Morning-after pil, werking?

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 12

Morning-after pil, werking?

De morning after pil, word gebruikt wanneer er de vorige nacht een 'foutje' is gebeurd, je neemt het dan in om de innesteling van de bevruchte eicel in de baarmoederwand te stoppen, maar hoe gaat dit nu eigenlijk ten werking? Welke stoffen worden erbij beïnvloed en welke effecten heeft het op het vrouwelijk lichaam?
Is hier al enig onderzoek naar geweest, want wanneer ik het googel vind ik er bitterweinig informatie over.
 
-Mvg. William W.

Berichten: 247

Re: Morning-after pil, werking?

Een tip om hier eens te kijken: https://www.farmacotherapeutischkompas.nl/bladeren-volgens-boek/inleidingen/inl-anticonceptiva .

Geeft in grote lijnen de werking weer van (nood)anticonceptiva. 

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Morning-after pil, werking?

We hebben blijkbaar een andere 'google'.

Zoekterm 'morning after pill' geeft als 3de en 4de hit 'how does the morning after pill work?' met uitleg.

Op de eerste zoekpagina vind je ook het wikipedia-artikel waarin dat wordt uitgelegd.

Genoeg informatie dus ;)
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Gebruikersavatar
Berichten: 12

Re: Morning-after pil, werking?

Ik zal eens zien, meestal begin ik hier omdat google soms nogal onbetrouwbare pagina's weergeeft, ik probeer de zo juist mogelijke uitleg over een onderwerp te krijgen.
 
-maar bedankt voor de hulp alvast.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Morning-after pil, werking?

Dat klopt, google wil nog wel eens naar Vivaforum-achtige pagina's linken.

Vaak is de Engelstalige wikipedia erg degelijk hoor; advies is wel om ALTIJD de referenties te lezen c.q. na te gaan.

Heb je al antwoord op je vraag overigens?
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Gebruikersavatar
Berichten: 12

Re: Morning-after pil, werking?

Oké, bedankt.
Mijn vragen zijn beantwoord.

Reageer