niet per se een sjamaan nodig. Je zou het spul ook aan pakweg een varken kunnen voeren en diens urine drinken, al klinkt dat weinig smakelijker.

Urine bevat in principe niet zoveel meer dan water, ureum en zout, maar beoaalde middelen worden vrijwel volledig uitgescheiden in urine, al dan niet na een eerste metabolische bewerking. Dat mechanisme gebruikt men ook om te kijken hoeveel van een bepaalde drug in een stad wordt gebruikt: in principe kun je aan rioolwater zien hoeveel cocaine en dergelijke de bewoners gebruiken en via het toilet lozen.

Berichten: 454

Re: Uitscheiding vliegenzwam in urine en urine drinken

Ja ik drink toch liever urine van een hert dan een varken :D En herten genoeg hierzo ;)
Dan ben ik toch eigenlijk wel benieuwt hoeveel cocaine er in zandvoort word geconsumeerd.Maar cocaine kun je dus niet in onveranderde vorm terug winnen uit urine ?

Berichten: 12.262

Re: Uitscheiding vliegenzwam in urine en urine drinken

Cocaine komt inderdaad niet als zodanig in je urine terecht, het wordt omgezet naar stoffen die veelal niet psychoactief zijn. In combinatie met alcohol wordt wel een andere stof gevormd die enige activiteit heeft, geen idee hoeveel dat is en of het enig effect heeft als je eigen urine zou drinken.

Met die konijnen zit het anders: keutels zijn onvolledig verteerd en bevatten nog vezels die bij een 2e ronde worden afgebroken voor extra energie - een soort onsmakelijke methode van herkouwen ;)

Je eigen urine drinken zou ik overigens niet aanraden: Het is in principe steriel, maar bevat wel stoffen waar je lichaam vanaf wil, ureum en zouten. In geval van extreme nood kun je het wel doen, maar naarmate je verder uitdroogt wordt urine geconcentreerder en bevat het steeds meer zout waardoor het niet meer hydrateert (zelfde idee waarom je geen zeewater moet drinken).

Berichten: 454

Re: Uitscheiding vliegenzwam in urine en urine drinken

Oke cocaine dus niet .Ja als dat wel zo was zouden denk ik veel meer mensen hun eigen urine drinken haha .wel met alcohol dus .appart.Dan zal dat zekers ook wel niet met heroine zijn zekers :D
Die mensen doen alles om een kick te krijgen dus een beetje urine zou dan niet zo n probleem zijn neem ik aan .Ja konijnen doen dat inderdaad daarvoor en nog een paar andere dieren .
Weet ook niet echt wat de filosofie achter het eigen urine drinken is .maar het leek mij inderdaad ook al dat al die zouten en ureum niet echt goed zijn net als zeewater.
Nou ja conclusie dus :Je zou je lichaam of een ander kunnen gebruiken als filter voor schadelijke stoffen en sommige komen er onveranderd uit.thanks benm

Berichten: 454

Re: Uitscheiding vliegenzwam in urine en urine drinken

Nou ja .ik kon gisterenavond dus nog niet slapen en ben maar wat gaan surfen over de voordelen van het drinken van je eigen urine.En in mijn enthousiasme heb ik mij mee laten slepen :cry: En ja ik ben nu een van die mensen die kan zeggen ............... :oops:

Berichten: 12.262

Re: Uitscheiding vliegenzwam in urine en urine drinken

Dat je het een keer geprobeerd hebt?

Ik zou echt niet weten wat een objectief voordeel is van het drinken van urine boven zuiver kraanwater.

Er zijn vast talloze websites die er iets over te zeggen hebben, maar ik vermoed dat de meeste daarvan zonder enige referenties zijn.

Doe wat je moet doen, maar zelfs in een survival-achttige situatie is het niet direct aan te raden om direct urine te drinken. Wat je wel kan doen is een kuiltje graven, een kopje/blike/etc op de bodem daarvan plaatsen, en dat afdekken met wat plastic folie of iets dergelijks.

