Welke boek voor C#?

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 1

Welke boek voor C#?

Dit is mijn eerste post in deze forum. Ik ben sinds kort C# aan het bestuderen via verschillende sites en Youtube. (Ik ben nieuw met computertaal) Ik wil graag ook een boek ervan hebben maar graag zou ik jullie mening willen horen welke het beste boek is om te hebben. Ik kijk voornamelijk bijvoorbeeld op bol.com maar ik wil wel graag weten welke juiste boeken ik dan nodig heb.

Alvast bedankt ;)

Berichten: 20

Re: Welke boek voor C#?

je hebt er niet echt zoveel boeken van. Je moet eens zoeken op internet naar programma's en daarmee leren spelen. Je hebt ook een site als E2cr8 waar je een chip kunt kopen en zo kan leren spelen met C#.
Veel succes!!!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.081

Re: Welke boek voor C#?

Ik heb leren programmeren met het boek van Head First over C#. Een absolute aanrader!! Het is geen saai naslagwerk, maar een interactief boek met puzzels en kleine programmeeropgaves. Het niveau is desondanks erg hoog, en denk niet dat het gemakkelijk is omdat ze het leuk gemaakt hebben.

Berichten: 12.262

Re: Welke boek voor C#?

Als je helemaal nieuw bent met programmeren vraag ik me af of C# een prettige taal is om in te beginnen.

Niet dat het een idioot moeilijke taal is, maar met strong variable typing en de noodzaak direct naar object oriented te gaan als je ook maar 1 functie wilt definieren naar mijn idee ook niet heel beginner-vriendelijk. Bovendien is het nogal microsoft-specifiek aan het worden, geen idee of dat een prboleem is of niet.

Ergens denk ik dat C++ gemakkelijker te leren is.

Wat echter belangrijker zal zijn in een keuze: wat wil je precies met je programmatuur doen?

Reageer