Foutzoeken in Python

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 47

Foutzoeken in Python

Hallo iedereen, hier ben ik terug
 
Ik heb nu enkele Python bestanden aangemaakt en alhoewel ze eigenlijk heel simpel zijn krijg ik toch nog foutmeldingen. Als ik de foutmelding bekijk vermoed ik dat het gaat om een ontbrekende library, maar welkeen? Ik heb nochtans alle nodige library's geïnstalleerd denk ik.
Ook smbus en smbus2. Een afbeelding van het programma en de foutmelding zit in bijlage: BME680.
BME680.PNG
BME680.PNG (196.73 KiB) 3311 keer bekeken
 
Verder gebruik ik een zeer simpel programma om wat GPIO-pinnen te manipuleren. Met de Python code lijkt er niks mis.
Wanneer ik bij GPIO.OUT(6, False) False zet, krijg ik de een Bool error. Wanneer ik werk met 1 of 0, dan krijg ik een 'int' error.
Nochtans lijkt me dit een foutloos python programma. Meer info over het programma + foutmelding, zie de afbeelding in de bijlage: GPIO.
 
GPIO.PNG
GPIO.PNG (78.31 KiB) 3311 keer bekeken
 
Ik gebruik Python 3.5.3
 
 
Met vriendelijke groeten en zeer veel waardering voor jullie hulp!
Kevin

Berichten: 47

Re: Foutzoeken in Python

Mijn bestanden (html, python, txt,...) staan in de map /var/www/html. Moet ik dan een andere shebang regel (#!...) gebruiken of niet? Raspberry Pi werkt op Linux.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Foutzoeken in Python

De foutmelding is Errno 121 Remote I/O error welke wordt getriggered op regel 6 van Python BME680.py.
 
Dat duidt erop dat er geen connectie gemaakt kan worden met de sensor. Volgens mij kan dat zowel een softwarematig als een hardwarematig probleem zijn. Als de onderliggende library een standaard library is (geen idee) zou ik eens kijken of je alles goed vastgesoldeerd hebt.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 47

Re: Foutzoeken in Python

Oke bedankt Ger. Enig idee wat die bool of int foutmelding betekent?

Mvg

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Foutzoeken in Python

Dat durf ik niet exact te zeggen. Er wordt gesproken van een typerror. Ik begrijp dat de tweede parameter een callable object moet zijn?
Misschien helpt deze SO je verder: https://stackoverflow.com/questions/111234/what-is-a-callable
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 2

Re: Foutzoeken in Python

Je roept GPIO.OUT aan alsof het een functie is, maar GPIO.OUT is een Integer. Kan het zijn dat de functie die je probeert te gebruiken eigenlijk GPIO.output heet?

Reageer