Vertel eens wat over jezelf

Moderator: Rhiannon

Reageer

Re: Vertel eens wat over jezelf

Jezelf voorstellen is een goed idee om het internet wat persoonlijker te maken en kan uitnodigend werken om eens een PM te ontvangen van mensen die op dezelfde golflengte zitten als mij. ;) (99,9% kans)

Ik ben David en woon in Antwerpen samen met mijn Indonesische vriend en dus kan ik lekker en veel eten, veel koffie drinken,...

Zelf ben ik reeds in het bezit van een professionele Bachelor in de agro-en biotechnologie en die studie heeft mijn liefde voor chemie alleen maar versterkt. Op mijn 19de was ik reeds in staat om uit planten alkaloïden te extraheren en nadien deed ik heel wat organische reacties in mijn 'vrije tijd' tussen mijn studies door. Na mijn Bachelor opleiding in Geel ben ik beginnen te werken.

Mijn eerste job was als analytisch laborant in Antwerpen, zo deed de opportuniteit zich voor om kennis te maken met het breed spectrum van GC, IR, UV-VIS, viscositeitstesten, AAS, HPLC, KF en nog wat specifieke testen voor de petrochemie.

Omdat ik in Geel was blijven hangen was de Antwerpse haven toch net iets te ver en besloot ik om een nieuwe uitdaging aan te gaan als farmaceutisch laborant (HPLC) bij het toemalige bedrijf Schering-Plough. Jammer genoeg besloten ze in Amerika om het bedrijf te reorganiseren en moest ik op zoek naar een nieuwe uitdaging.

Dan heb ik nog via interimkantoren gewerkt als laborant (telkens voor ongeveer 6 maanden), mijn laatste werk was als analist bij BP in Geel.

Ik was het beu om te job-hoppen en besloot op zoek te gaan naar vast werk. Maar daarvoor was het telkens een vereiste om in het bezit te zijn van een professionele Bachelor in de chemie. Met die studie ben ik sinds kort begonnen, maar omdat ik in het middelbaar weinig wiskunde kreeg (3uur/week) heb ik veel moeite met mijn algebra en het afleiden van formules binnen de fysica.

Dat is dus de reden dat ik vaak actief ben op het wetenschapsforum. Mijn favoriete vak is organische chemie en daarmee kan ik medestudenten zeker helpen.

Ik ontmoet zeer graag wetenschappers/studenten, dit is echt de makkelijkste manier van kennisoverdracht. Dus als je toevallig in Antwerpen bent, dan staat de koffie al klaar. ;) Gewoon even een PM sturen en who cares?

Berichten: 3

Re: Vertel eens wat over jezelf

E.Desart schreef: za 12 mei 2012, 08:45
Welkom ....

:) Je bent al direct gestart met iemand wat te leren. Ik kende het woord chicklits niet ....

http://www.encyclo.nl/begrip/chicklit
Bedankt! Het woord chicklit is vooral bekend bij vrouwelijke lezers. Het zijn van die fijne "verstand-op-nul" boekjes met vrij weinig inhoud. Soms is het wel fijn om even iets luchtigs te lezen.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.351

Re: Vertel eens wat over jezelf

Tamara3107 schreef: zo 13 mei 2012, 09:56
Bedankt! Het woord chicklit is vooral bekend bij vrouwelijke lezers. Het zijn van die fijne "verstand-op-nul" boekjes met vrij weinig inhoud. Soms is het wel fijn om even iets luchtigs te lezen.


Precies, ik neem aan dat mannen ook zulk soort lectuur hebben, want literatuur kun je het niet noemen natuurlijk. Zeker aan de rand van het zwembad leest chicklit heerlijk weg.

Welkom Tamara, leuk een lezeres erbij te hebben.
Contra principia negantem disputari non potest.

Gebruikersavatar
Berichten: 9

Re: Vertel eens wat over jezelf

Als nieuweling zal ik mij hier ook in het kort voorstellen. Ik ben Magda en 21 lentes jong, momenteel studeer ik HBO Diermanagement (1e jaars) en volgend jaar ga ik HBO Proefdierbeheer combineren met HBO Life Science. Mijn vooropleiding betreft MBO paraveterinair en mijn interesse is toen compleet uitgegroeid naar de medische wereld, zowel veterinair als humaan.

