hoge gemiddelde overlijdens leeftijd corona overheidsbeleid

Moderator: ArcherBarry

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.945

Re: hoge gemiddelde overlijdens leeftijd corona overheidsbeleid

MaartenRo schreef: vr 12 mar 2021, 22:09 Maar is die 1000 “jongeren” doden een relatief laag getal vergeleken met de schade van de beperkingen? Ik begrijp dat een politicus/ beleidsmaker zo niet herrinnerd zou willen worden. Maar is het dan niet irrationeel beleid dat gevoerd wordt, ondanks de gruwelijke 1000 jongere doden?
Het gaat niet in de eerste plaats om het aantal doden, al is 1000 doden al een paar grote vliegrampen en meer dan het jaarlijks aantal verkeersdoden in Nederland.

Het gaat erom dat de zorg blijft functioneren. Dat de IC's niet vol komen te liggen met corona-Patienten, dat de behandeling van andere ziektes in het gedrang komt omdat alle capaciteit door corona-patiënten bezet wordt.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.605

Re: hoge gemiddelde overlijdens leeftijd corona overheidsbeleid

MaartenRo schreef: vr 12 mar 2021, 22:09 Maar is die 1000 “jongeren” doden een relatief laag getal vergeleken met de schade van de beperkingen? Ik begrijp dat een politicus/ beleidsmaker zo niet herrinnerd zou willen worden. Maar is het dan niet irrationeel beleid dat gevoerd wordt, ondanks de gruwelijke 1000 jongere doden?
Ik begrijp Uw logica niet en brengt geen sluitende argumenten aan? U poseert alleen open vragen zonder argumenten.

Waarom is 1000 doden een relatief laag getal?
=======================
Wie bepaald dat 1000 doden een laag getal is? Hoe bepaal je dat? Hoe meet je dat?
Wat gaan we morgen doen, rode en blauwe briefjes uitdelen?
Mensen met rode briefjes gaan op een mooie "verre bootreis" het nieuwe eiland?
En ze sturen lekkere "koekjes" op na aankomst waar verder contact is verboden?
=======================

relatief laag getal vergeleken met de schade van de beperkingen?
=======================
U bent een belangrijk persoon als U mag bestemmen over dood en leven. Hoe wil je een mogelijk faillissement afwegen met dode? Hoe maak je dat meetbaar? Een dode komt overeen met 5000,- extra bijlage?

Bent U liever een persoon wat net als een kudde schapen leeft. Als er een dood gaat even snuffelen en dan verder met schijten, piesen en gras eten?

In mijn oren wil U interessant klinken om over dood en leven te praten/jureren, misschien omdat U dan lekker veel aandacht krijgt en kan provoceren. Dat geeft sommige mensen een kick, maar ik ga ervan uit dat U dat niet bent. Maar Uw argumentatie is flinterdun en wekt alleen provocatie op. Maar dat is het menselijke inzicht dat ik krijg vanaf mijn plekje.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 8.166

Re: hoge gemiddelde overlijdens leeftijd corona overheidsbeleid

MaartenRo: Maar waarom neemt de overheid zulke strenge maatregelen terwijl de gemiddelde leeftijd van overlijden aan corona net zo hoog is als de levensverwachting van de gemiddelde mens?
Wat is het punt dat je wilt maken? Dat het daarom niet 'de moeite' loont?

De gemiddelde levensverwachting van een Nederlander is bij geboorte 82 jaar. Ben je 82 jaar, zoals de gemiddelde ongelukkige die aan Covid overlijdt, dan is de levensverwachting 90,3 jaar. Zo bezien heeft corona hier tot nu toe minimaal 20.000 doden (basis: oversterfte CBS) maal 8 levensjaren = 160.000 levensjaren gekost.

Hierbij komt nog een enorm aantal verloren levensjaren in de toekomst van mensen die door Corona of uitgestelde zorg beschadigingen opgelopen hebben en daardoor korter zullen leven. Zo berekent het CDC, zeg maar het 'Amerikaanse RIVM' dat de levensverwachting door de pandemie in de VS gedaald is van 78,8 naar 77,8 jaar. Een vol jaar weg voor 330 miljoen Amerikanen. De tol die Corona eist is heel wat groter dan velen vermoeden.

Berichten: 7

Re: hoge gemiddelde overlijdens leeftijd corona overheidsbeleid

De gemiddelde levensverwachting van een Nederlander is bij geboorte 82 jaar. Ben je 82 jaar, zoals de gemiddelde ongelukkige die aan Covid overlijdt, dan is de levensverwachting 90,3 jaar. Zo bezien heeft corona hier tot nu toe minimaal 20.000 doden (basis: oversterfte CBS) maal 8 levensjaren = 160.000 levensjaren gekost.

Hierbij komt nog een enorm aantal verloren levensjaren in de toekomst van mensen die door Corona of uitgestelde zorg beschadigingen opgelopen hebben en daardoor korter zullen leven. Zo berekent het CDC, zeg maar het 'Amerikaanse RIVM' dat de levensverwachting door de pandemie in de VS gedaald is van 78,8 naar 77,8 jaar. Een vol jaar weg voor 330 miljoen Amerikanen. De tol die Corona eist is heel wat groter dan velen vermoeden.
Zo had ik het nog niet bekeken.

Reageer