Hoe antwoorden tevoorschijn halen via element inspecteren/javascript?

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 1

Hoe antwoorden tevoorschijn halen via element inspecteren/javascript?

Goedendag,

Ik zit met de volgende vraag: Is het mogelijk om verborgen antwoorden op een bepaalde site te achterhalen via element inspecteren?

Doordat er corona heerst worden bepaalde oefententamens nu gegeven via websites. Op deze websites staan de vragen bijv 1 t/m 20 in volgorde en is het de bedoeling dat in de lege witte vakjes het juiste antwoord ingevuld moet worden. Wanneer een antwoord is ingevuld kan op volgende worden geklikt en na afronding van dit oefententamen kan meteen de score worden ingezien en worden bekeken of het tentamen is behaald.
Mijn vraag is nu of je door middel van element inspecteren de verborgen antwoorden in deze vakjes ook zou kunnen achterhalen. Ik heb dit opgezocht op google en het schijnt te kunnen via JAVAscript. Ik heb veel geprobeerd hiermee en zag inderdaad linkjes van JAVAscript na het element inspecteren. Mijn vraag is dus hoe zou je dit stap voor stap kunnen doen EN BELANGRIJK: HOE ZOU DIT KUNNEN WORDEN GEDAAN ZONDER DAT HET WORD OPGEMERKT DOOR DE MODERATOR OF DEGENE DIE HET OEFENTENTAMEN GEVEN. Dus dat deze niet worden gealert wanneer je hier gebruik van maakt.

In de bijlage kan een voorbeeld worden gevonden van hoe dit oefententamen er precies uit ziet. In de witte lege vakjes moet het antwoord geplaatst worden. Mijn vraag: kan het juiste antwoord in deze vakjes tevoorschijn worden gehaald zonder dat dit wordt opgemerkt en kan dit stapgewijs worden beschreven?:
Voorbeeld oefententamen.png
Ik dank u hartelijk voor uw respons! Heb er evt een vergoeding voor over.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.906

Re: Hoe antwoorden tevoorschijn halen via element inspecteren/javascript?

Als de hele test, en het nakijken ervan, is geimplementeerd in javascript dan moet je de correcte antwoorden inderdaad op deze manier kunnen vinden. Maar... het lijkt me sterk dat de test op die manier is geimplementeerd, precies om die reden.

Het lijkt me logischer dat de javascript code de antwoorden van de student naar een server stuurt, en dat een script op de server het examen nakijkt, en vervolgens het resultaat terug stuurt naar de browser van de student.

De correcte antwoorden kun je dan dus niet terugvinden in de javascript code.

Reageer