Ik ben al enorm veel interessante onderwerpen tegen gekomen op dit forum en volgens mij ben ik nog weken bezig om alles wat uit te pluizen. Er is mij al zeker het een en ander verduidelijkt m.b.t. bijvoorbeeld primers en andere gebieden omtrent genetica.

Dat wordt veel lees- en leerplezier voor mij en hopelijk kan ik hier en daar wat mee discussiëren.
[font=Arial, Helvetica, sans-serif]I turn the music up[/font]

[font=Arial, Helvetica, sans-serif]I got my records on[/font]

[font=Arial, Helvetica, sans-serif]I shut the world outside [/font]

[font=Arial, Helvetica, sans-serif]until the lights come on[/font]

[font=Arial, Helvetica, sans-serif]Coldplay - Every teardrop is a waterfall[/font]

Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Re: Vertel eens wat over jezelf

Hoi Magda,

Leuk je erbij te hebben, het is altijd fijn om enthousiaste mensen bezig te zien!

Verder heb je een goeie muziekkeuze denk ik :) .
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Gebruikersavatar
Berichten: 9

Re: Vertel eens wat over jezelf

Bedankt Kravitz, ik heb het nadeel alleen alweer gevonden van dit forum (of noemt zoiets discipline?) in plaats van alleen maar huiswerk gerelateerde informatie te zoeken, zoek ik ook veel onnodige informatie.

Qua muziekkeuze, ik ben daar erg uitgebreid mee. Het gaat letterlijk van Coldplay, naar Keane, naar Arkona, naar Muse, naar Bach, naar Abba, naar The Who etc. Zoals mijn humeur staat zo draai ik de muziek ook. :)
[font=Arial, Helvetica, sans-serif]I turn the music up[/font]

[font=Arial, Helvetica, sans-serif]I got my records on[/font]

[font=Arial, Helvetica, sans-serif]I shut the world outside [/font]

[font=Arial, Helvetica, sans-serif]until the lights come on[/font]

[font=Arial, Helvetica, sans-serif]Coldplay - Every teardrop is a waterfall[/font]

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.351

Re: Vertel eens wat over jezelf

Hoe kwalificeer je informatie als "onnodig". Sommige dingen zijn gewoon leuk om te weten. Dit kun je natuurlijk altijd aankaarten in een van de vakfora of als het daar niet thuishoort in het WSF Café. Leuk om een enthousiaste nieuwe gebruiker te kunnen begroeten.
Contra principia negantem disputari non potest.

Gebruikersavatar
Berichten: 9

Re: Vertel eens wat over jezelf

Bedankt voor de begroeting, met "onnodig" bedoel ik dat het voor mij op dat moment niet relevant is voor mijn opdrachten maar dat ik er wel geïnteresseerd in ben. Bijvoorbeeld, ik wou gisteren verduidelijking over het Hardy-Weinberg evenwicht en prompt betrap ik mij erop dat ik een discussie over de evolutie aan het lezen ben, die ik erg interessant vond, maar qua timing slecht uit kwam. Maar zoiets schijnt dus discipline te heten. :)
[font=Arial, Helvetica, sans-serif]I turn the music up[/font]

[font=Arial, Helvetica, sans-serif]I got my records on[/font]

[font=Arial, Helvetica, sans-serif]I shut the world outside [/font]

[font=Arial, Helvetica, sans-serif]until the lights come on[/font]

[font=Arial, Helvetica, sans-serif]Coldplay - Every teardrop is a waterfall[/font]

Gebruikersavatar
Berichten: 1.820

Re: Vertel eens wat over jezelf

choco-and-cheese schreef: za 12 mei 2012, 16:32
... Ik ben David en woon in Antwerpen...

Zelf ben ik reeds in het bezit van een professionele Bachelor in de agro-en biotechnologie en die studie heeft mijn liefIk was het beu om te job-hoppen en besloot op zoek te gaan naar vast werk. Maar daarvoor was het telkens een vereiste om in het bezit te zijn van een professionele Bachelor in de chemie. Met die studie ben ik sinds kort begonnen, maar omdat ik in het middelbaar weinig wiskunde kreeg (3uur/week) heb ik veel moeite met mijn algebra en het afleiden van formules binnen de fysica. ...
Welkom, David! Terug aan het studeren gaan, terwijl je al een tijdje gewerkt hebt, is niet zo evident, weet ik uit ervaring. Moedig van je dat je er toch weer tegenaan bent gegaan!

