Vertel eens wat over jezelf

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Re: Vertel eens wat over jezelf

Fijn je terug te zien.
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Vertel eens wat over jezelf

Dat onderschrijf ik met veel genoegen; leuk dat je er weer bij bent 'Bartjes'! :D

Ik kon toch altijd met veel plezier de door jou geopende topics volgen, helaas begreep ik er alleen te weinig van om mee te praten, maar interessant waren ze zeker.

Ik hoop dat je onder je nieuwe naam net zo veel authentieke ideeën deelt als weleer.

Groet,

Dennis (a.k.a. anusthesist)
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.463

Re: Vertel eens wat over jezelf

In het dagelijks leven verkeer ik al lang niet meer onder studenten of wetenschappers. Maar ik heb nog steeds belangstelling voor met name de exacte wetenschappen. Op een forum als dit kan ik het over wetenschappelijke kwesties hebben met mensen die daar net als ik plezier in scheppen. Dat is minder vanzelfsprekend dan het lijkt. In de gewone mensenwereld worden wetenschappelijk getinte uitlatingen meestal met onbegrip en soms zelfs met afkeer begroet. Ik zou er dan verder het zwijgen toe kunnen doen, maar dat bevredigt ook niet. Daarom is het mooi dat er nog een forum als dit bestaat. 

Berichten: 216

Re: Vertel eens wat over jezelf

Na hier al enkele jaren te vertoeven op WSF en welgeteld 24 op deze planeet, denk ik dat het misschien niet zo'n slecht idee is om mezelf eens een keer voor te stellen en me onder de WSF’ers te mengen. Ik belandde hier ongeveer 10 jaar geleden via via onder een of ander lukraak gekozen pseudoniem, maar het is pas sinds enkele jaren dat ik ook effectief teken van leven ben gaan vertonen op WSF. Ik koos vervolgens een (voor mij) acceptabelere schuilnaam. 
 
Ik zit hier in eerste instantie vanwege mijn interesse voor wetenschappen, zoals dit bij het merendeel wellicht wel het geval is, maar ik gebruikte tot op heden dit forum hoofdzakelijk ter ondersteuning van de vakken die in mijn opleiding aan bod kwamen. De gezelligheid hier lokte mij een beetje uit mijn kist. Dus bij deze een welgemeende "Hallo". :D   
 
Ondertussen al een (Belgisch) Hogeschool diploma op zak met een aanvullende opleiding, en op de kop 2 jaar en een half aan het werk als ziekenhuisverpleegkundig op een Stroke-unit / Neurologie afdeling in het Antwerpse hou ik me in mijn vrije tijd bezig met het verdiepen in hoofdzakelijk medische materie, maar van tijd ook chemie, fysica en dergelijke meer. Met een grote belangstelling voor de interne geneeskunde, voel ik me daarnaast ook heel erg geboeid door zorgethiek, specifiek binnen de palliatieve hulpverlening. De dood en het leven zijn voor mij twee totaal andere concepten geworden sinds het  afgeven van leven(s) voor mij dagelijks brood is en daarnaast een vanzelfsprekendheid lijkt geworden te zijn. Het is iets waar ik graag mijn hoofd over breek en discussieer om het o.a. relativeerbaar te houden, met oog op het pragmatische aspect.
 
Ik merk dat dit forum een zekere verlichting biedt omdat het bespreekbaar maken van kwesties die voor menig mens niet enkel een vanzelfsprekendheid zijn geworden (maar helaas ook een taboe) toch een andere inkijk krijgen door o.a. de verschillende meningen en de mate van ernst waarmee zij worden benaderd. Het is net dit wat deels bijdraagt tot een bepaalde manier van zelfontplooiing en verzachting die ik elders eigenlijk niet vind maar wel steeds voel branden in mij als individu. Ik denk dat een groot deel van de mensen hier dit wel kunnen beamen, denk ik, hoop ik.
 
