vreemde phishing-mail

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

vreemde phishing-mail

Sinds de Nigeriaanse fishing mails worden ze doortrapter en doortrapter.
Vandaag iets gezien dat ik nog niet eerder zag: een mail aan mijn moeder, met als kennelijke afzender de voornaam van haar kleindochter(zoals ze die ook gebruikt in haar mailadres) en als achternaam de achternaam uit het mailadres van zichzelf (met voorletters omdat die eraan vastzitten denk ik)

voor de duidelijkheid ziet dat er dus uit als: GABRIELLA HJVDVELDE namen gefingeerd
als je iets verder kijkt komt dat dan trouwens van [email protected]
Die had mijn moeder dus in eerste instantie niet door als spam, ze belde mijn dochter omdat de plaatjes niet doorkwamen (rechts klikken om afbeeldingen te downloaden, maar dat doet ze op mijn advies nooit)
Verder lijkt de mail leeg.
Ik heb hem naar de ongewenste e-mail gebonjourd, als ik hem daar terug open staat er ineens een heel verhaal, een paar honderd regels random Nederlandse woorden, welgeteld 7 399 .
12.PNG
Kent iemand dit verschijnsel? Dat gevalletje afzender vind ik eng, die woordenbrij heel raar.

Gebruikersavatar
Berichten: 649

Re: vreemde phishing-mail

Je kan de eigenaar van het domein vinden op : https://whois.eurid.eu/en/search/?domai ... renhuis.eu

Zo te zien is het een Nederlandse eigenaar in Groningen.

Ik heb dit soort woorden vaker gezien in spam mail, blijkbaar willen ze daarmee spam filters in war brengen
zodat het toch door de spam filters komt.

Reageer