Kopieren via rechts klikken gaat niet meer...

Moderators: jkien, Xilvo

Gebruikersavatar
Berichten: 7.463

Kopieren via rechts klikken gaat niet meer...

Tot nog toe kopieerde ik mijn voorgenomen berichten op het Wetenschapsforum steeds eerst via rechts klikken, kopiëren en plakken om ze dan in LibreOffice op taalfouten te controleren. Als alles OK was plakte ik de goedgekeurde tekst dan weer terug om hem te plaatsen. Maar vandaag merkte ik tot mijn schrik dat dit met Mozilla Firefox niet langer gaat. Ik krijg bij rechts klikken nu een menu van Yahoo! te zien. Wat is er aan de hand, en hebben hier meer gebruikers last van?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.901

Re: Kopieren via rechts klikken gaat niet meer...

Zowel in Chrome als Firefox werkt het als vanouds. Heb je misschien (per ongeluk) een extensie geïnstalleerd?

Gebruikersavatar
Berichten: 7.463

Re: Kopieren via rechts klikken gaat niet meer...

Niet dat ik weet. Ik heb wel pas een update van Firefox geïnstalleerd.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.351

Re: Kopieren via rechts klikken gaat niet meer...

Ik kopieer en plak altijd via CTRL-C and CTRL-V. Probeer dat eens, ook in Firefox.

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Kopieren via rechts klikken gaat niet meer...

Spelfouten worden hier in het antwoordvak toch meteen weergegeven?
Laatst gewijzigd door klazon op di 18 feb 2020, 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.653

Re: Kopieren via rechts klikken gaat niet meer...

Probeer dit eens op een willekeurige andere website. Heb je het daar ook? Dan is het zeker niet iets wat met Wetenschapsforum te maken heeft (en kan dit topic verplaatst worden naar een betere locatie). Waarschijnlijk heb je inderdaad een bepaalde extensie (bewust of onbewust) geïnstalleerd.

PS: een screenshot van wat je precies ziet kan helpen om te achterhalen wat er aan de hand is.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.901

Re: Kopieren via rechts klikken gaat niet meer...

Ik heb de Yahoo site bezocht in een incognito venster en kon niet verder zonder hun cookies te accepteren.
Zo'n agressieve site vertrouw ik voor geen meter,

Jaren geleden hadden Java en Adobe er een handje van bij een update stiekem een of andere 'handige' werkbalk te installeren. Ook die bedrijven vertrouw ik sindsdien niet meer.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.901

Re: Kopieren via rechts klikken gaat niet meer...

klazon schreef: di 18 feb 2020, 16:45 Spelfouten worden hier in het antwoordvak toch meteen weergegeven?
Volgens mij zet je dan de spellingchecker van je browser aan het werk - dat doet WSF niet.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.463

Re: Kopieren via rechts klikken gaat niet meer...

Rhiannon schreef: di 18 feb 2020, 16:43 Ik kopieer en plak altijd via CTRL-C and CTRL-V. Probeer dat eens, ook in Firefox.
Net geprobeerd - en dan gebeurt er niets.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.901

Re: Kopieren via rechts klikken gaat niet meer...

Klik eens op de dir horizontale streepjes rechtsboven in Firefox en dan op "add-ons" (puzzelstukje).

Dan kijken wat je ziet staan bij "Extensions", eventueel ook "Plugins".

Gebruikersavatar
Berichten: 7.463

Re: Kopieren via rechts klikken gaat niet meer...

klazon schreef: di 18 feb 2020, 16:45 Spelfouten worden hier in het antwoordvak toch meteen weergegeven?
Zo ziet dat er bij mij uit :( :
controle.png

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.901

Re: Kopieren via rechts klikken gaat niet meer...

Professor Puntje schreef: di 18 feb 2020, 17:09 Zo ziet dat er bij mij uit :( :
En als je dààr rechts klikt krijg je o.a. een menuutje te zijn waarin spellingchecken staat.

Met keuze voor taal, maar een extra taal moet je in je browser installeren.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.463

Re: Kopieren via rechts klikken gaat niet meer...

Ger schreef: di 18 feb 2020, 16:46 Probeer dit eens op een willekeurige andere website. Heb je het daar ook? Dan is het zeker niet iets wat met Wetenschapsforum te maken heeft (en kan dit topic verplaatst worden naar een betere locatie). Waarschijnlijk heb je inderdaad een bepaalde extensie (bewust of onbewust) geïnstalleerd.

PS: een screenshot van wat je precies ziet kan helpen om te achterhalen wat er aan de hand is.
Inmiddels heb ik hetzelfde probleem ook bij andere websites meegemaakt.

En een screenshot heb ik gemaakt maar daarbij wordt dan het popup venster zelf niet weergegeven....

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.901

Re: Kopieren via rechts klikken gaat niet meer...

Zie mijn berichtje van 17:08, en kijk of je iets van Yahoo of Verizon ziet staan.

Zo ja, probeer het te deleten.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.463

Re: Kopieren via rechts klikken gaat niet meer...

Dit krijg ik bij de drie streepjes te zien:
Extensions.png
Plugins.png

Reageer