Creatief bezig proberen zijn in de vorm van o.a. muziek behoorde ook tot één van mijn nevenactiviteiten, en ik zeg "behoorde" omdat ik jammer genoeg niet veel tijd meer heb om me hierop toe te leggen maar hier wel graag meer tijd voor wil maken in de toekomst. Laat ons zeggen dat vooral mijn werk een tijdsinvesterende hobby is waar ik 24 op 24 met plezier mee bezig ben en me  100% in kan verliezen, vaak tot groot ongenoegen van mijn sociale omgeving, zelfs die van mijn kat.  
 
Iemand die plezier schept in het helpen van anderen, graag oplossingen zoekt voor problemen en een avondje “Rescue 911” of “An hour to save your life” (om maar niet Gray’s anatomy te vernoemen) boven comazuipen op vrijdagavond prefereert zou een goede omschrijving kunnen zijn van hoe ik mezelf zie.
 
Ik ga me verder niet wagen aan een autobiografie en hiermee netjes afronden, vragen beantwoord ik uiteraard met plezier, of de antwoorden bevredigend zullen zijn is natuurlijk een ander verhaal.      
 
Tot op het forum!
 
 
Pia

Gebruikersavatar
Berichten: 16

Re: Vertel eens wat over jezelf

Hey! Ik ben een 19-jarige eerste jaars all-round chemie studente (MBO-3) uit brabant! Dit forum leek me erg handig en nuttig dus, ik besloot om toch maar eens een account aan te maken! Verder hou ik van tattoos , heb ik een malamute x husky ga ik wel eens naar feesten/festivals ( hardcore en al zijn subgenres haha).

Gebruikersavatar
Berichten: 113

Re: Vertel eens wat over jezelf

Voorstellen, ieder op zijn eigen manier......
 
Het eerste wat ik denk is muziek:
 

 
En vervolgens denk ik direct het heeft geen zin om nog te vertellen waarom en het hoe of wat. Wat heeft dan wel zin....
 
Ik zoek een gevoel dat het er toe doet waar ik mee bezig ben. Dat mensen denken het is goed dat je doorgaat en zelf probeert om een LaTeX code te begrijpen. 
 
Weet het niet, het lukt mij niet. 
 
 
Was zo blij dat het lukte en wil dat dan laten zien als een vorm van trots, dat ik het zelf heb opgelost! Dat ik niet de makkelijke weg heb genomen en telkens keihard mijn best doe. Ergens had ik echt letterlijk de hoop dat iemand zij, hey, leuk, goed van je dat het je is gelukt! En ik haalde mijn geluk uit een muziek nummer van Archer lipstick of iets. 
 
Het gevoel dat je heel graag wilt delen iets te begrijpen of iets te kunnen doen..... 
[font=Roboto][background=transparent][background=transparent][background=transparent][background=transparent][background=transparent]Dead March from 'Saul' - Stokowski orchestration[/background][/background][/background][/background][/background][/font]
 

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 8.166

Re: Vertel eens wat over jezelf

Wat je zou kunnen proberen is in plaats van blokken op het taaltje gewoon aan het oefenen gaan met LaTeX
Dat kan je bijvoorbeeld doen met een online latex editor. Op deze site vind je een redelijke: klik
 
Het fijne van zo'n online editor is dat je lekker kan spelen met de icoontjes en dan onderin de code ziet staan.
Al proberend krijg je zo mogelijk sneller inzicht in hoe die code werkt, en wat je er mee kan.
 
Heb je zo een stukje LaTeX code gemaakt dat je op dit forum wilt gebruiken, kopieer het dan en plak het in een bericht als volgt:
 
\(plak hier code[/tex ]
 
De spaties laat je weg maar die moet ik er hierboven even in zetten, want anders wordt het vanzelf:
 
[tex]plak hier code\)
 
LaTeX dus..

