Fysiek boek laten maken

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Berichten: 7.463

Re: Fysiek boek laten maken

king nero schreef: wo 08 apr 2020, 17:42 Geen echt bindwerk, maar ik heb erg (lees: echt enorm :-) )veel documenten ingebonden met een ponsbindmachine en plastic ringen (google: comb binding). Erg goedkoop, heel handig, en als je het vaak genoeg doet gaat het heel erg snel.
Oh - maar dat doe ik allang. Zo staan die uitgeprinte artikelen ook in mijn boekenkasten.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.292

Re: Fysiek boek laten maken

Dat is meer dan voldoende voor mij. De voordelen heb ik al opgesomd, de nadelen moet ik nog ondervinden. En ik doe dit al jaaaren.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.463

Re: Fysiek boek laten maken

Als je niet zoals ik een boekenliefhebber bent, dan zijn er geen nadelen. Dan ben je een gezegend mens. ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 1.292

Re: Fysiek boek laten maken

Ik ben een realistische boekenliefhebber ;-)
Ik heb ook een mooie (technische) bibliotheek, maar voor mijn toepassing volstaan die plastic ringen ruimschoots...

Nu, zijn die pdf'jes het echt waard om in te binden? Ik heb ooit een vakantiejob gedaan in een drukkerij, en er bestaan voorgelijmde omslagen in diverse diktes, waar je de printjes insteekt. Dan zet je die omslag + prints recht in een toestel met een verwarmde plaat onderaan. Na een vooraf ingestelde tijd neem je die eruit, laten afkoelen, en klaar. Terug, niet echt binden, maar dan heb je toch al een vaste rug?

Gebruikersavatar
Berichten: 7.463

Re: Fysiek boek laten maken

Hoe meer ik erover discussieer hoe belachelijker ik mijn voorkeur voor echte boeken begin te vinden, maar ik zal ermee moeten leven... :(


Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Fysiek boek laten maken

Ik zou naar een copyshop gaan, dubbelzijdig afdrukken op A5 en inlijmen. Meeste copyshops kunnen dat prima.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 7.463

Re: Fysiek boek laten maken

Dank voor alle tips. :)

Gebruikersavatar
Berichten: 821

Re: Fysiek boek laten maken

Ger schreef: do 09 apr 2020, 10:36 Ik zou naar een copyshop gaan, dubbelzijdig afdrukken op A5 en inlijmen. Meeste copyshops kunnen dat prima.
Die prijs kan bespottelijk snel oplopen. Dan ben je voor een simpel boekje zo tussen de €30~€50 kwijt, terwijl het bij zo'n drukkerij voor om en nabij €10 gaat.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.292

Re: Fysiek boek laten maken


Gebruikersavatar
Berichten: 7.463

Re: Fysiek boek laten maken

Heel mooi. :D

Gebruikersavatar
Berichten: 4.320

Re: Fysiek boek laten maken

Ik zie het probleem niet.
Hier in het dorp heb je nog steeds een kopieer/afdruk winkel.
Maak ze daar als je uitprinten met de PC te duur vindt.

Ga daarna naar een boekbinder en laat het inbinden, ze maken het zo mooi als je maar wilt.
Als je een buitenissig formaat papier wilt dan is er wel een probleem denk ik.
Oplosbaar maar geeft weer extra werk.

PS.
Papier dat een stuk dikker is al het gangbare leest veel lekkerder weg.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.463

Re: Fysiek boek laten maken

Moeilijkheden i.v.m. copyright zou het probleem kunnen zijn. Maar ik heb inmiddels al andere boeken over hetzelfde onderwerp gevonden die ik gewoon kan bestellen.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.320

Re: Fysiek boek laten maken

Ik heb eens gekeken wat het hier kost.
Er zijn hier verschillende online drukkerijen, het bezorgen zit in de prijs.

Ik heb er eentje doorgewerkt.
Ging uit van B5-papier met 300bladzijden
(mijn favoriete grootte voor leeswerk scheelt heel weinig van het Donald Duck formaat)

Ook kaft en zo konden gekozen worden maar helaas kende ik alle namen niet, dus heb ik gekozen voor iets wat wat gewoontjes leek.

Nu kwam het fijnen.
Ze hadden geen prijs per boek.

Kleinste was 10 exemplaren voor een kleine 150Euro.
Bij 100 stuks kwam het per stuk onder de 10Euro.
Per stuk valt het best mee moet ik zeggen, maar wat moet je met honderd exemplaren?

Er zitten er hier meer, maar ik denk dat die wel in de zelfde prijs zitten.

Reageer