SMS-bericht invoeren

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Berichten: 778

Re: SMS-bericht invoeren

Soms zijn er ook veranderingen ten goede. Ik kan me nog de tijd heugen dat ik werkte met een telex om een bericht naar een buitenlands nummer te sturen. Dat was in een tijd na IBM-ponskaarten om een computer te programmeren. En waarschuwingsbordjes voor elektrisch licht (dat die vroegâh gebruikt werden).
https://www.google.com/url?sa=i&source=images&cd=&ved=2ahUKEwjml8Tjlb7iAhXNKVAKHU-2DfkQjRx6BAgBEAU&url=http%3A%2F%2Fwww.roadsideresort.com%2Fblog%2Fthis-room-is-equipped-with-edison-electric-light&psig=AOvVaw3rz_bUlbDAWGjGPPk_2iBz&ust=1559131004008201

Berichten: 12.262

Re: SMS-bericht invoeren

Marko schreef: Je kunt in de bus wel pinnen. Het stopzetten van de mogelijkheid contant te betalen, inderdaad vanwege de veiligheid van de buschauffeurs en de passagiers kwam ná de mogelijkheid te pinnen. Het moment verschilt per maatschappij en ook per regio, maar de volgorde niet.
 
Blijkbaar verschilt het, want hier zit er geen pinautomaat in de bus, of in ieder geval niet in iedere bus. Bij een aantal haltes van de sneltram staat er wel een automaat op het perron waarmee je kaarten kunt kopen of opladen. Ik geloof dat je ook in de tram kunt betalen, maar weet het niet 100% zeker: je kunt niet tussen de wagons lopen tijdens de rit, dus je moet in ieder geval in de voorste wagon instappen. 
Victory through technology

Berichten: 12.262

Re: SMS-bericht invoeren

Professor Puntje schreef: Het openhouden van niet-digitale manieren om onze zaakjes te regelen om te voorkomen dat ons land door "een simpele druk op de knop" door criminelen of vreemde mogendheden kan worden lamgelegd.
 
Tja, punt is: Wat als ze de electriciteit platleggen? Wat resteert er dan realistisch nog aan mogelijkheden? 
 
Uiteraard maakt het je land kwetsbaar. Als het internet helemaal uit zou gaan is dat natuurlijk een enorm probleem, maar feitelijk niet veel erger dan het uitvallen van de stroom. Uiteraard heb je in dat laatste geval wel wat back-ups waardoor communicatie nog mogelijk is op noodstroom en wat er nog in accu's zit, maar dat is met een dag ook wel bekeken. 
 
De vraag is meer of het ooit gebeurd, en hoe robuust een systeem feitelijk is. Als hier het internet op de kabel niet werkt, werkt het meestal nog wel via 4g en vice versa. Iets als electriciteit heeft geen dergelijke redundantie. 
Victory through technology

Reageer