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.237

Re: Vertel eens wat over jezelf

Bedenk ook, je kan nooit een expert in alles zijn.
 
van LaTeX weet ik letterlijk niets, en met andere dingen ben ik juist weer zeer bekend.
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Gebruikersavatar
Berichten: 113

Re: Vertel eens wat over jezelf

Michel Uphoff schreef: Wat je zou kunnen proberen is in plaats van blokken op het taaltje gewoon aan het oefenen gaan met LaTeX
Dat kan je bijvoorbeeld doen met een online latex editor. Op deze site vind je een redelijke: klik
 
Het fijne van zo'n online editor is dat je lekker kan spelen met de icoontjes en dan onderin de code ziet staan.
Al proberend krijg je zo al snel inzicht in hoe die code werkt, en wat je er mee kan.
 
Mijn fout was dat ik niet kon zien dat er verschillende lettertypes in mijn code zaten. Door de foutcode en het woord "font" kon ik redeneren dat ik het moest uittypen zodat het lettertype gelijk is. Maar dit moet niet een persoonlijk verhaal gaan worden.
 
<b>Dyslexie</b> is a typeface/font designed to mitigate some of the issues that dyslexics experience when reading.
[font=Roboto][background=transparent][background=transparent][background=transparent][background=transparent][background=transparent]Dead March from 'Saul' - Stokowski orchestration[/background][/background][/background][/background][/background][/font]
 

Gebruikersavatar
Berichten: 113

Re: Vertel eens wat over jezelf

Hey, The artist 
 
Interessant wat je allemaal vertelde, hoop hier binnenkort nog het 1 en ander van jou te mogen lezen, ik ben benieuwd naar je bijdrages! 
[font=Roboto][background=transparent][background=transparent][background=transparent][background=transparent][background=transparent]Dead March from 'Saul' - Stokowski orchestration[/background][/background][/background][/background][/background][/font]
 

Berichten: 36

Re: Vertel eens wat over jezelf

Ik ben middelbare scholier (4e).
Ik doe havo, en streef naar het vak: wetenschappelijk onderzoeker.
Ook ben ik dol op muziek.
-May the force be with you!

Berichten: 57

Re: Vertel eens wat over jezelf

Hmm een voorstel draadje ... welnu, ik ben NewScience, en ik hou erg van privacy ... :P ... ik ben hier omdat ik hoop op een betere wetenschappelijke discussie, met meer respect voor argumenten en aanzienlijk minder 'ad hominem' dan elders op het internet ... tevens ben ik hier vanwege de deterministische aard van de werkelijkheid, en ik ben erg benieuwd in welke werkelijkheid ik uiteindelijk zit, we gaan het meemaken, al heb ik wel een vermoeden en dat zou goed kunnen betekenen dat ik hier met regelmaat terug ga komen.
 
Ehrm, verder ben ik een blanke man van middelbare leeftijd met een universitaire opleiding ... mijn universitaire opleiding was vooral een deceptie, omdat ik dacht dat het een plek was om over van alles na te denken, maar het bleek toch vooral een plek om van alles over een specifiek iets te leren. Ook prima ... ... Mijn interesse bleek echter veel breder dan het vakgebied, en door jaren van mijn leven vooral te besteden aan een studentenleven en een specifiek vakgebied, bleek mijn kennis eerder achteruit te hollen dan vooruit... Na mijn afstuderen kwam ik erachter dat ik van heel veel dingen die ik wel heel interessant vond, niets tot nauwelijks meer wist dan middelbare school kennis, en wat ik oppikte van populaire wetenschapsdocu's en via internet discussies bleek ik niet altijd te begrijpen, ofwel, het voldeed totaal niet aan mijn eigen mentale observering, of was allang achterhaald bij de volgende discussie of bleek toch weer totaal anders ...
 
