Muziektopic

Moderator: Rhiannon

Reageer

Re: Muziektopic

Jammer dat er maar (zeer) weinig interviews met hem zijn. Maar goed, zijn muziek vertelt het meest ..



Ik zou graag die 5.1 surround rerere-masterede Electric Ladyland willen luisteren, maar .. nogal duur ;)

Berichten: 49

Re: Muziektopic

Hier kan ik de hele dag naar luisteren.


Re: Muziektopic

Zulke stukken vind ik tegenwoordig leuk om te spelen (ipv Jimi e.d. wat ik .. :



Mocht iemand dat willen leren, heb ik de bladmuziek wel (met tabulatuur). Het lijkt denk ik moeilijker dan het is. Het echt mooi voordragen is misschien moeilijk, maar verder niet.

Re: Muziektopic

Johnny Cash; de enige artiest waarbij zijn covers mooier zijn dan het origineel .. vind ik. Een paar liedjes (van droevig naar vrolijk .. in zoverre dat kan bij "the man in black"):

The beast in me:


Father and son:


We'll meet again!:


John Frusciante op de achtergrond, hoor je 'm? ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 4.518

Re: Muziektopic


ik ben flabbergasted....zo goed
15Watt versterkertjes, een kinderdrumstel en vervoer op de fiets
Deze jongens verdienen een podium met 80000 man publiek

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 816

Re: Muziektopic



Kleutertje luister. Iedere klap raak en voegt ook echt iets toe.

Re: Muziektopic

Was eigenlijk voor een ander topic over waar we naar luisteren, maar bestaat kennelijk niet meer.

Ik luister momenteel een aantal liedjes van "the White Buffelo".

Ik denk dat iedereen in zijn liedjes wel wat herkenbaars vind .. zelf kan ik me er enorm mee identificeren.

"Oh Darlin' What Have I Done", "This year", "the Whistler" en "Problem Solution"! bijvoorbeeld.

Oh, Darlin' ..


✌️👍

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.236

Re: Muziektopic

White Buffalow is goed! hebben ook veel covers gemaakt die gebruikt zijn in de TV serie Sons of Anarchy

Ik luister de laatste tijd vrij veel naar My Baby!

Gebruikersavatar
Berichten: 1.605

Re: Muziektopic

Hier weer eens iets anders dan anders. Toen ik 10 jaar geleden nog in de vrije tijd muziek speelde en muziek theorie studeerde als hobby wilde mijn muziekdocent mij vocale Konnakol als rytmische "wiskunde" motiveren te leren. Maar ben daar verder niet op ingegaan. nb. zelf de laatste 10 jaar nauwelijks iets actief gedaan met muziek.

Gitarist John Mclaughlin is een zeer bekend gitarist welke de Konnakol uit India in zijn muziek gebruikt. Hierbij twee filmpjes.

Filmpje 1: Een Indiaas zangkoor met kinderen welke Konnakol zingen.
Filmpje 2: Een voorbeeld van Metal Konnakol voor de mensen die liever gitaar distortion horen!

Filmpje 1:


Filmpje 2:

Gebruikersavatar
Berichten: 1.605

Re: Muziektopic

Konnacol: let wel op het manier van handen klappen om in de groove te blijven. Met mijn uitdrukking Konnakol als ritmische "wiskunde" bedoel ik niet dat het statische gevoelloze muziek is (de zangers lachen ook en tonen expressie!). Dit is gewoon een van de extremen van ritmische artistieke expressie! De ervaren muzikanten passief (luisteraars) of actief onder ons zullen begrijpen waarom.

Re: Muziektopic

Ja, geen do-re-mi gebaseerde (aka westerse) muziek.

The answers in the heart of a child ..

Ik kan me zo identificeren met bepaalde teksten van die man.

Maybe .. next year ;)👍

Re: Muziektopic

irArjan schreef: zo 07 feb 2021, 13:01 Nog een iets onbekendere artiest, zwaar geïnspireerd door SRV:

Ja (nooit gereageerd), dat hoor je meteen! (SRV weer op zijn beurt weer o.a. door Jimi, maar welke gitarist niet direct of indirect.) Maar thanks, voor als ik de elektrische er weer eens bijpak.

Ook bedankt voor .. your kind words een tijdje terug. Ik kon toen niet meer reageren.

..

(Tegen minuut 3, Jeez. Gaat diep!)

Gebruikersavatar
Berichten: 283

Re: Muziektopic



De tune van Duke Nukem 3D gespeeld door Megadet, ik speel nog steeds de Dos versie echt een gouwe ouwe, en Megadet is ook een goede band die ik vroeger veel draaide.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.236

Re: Muziektopic


Berichten: 222

Re: Muziektopic

[media][/media]
Annelogica schreef: di 20 apr 2021, 23:05 Hier kan ik de hele dag naar luisteren.

Mijn all-time favorieten!🖒🖒🖒
Walking on the beaches
Looking at the peaches...

Of
Down in the sewer...

Das wel heel toevallig dak deez alseerstezie!
Alle materie bevat magisch stof

Reageer