Land vernieuwd

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 4

Land vernieuwd

Hallo,
loop al jaren met het idéé om zout water te ontzilten.
Door het in grote basin s te pompen, met schuin dak. Die uit komt op ander basin.
En van daar uit op droge vlakte te pompen om kunst matig sloten netwerk te pompen.
Zo dat de grond kan verzadigen, en op potentiële beste plek uit komt voor een zoet water meer.
Sloten ontzilten rest van meeste water. Denk ik?
Snap dat het op grote schaal zou moeten. Maar testen 9f mogelijk is lijkt me niet zo moeilijk met de juiste kennis.
kan allemaal op kracht van de zon.
Ben van beroep boomverzorger, maar probeer mee te denken.
Water peil stijgt, landen worden steeds droger. Kust gebied genoeg bv Afrika. Als eco systemen aanslaan, kunnen bakken en pompen zonne pannelen goedkoop worden verwijderd.
O ja als je onder de eerste basin ruimte maakt om bv aanhangen te kunnen pakeren en twee kleppen in de basin die open kunnen. Zou lokale bevolking ook zout nog eens kunnen gebruiken. Is dit heel ver gezocht enhüberhaupt haal baar in woestijn?

Gebruikersavatar
Berichten: 4.312

Re: Land vernieuwd

Heb je al een proef opstelling gemaakt?

Berichten: 4

Re: Land vernieuwd

Ja zeker,
ben nu 39 was toen dacht ik 15 16 maar toen zei iedereen die geleerder was als ik, dat het economische niet haalbaar was. Geen verdien model. Maar nu gaat het niet meer om geld. Hoop ik teminste. Maar mijn idee uit werken op papier als leek kan ik wel. en ook schaal model moet me wel lukken.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: Land vernieuwd

bedoel je zoiets:

https://hassanelminiawy.wordpress.com/

maar dan in het groot?

Berichten: 4

Re: Land vernieuwd

Ja klopt,
Goed gevonden.
Zou er dan door middel van sloten en meren een biotoop te creëren zijn die mens en dier van voedsel zou kunnen voorzien

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: Land vernieuwd

Elke oase is daar een praktisch voorbeeld van. Zodra er water is, is er leven.

Berichten: 12.262