Ledverlichting op 230 volt gaat kapot

Moderators: jkien, Xilvo

Berichten: 30

Re: Ledverlichting op 230 volt gaat kapot

Dan voel ik mij zeker aanbevolen voor een linkje van die High Bay lampen die jij bedoelt, want ik kan ze niet vinden onder de €150,-.

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Ledverlichting op 230 volt gaat kapot

Ik moest even zoeken wat High Bay lampen zijn. Maar daar had ik het niet over, ik had het over led-armaturen en die bestaan in verschillende vormen.

Berichten: 1

Re: Ledverlichting op 230 volt gaat kapot

IK denk dat CoenCo gelijk heeft, Het zal wel door inductie spanningen komen. Een leiding zelf heeft ook al inductie. Je TL armaturen toch hopelijk wel verwijderd ?
Parallel aan de ingang van elk armatuur een VDR (Votage dependent Resistor ) Plaatsen van 250 V of zo zou ook wel eens kunnen helpen € 2,50 per stuk

Berichten: 859

Re: Ledverlichting op 230 volt gaat kapot

https://www.ledpaneelgroothandel.nl/led ... gK0ffD_BwE

google leverd zeer veel treffers voor ca. 100,-


Berichten: 8

Re: Ledverlichting op 230 volt gaat kapot

Welk type 'gasontladingslampen' hingen er oorspronkelijk? De opmerking dat deze eerst op moesten warmen doet mij denken aan kwikdamp- of soortgelijke lampen. Deze werken met een (al dan niet electronisch) voorschakelapparaat. Heb je deze verwijderd? Zijn de (oude) armaturen verwijderd? Als je alleen de lampen verwijderd hebt en de LED lampen er voor in de plaats hebt gedraaid kan het zijn dat deze voorschakelapparaten voor problemen zorgen.

Reageer