Zaal grootte.

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 4.320

Zaal grootte.

Ik heb eens op het internet gezocht, welke zaal het grootste toneel had.
Dat viel niet mee, het barstte van de ruis, vooral kleine zaaltjes met nog kleinere toneeltjes meldden zich aan.
Dit terwijl ik duidelijk vermelde dat het om de grote en liefste de aller grootste ging.
Intuïtief denk ik dat Bolsjoi wel hoge ogen zal gooien.

Dat ik het niet kon vinden zal ook wel aan mij liggen, ik ben een hele slechte zoeker op het internet.

PS.
Ik heb het maar hier geplaatst, want ik wist niet waar het anders zou moeten.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.906

Re: Zaal grootte.

Lijkt me een erg lastige vraag omdat het nogal af kan hangen van je definitie van 'zaal' en van 'toneel'.

Bijvoorbeeld: telt een voetbalstadion mee?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.361

Re: Zaal grootte.

Volgens het Guinness Book of World Records is het grootste open-luchtpodium dat van Villa Mix in Goiânia, Goiás, Brazilië. Het is 2.900 m² groot en bijna 70 m hoog.

Het grootste indoor podium is dat van het oude MGM gebouw in Reno, Nevada, nu het Grand Sierra Resort Theater. Het heeft een oppervlakte van 4.045 m². Er staat een mock-up, iets kleiner dan ware grootte, van een jetliner op het podium dat in de oude livery van Western Airlines is gespoten. Dit was voor de musical "Hello Hollywood, Hello!".

DggJPr_UYAANySq.jpg

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.361

Re: Zaal grootte.

Opmerking moderator

Verplaatst naar het WSF Cafe omdat het niet echt thuishoort in het forum Praktische en Overige Technische Wetenschhappen.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.320

Re: Zaal grootte.

Math-E-Mad-X schreef: zo 08 nov 2020, 14:51 Lijkt me een erg lastige vraag omdat het nogal af kan hangen van je definitie van 'zaal' en van 'toneel'.

Bijvoorbeeld: telt een voetbalstadion mee?
Nee ik bedoelde het in een theater gebouw.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.320

Re: Zaal grootte.

Rhiannon schreef: zo 08 nov 2020, 18:07 Volgens het Guinness Book of World Records is het grootste open-luchtpodium dat van Villa Mix in Goiânia, Goiás, Brazilië. Het is 2.900 m² groot en bijna 70 m hoog.

Het grootste indoor podium is dat van het oude MGM gebouw in Reno, Nevada, nu het Grand Sierra Resort Theater. Het heeft een oppervlakte van 4.045 m². Er staat een mock-up, iets kleiner dan ware grootte, van een jetliner op het podium dat in de oude livery van Western Airlines is gespoten. Dit was voor de musical "Hello Hollywood, Hello!".


DggJPr_UYAANySq.jpg
Dat is er inderdaad eentje die er mag wezen.
Bedankt voor de informatie.

Reageer