Succes ermee! :)

Dido
Ik ben niet jong genoeg om alles te weten...
-Oscar Wilde-

Re: Vertel eens wat over jezelf

Het loopt niet altijd van een leien dakje, inderdaad Dido. Gelukkig merk ik dat ik niet de enige ben maar ik betaal zelf mijn studies en dat is hard.

Maar ik focus me vooral op mijn leerkrediet dat telt nu voor mij. Ja, het zit allemaal ver weg als je 3 jaar gewerkt hebt Zelfs de basiskennis van het middelbaar moet ik dikwijls terug opzoeken voor bepaalde vakken en dat kost extra studietijd.

Als je dan nog eens een eigen huishouden hebt, dan moet je echt stalen zenuwen hebben, urenlang kunnen stilzitten en studeren en die vele telefoontjes/sms'jes negeren. Niet makkelijk, maar moeilijk gaat ook. Ik blijf optimistisch. ;)

Berichten: 7

Re: Vertel eens wat over jezelf

:) dan zal ik mezelf ook wel even voorstellen,

ik ben een 23jarige studente chemische technologie (HBO), en volg ook een post-HBO opleiding in keramiek.

Hou eigenlijk van allerlei soorten muziek, van klassiek tot metal.

Leuk om de differsiteit hier in het forum te zien

Berichten: 1

Re: Vertel eens wat over jezelf

Hoi

Ik zal mezelf gelijk even voorstellen.

Ik ben Shirl. En sinds augustus ben ik werkzaam op een middelbare school als TOA scheikunde /biologie.

Hiervoor was ik werkzaam als laborante en dan voornamelijk in de celkweek, het maken van vaccinties, maar ook de bereidingen daar omheen.

Nu heb ik een hele carriere switch gemaakt en moet dus ook best nog wel wat leren. Daarom volg ik hiernaast ook de opleiding voor TOA in Utrecht.

Mocht er intresse zijn in wat ik allemaal gedaan heb qua werk of gewoon zo een vraag dan hoor ik die graag:)

Gebruikersavatar
Berichten: 2.973

Re: Vertel eens wat over jezelf

Shirl schreef: ma 12 nov 2012, 14:59
Mocht er intresse zijn in wat ik allemaal gedaan heb qua werk of gewoon zo een vraag dan hoor ik die graag:)


Welkom Shirl! Mocht je eens tijd- en inspiratie over hebben: wellicht kun je een blog op het Wetenschapsforum bijhouden over je ervaringen betreffende je carrièreswitch? Je kunt er dan bijvoorbeeld ook voor kiezen om 1 lang verhaal te maken en/of steeds updates te plaatsen. Andere forumgebruikers kunnen reageren en zo hun interesse tonen!
Small opportunities are often the beginning of great enterprises. (Demosthenes, 384 BC - 322 BC)

Berichten: 1

Re: Vertel eens wat over jezelf

Hej,

Idd een leuk topic! Zal me dan ook maar even voorstellen! Ik ben Michelle Tip, 27jaa en psychologe. Heb in Amsterdam gestudeerd en ben echt helemaal weg van de stad. Woone r nog steeds en ga in mijn vrije tijd graag de verschillende cafeetjes af of wandelen langs de leuke winkels. Hou namelijk van shoppen. Muziek luister ik ook graag naar en concerten afgaan vind ik de max!

Zo hoop dat jullie nu wat meer van me weten.

Groetjes

Gebruikersavatar
Berichten: 289

Re: Vertel eens wat over jezelf

Hallo,

Ik zit al meer dan een jaar op dit forum maar ik heb me nog nooit echt voor gesteld. Ik ben 19jaar en studeer biologie aan de universiteit van Gent. Mijn intresses zijn natuurlijk wetenschappen (vooral dan biologie ;) ), verder ben ik ook nog leiding in de KSJ (= een jeugdbeweging).

Ik gebruik vooral het "huiswerk en practica" onderdeel, maar ik probeer toch ook op de andere forum onderdelen eens te kijken :) .

Groeten
Great minds discuss ideas, small minds discuss people.

Reageer