Balkontuintje

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Berichten: 7.463

Re: Balkontuintje

Al gevonden: het is sierasperge.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.264

Re: Balkontuintje

Professor Puntje schreef: di 31 aug 2021, 16:07 Indirect licht is er genoeg.
dan moet elke plant die op de lijst "kan ook zonder zon" staat wel voldoen.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.463

Re: Balkontuintje

Eén muurtje heeft wel geregeld zon en daar staan nu inmiddels wat eenjarige bloemetjes in potten op. Voor de rest wordt het varens (heb ik al) en kruipgoed (sedum e.d.). En dus de sierasperge en ook nog een klimroos. Veel ruimte voor andere planten heb ik ook niet meer.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.264

Re: Balkontuintje

In potten of bakken is ook wel het beste idee. Komt er dan eens wat sleet op, dan is het vlot vervangen. In een kleine ruimte heb je weinig plaats voor uitgebloeid goed wachtend op het volgende wat in bloei gaat komen. Zelfs 's winters kun je dan nog een levendig tuintje hebben, met bijvoorbeeld heide, viooltjes, diverse bolgewassen en andere laat- en vroegbloeiers. In de zomer zouden op het donkerdere stuk diverse kamerplanten het ook heel leuk kunnen doen, bijvoorbeeld een spatiphyllum, dat doet het in een badkamer of op een noordelijke vensterbank ook prima.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.463

Re: Balkontuintje

Oh ja - heide heb ik ook pas gekocht. Dat is leuk twee polletjes kleurige heide. En wat bolletjes zitten al in de grond voor het voorjaar.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.264

Re: Balkontuintje

ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 7.463

Re: Balkontuintje

Dank voor de tips. :)

Reageer