Dat verdampt het water uit de urine en condenseert het terug in het kopje, zonder de zouten en alle andere narigheid. Op zich niet ideaal, maar wel een relatief veilig methode om urine te recyclen tot drinkwater in een warm en droog klimaat.

Berichten: 454

Re: Uitscheiding vliegenzwam in urine en urine drinken

Ja het is niet aan te raden om het te proberen kan ik nu zeggen uit eigen ervaring :D
?ja verdampen en dan opvangen dat zou kunnen .Ik heb tr wel es een servivel programma gezien ,dacht van bear op national en die deed dat ook .Maar volgens mij zijn daar ook speciale tabletten voor die bepaalde stoffen neutraliseren .Tenminste dat zag ik toen hij het dronk .?wat het prc was weet ik ook niet mIsch kalk tegen de zuren of amoniak

Berichten: 12.262

Re: Uitscheiding vliegenzwam in urine en urine drinken

Neem dat soort programma's maar met een flinke korrel zout. Dat die man zijn eigen urine staat te drinken is 100% voor de show, er staat een heel camerateam bij dat waarschijnlijk 100 liter zuiver drinkwater achterin een pickup truck heeft liggen ;)

Anderzijds bestaan er wel echt werkende producten om water drinkbaar te maken: je hebt speciale filters die uiteindelijk zo fijn zijn dat bacterien er niet doorheen kunnen. Daarmee kun je in principe rivierwater of iets dergelijks veilig maken. Opgeloste zouten filteren ze echter -niet- uit, dus voor urine of zeewater is het ongeschikt.

Je hebt tabletten met bleekmiddel waarmee je bacterien in verder redelijk helder water kunt omleggen, ook iets voor rivierwater.

De beste optie voor water met zouten erin (of het nou urine of zeewater is), is destillatie. Dat klinkt complex maar hoeft het niet te zijn: het enige dat je nodig hebt is een flink stuk plastic en wat stenen, en iets om een kuil mee te graven.

In die kuil gooi je het zeewater, urine of whatever onzuiver water, in het midden zet je een beker neer om het op te vangen, en je spant het plastic over de kuil. Als je dan een steentje op het plastic legt midden boven die beker dan verzamelt zich daar alle condens, en dat is in principe zuiver water.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.523

Re: Uitscheiding vliegenzwam in urine en urine drinken

Benm schreef: za 22 feb 2020, 13:13
vincentcius schreef: vr 21 feb 2020, 23:45 Ik heb tr wel es een servivel programma gezien ,dacht van bear op national en die deed dat ook .
Dat die man zijn eigen urine staat te drinken is 100% voor de show, er staat een heel camerateam bij dat waarschijnlijk 100 liter zuiver drinkwater achterin een pickup truck heeft liggen
Je schrijft dit op alsof je weet wie Bear Grylls is, maar kennelijk heb je hem nog nooit gezien?

Berichten: 12.262

Re: Uitscheiding vliegenzwam in urine en urine drinken

Misschien vergis is me, maar is dat niet die mafketel die allerlei survival programma's maakt die je vaak op discovery channel ziet?

Berichten: 454

Re: Uitscheiding vliegenzwam in urine en urine drinken

Ja ik weet ook niet hoor .ik denk toch niet dat het alleen maar show is.Anders komt iemand nooit zo ver en was i allang onthult.Schijnt dat i echt zo gek is om alles te doen wat i doet en willen daarom genoeg mensen met hem mee.
Net zoiets als die gast die alles met wilde dieren deed steve irwin en die doodgestoken is door een pijlstaart rog .of die kerel die te dicht bij beren kwam .
Off alex honnold die free climming doet zonder touw .nee ik denk niet dat het alleen voor de show is .Ik denk dat i het allemaal echt doet maar hebben ze wel voor de veiligheid noodmiddelen .vooral als er bekende persoonlijkheden mee gaan

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.900

Re: Uitscheiding vliegenzwam in urine en urine drinken

Als iemand iets voor de show doet wil nog niet zeggen dat-ie het niet echt doet.

De vraag is of hij/zij het ook zou doen als er geen camera's bij zouden zijn, geen boeken over geschreven werden.

Reageer