Corona een zegen voor het milieu

Moderators: jkien, Xilvo

Berichten: 12.262

Re: Corona een zegen voor het milieu

Tja, ik heb het idee dat je er weinig controle over hebt. Overigens bedoel ik met 'niet ziek' iets in de zin van griep, ik heb wel een keer of 2 a 3 lichte tot matige voedselvergiftiging opgelopen, maar dat is een beetje het risico van verre reizen maken naar landen waar de hygiene wat minder streng is dan hier (ook al kan je het hier ook best een keer krijgen).

Mondkapjes heb ik hier nog nauwelijks gezien, maar het soort stofkapjes dat losjes om je neus en mond hangt doet ook nauwelijks iets om besmetting te voorkomen (wel om verspreiding te voorkomen).

Hoe weinig verkeer er is is wel opvallend: overdag zie ik hier niet meer de dagelijkse drukte, maar ik ben vandaag een kilometer of 50 heen en weer gereden, en vooral vanmiddag was het echt heel rustig op de weg... op sommige punten zo rustig dat ik even dacht dat ik op een afgesloten stuk weg reed (setje rode kruizen had gemist oid). Op zich denk ik wel een goed teken, mensen lijken de maatregelen serieuzer te nemen en trekken ook niet meer en masse natuurgebieden in, terwijl het er best aardig weer voor was (tikkie koud en redelijk wat wind, maar mooi zonnig).

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.236

Re: Corona een zegen voor het milieu

Opmerking moderator

dit topic ging over de effecten van COVID-19 op millieu belasting en is binnen no time omgeslagen naar een off-topic discussie over mondkapjes. Daarom topic gesloten

Gesloten