Dus heb ik op een zeker moment besloten om 'opnieuw' te beginnen, en gebruik(te, en nog steeds) daarvoor de wetenschappelijke opvatting, 'alle kennis is slechts een nog niet verworpen hypothese (aka. het beste antwoord op dat moment), als nieuwe kennis in tegenspraak is met oude kennis, maar in overeenstemming / inpasbaar bij de rest, dan dient de oude kennis verworpen te worden, en de nieuwe ingepast'. Deze nieuwe kennis krijgt automatisch het predicaat 'nog niet verworpen hypothese' ... voor heel veel zaken kon ik zo bestaande kennis weer opnemen, maar tevens gaf het me ruimte om na te denken over manieren om die hypotheses te verwerpen als ik daar toevallig zin in had of tegenaan liep. Ook gaf het een aanzienlijke ruimte in mijn brein om meer te speculeren, of om eerst zelf na te denken over iets en dan langzaam maar zeker op te zoeken hoe anderen er over nadachten, wat er bekend was of is, en hoe dat past in mijn opnieuw opgebouwde 'gedachten werkelijkheid'. ik mag wel zeggen dat ik meer gedachten heb verworpen dan dat er is blijven staan, maar tegelijkertijd is er meer op zijn plek gevallen en heb ik een beter beeld gekregen van wat mogelijk de werkelijkheid is of zou kunnen zijn. Als laatste, heeft het me ook de mogelijkheid gegeven nieuwe ontdekkingen en veranderingen in wetenschappelijke opvattingen makkelijker te plaatsen, en weer te verwerpen als het toch net weer anders bleek ... dit zonder direct het gevoel te hebben dat alles dat ik wist in ene op losse schroeven komt te staan, want dat doet het al uit principe :D
 
Voorts ben ik vooral positief en constructief, ik wil weten hoe iets wel kan, en als ik niets meer kan bedenken dat niet verworpen kan worden wens ik pas te erkennen dat iets niet kan. Dit leidt namelijk tot de best mogelijke oplossing of verklaring die er op dat moment voor handen is. Hiervoor gebruik ik vaak, tot frustratie van anderen, discussie ... En ik vind het heerlijk om met iemand te discussiëren die alles afschiet, omdat het me dwingt om verder te denken, hoe het dan eventueel wel weer zou kunnen, of misschien zijn er (rand)voorwaarden, beperkingen, etc. ... Belangrijk om te weten, als je met mij in een dergelijke discussie verzeilt, is dat ik meer dan bereid ben mijn opvattingen te verwerpen (of soms tot een 'agree to disagree' situatie te komen). Hoe koppig ik ook lijk te zijn, als jij met betere argumenten en bewijzen komt, dan is het voor mij duidelijk dat ik mijn opvatting dien aan te passen, maar wees niet verrast als dat niet zomaar is omdat jij wat zegt en ergens een bron vandaan haalt... edoch, als ik overtuigd ben van mijn ongelijk, dan is het tijd om nieuwe kennis in te passen, ipv. vast te houden aan oude niet kloppende overtuigingen. Wat heb ik immers aan die onzin ?! ...
 
Tegelijkertijd, werkt dat ook zo met dingen die ik nog niet weet, vooral als ze niet passen bij wat ik inmiddels zelf denk, of als ik er nog maar zelden mee van doen heb gehad (of nooit), ik wil weten hoe het zit, waarom het zo zit, als het conflicteert (of wel met iets dat ik weet, dan wel met iets dat ik denk) dan zal ik proberen het middels die argumenten aan te vechten. Hierin ben ik soms net zo volhardend als dat ik kan zijn mbt. zaken waarvan ik wil weten hoe iets wel kan. Maar ook net zo in het vervolg, als ik overtuigd ben krijg je gewoon gelijk, ondanks dat ik misschien 3 paginas lang van alles heb proberen te verzinnen waarom je ongelijk zou kunnen hebben... Ik probeer zo ook te zijn tegenover mijn eigen gedachten, maar dat is niet altijd even makkelijk, tegelijkertijd in twee verschillende modi zitten conflicteert haast uit principe. Uiteindelijk gaat het toch vooral om hetzelfde, ik heb weinig behoefte aan 'BS' ...
 
