Cartridges in Corona-tijd

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Berichten: 7.463

Cartridges in Corona-tijd

Sinds de corona-crisis kan ik niet meer terecht op mijn gebruikelijke adresje voor printer cartridges. Ik doe niet aan internetbankieren en de betreffende winkel accepteert alleen nog betaling via pinnen. Daarom ben ik op zoek naar een alternatief. De mogelijkheden lijken na wat zoeken op internet legio, maar wat is nu betrouwbaar tegen een redelijke prijs? De betaling moet dus contant of via bankoverschrijving kunnen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb een HP Deskjet F2180, en een cartridge van een degelijk huismerk is mij ook goed.

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Cartridges in Corona-tijd

Geen Mediamarkt in de buurt? Die zijn gewoon open.
En anders even kijken bij 123-inkt. Die accepteren volgens mij ook een bankoverschrijving.

Verder eens overwegen om toch maar te gaan internetbankieren. Ik doe dat al jaren en betaal bij internetbestellingen altijd via Ideal.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.463

Re: Cartridges in Corona-tijd

Dank! De Mediamarkt is een eind weg, maar 123-inkt is een optie want die hebben de gezochte cartridges en je kunt via giro-overschrijving betalen. :D

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.521

Re: Cartridges in Corona-tijd

Als het veelverkochte printer cartridges zijn kun je het ook proberen bij kruidvat en bruna.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.463

Re: Cartridges in Corona-tijd

Ik ben bij een aantal winkels geweest waaronder het Kruidvat en de HEMA: het Kruidvat had bijna niets, maar de HEMA had relatief veel (waaronder een eigen huismerk). De officiële cartridges van HP zijn helaas extreem duur, daar koop ik bij de Kringloop een hele printer voor. Dus liefst heb ik cartridges van een huismerk. Thuis heb ik via internet proberen te achterhalen welke HEMA cartridges ik voor mijn printer dan zou moeten kopen, maar daar kwam ik niet uit. Het is al een wat oudere printer, en veel winkels het daar geen cartridges meer voor in huis....

Gebruikersavatar
Berichten: 4.503

Re: Cartridges in Corona-tijd

Alleeninkt.nl in ieder geval de goedkoopste :D
https://www.alleeninkt.nl/inktcartridge ... jet/f2180/

Gebruikersavatar
Berichten: 7.463

Re: Cartridges in Corona-tijd

ukster schreef: za 23 mei 2020, 15:13 Alleeninkt.nl in ieder geval de goedkoopste :D
https://www.alleeninkt.nl/inktcartridge ... jet/f2180/
Ja - maar zijn ze ook goed?

Gebruikersavatar
Berichten: 4.503

Re: Cartridges in Corona-tijd

Gewoon bestellen en uitproberen....
Ikzelf ben uitermate tevreden met de kwaliteit van hun cartridges voor mijn brother DCP-195C printertje.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.463

Re: Cartridges in Corona-tijd

Aha - dus jij koopt ze ook al daar? Dan is dat in elk geval al een aanwijzing dat het de moeite van het proberen waard is.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.652

Re: Cartridges in Corona-tijd

Kwaliteit van inkt moet je ook niet al te serieus nemen. Vaak gaat het om de kleur, maar als je niet zo hecht aan kleur echtheid (als je veel tekst doet bijvoorbeeld en weinig foto's) dan moet je het ook niet groter maken dan het is.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 7.463

Re: Cartridges in Corona-tijd

Ik print nooit foto's, enkel artikelen met eventueel wat illustraties die ik wil bewaren.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.652

Re: Cartridges in Corona-tijd

Dan is eender welke inkt prima
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.521

Re: Cartridges in Corona-tijd

Ik heb juist nu een inktcartridge van 123inkt die alles lelijk print vanwege kennelijk vervuilde printkoppen, vanaf het eerste gebruik. De reinigingsprocedure van de printer helpt niet. Ik vermoed dat het komt doordat 123inkt oude cartridges hergebruikt en dat hun schoonmaakprocedure niet altijd goed gaat.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.463

Re: Cartridges in Corona-tijd

Juist - ik maak mij dan ook meer zorgen om de kwaliteit (en staat) van de cartridges zelf dan om de inkt. Bij het winkeltje waar ik voor de corona-crisis cartridges kocht nam ik ook hun huismerk en dat ging vrijwel altijd goed. Maar met andere huismerken heb ik geen ervaring.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.463

Re: Cartridges in Corona-tijd

Het zijn HEMA cartridges geworden. Bovendien was de derde gratis dus heb ik nu voor 38 euro drie cartridges. Ze werken goed.

Reageer