En tegelijkertijd, maar dat kan ook liggen aan jaren aan internet discussie, wijkt mijn mening / opvatting over diverse dingen af van gangbare (zoals ik ze noem) 'wetenschappelijke dogmas', zaken die mensen benoemen als werkelijkheid omdat zij vinden dat het werkelijkheid is, of omdat hun berekeningen dat zeggen, en die in overeenstemming zijn met hun interpretatie van de data. Aka, in mijn ogen dan, 'BS' ... Of toch op zijn minst 'nog niet verworpen hypotheses'. Zo heb ik ernstige twijfels over de Big Bang, de interpretatie van de achtergrond straling, donkere materie, en de opvattingen aangaande donkere energie, ook bij de zwaartekracht-constante heb ik mijn twijfels, ernstige vragen, andere opvattingen of onderbouwde alternatieven. Ten dele ben ik ook hier om die aan te kaarten, maar toch vooral voor de discussie over van alles en nog wat...
 
Voorts ik heb geen probleem aan te geven waar ik onzeker ben, waar ik zeker ben, als ik nog bronnen weet dan doe ik mijn best ze terug te vinden als je ze nodig acht. Ik denk niet van mezelf dat ik alles weet, noch dat ik het beter weet, ik verwacht niet dat je alles weet, noch dat je alles direct begrijpt. Ik heb geprobeerd 'alles' te weten, dat bleek een redelijk grote vergissing, er is namelijk ontzettend veel irrelevant, of complete onzin, die je met zo'n insteek dan toch 'moet willen weten'. Inmiddels heb ik dat aangepast naar 'ik wil meer weten en dan met name over dingen die me blijkbaar interesseren'. Ik heb verder een hekel aan ad hominem, maar heb geen enkel probleem om de confrontatie aan te gaan, edoch als je mij er onterecht op betrapt (ofwel niet uitgelokt of geprovoceerd) laat het me dan aub weten. Ik ben ook wel eens saggerijnig en soms zijn discussies zo verhit, maar wijs me erop en ik zal je een oprechte verontschuldiging aanbieden... argumenten wens ik te vernemen, aanvallen op de persoon is iets voor op de lagere school uit mijn jeugd en blijkbaar 'het internet als iemand het met argumenten niet kan winnen'. :(
 
Dat is wel zo'n beetje wat voor dit forum van belang is. Ohw, en ik kan lang van stof zijn, gewoon omdat ik veel details, uitzonderingen, afwijkingen, etc. wens te benoemen, om het lezen makkelijker te maken tracht ik mijn teksten in duidelijke korte alinea's te verwoorden. En ik zuig met leestekens, maar doe mijn best...

Berichten: 6

Re: Vertel eens wat over jezelf

Dit draadje is al een tijd niet gebruikt.
Dus vooruit. Ik ben Lebber, niet mijn echte naam maar een verwijzing naar mijn hond. Als vrouw kom ik weinig andere vrouwen tegen met dezelfde interesses dus dan maar hier schrijven. Ik ben geïnteresseerd in wetenschap, allerlei onderwerpen maar vooral op gebied van biologie en natuur. Daarnaast in feiten checken a.d.h.v. cijfers in context. Boeiend vind ik het boek Feitenkennis van o.a. Hans Rosling. Podcasts als 'De onbehaarde aap' vind ik leuk om te luisteren.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.463

Re: Vertel eens wat over jezelf

Welkom. In de mannenwereld is het niet veel anders tenzij je ook zelf in de wetenschap werkzaam bent. In deze tijd van "de wetenschap is ook maar een geloof" en "alternatieve feiten" wordt het belang van wetenschappelijke kennis lang niet meer door iedereen erkent. Maar we doen ons best hier de fakkel brandende te houden.

Berichten: 6

Re: Vertel eens wat over jezelf

Dankjewel. Leuk om dit platform gevonden te hebben. Juist feiten en cijfers geven een juist(er) beeld over de wereld waarin we leven.

Reageer