Muziektopic

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 2

Re: Muziektopic

ik speel piano en gitaar :oops:

en wat mij betreft is Pink Ffloyd de beste band allertijden 8) :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: Muziektopic

je wilt gewoon in het gevlij komen bij Syd :wink:

Iemand bekend met the mars volta? Lekker gevarieerde muziek, laverend tussen rock, pop, elektro, progressive.....en goeie zang ook!!
Appareo decet nihil munditia?

Berichten: 16

Re: Muziektopic

valt me op dat er hier totaal geen sprake is van hiphop? :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 37

Re: Muziektopic

Blijkbaar vind niet iedereen Hiphop leuk....

Het enige waar ik het hiphop artiest in respecteer is dat hij zijn zinnen aanelkaar vast rijmt maar muziekaal is het zo saai....Het hele nummer lang bijna alleen dezelfde beat. Ik vind het gewoonweg niet spannend en niet interessant om naar te luister. ik mis de kracht en het ambachtelijke want de beats zijn met de comp. gemaakt

Ook wil ik even zeggen dat niet alleen hiphop artiesten goede teksten hebben. Dit zeg ik aangezien mijn vrienden wel hiphop luisteren en steeds tegen mij zegge"n. "luister naar die teksten, die zijn supergoed"...dit alles met op de toon van "dit kunnen alleen hiphop artiesten".
Als echtparen echt paren hebben echtgenoten echt genoten.

Berichten: 16

Re: Muziektopic

hmm ok..

ja dat zeggen er veel.. dezelfde beat.. maar ik vind dit bij hardcore zoveel erger.. enigste muziek waar ik me niet in kan vinden.. en hiphop staat toch wel bovenaan bij mij.. lekkere beatjes vaak en idd vooral teksten.. en nee dan bedoel ik geen 50 ct. en andere commerciele dingen want dat gaat grotendeels over 'bling bling' cash en 'chicks'.. noem ik geen hiphop.. maar ik zou meer meningen over hiphop wel op prijs stellen gewoon even kijken wat er van gevonden wordt..

en niet alleen bij hiphop goeie teksten inderdaad..

Gebruikersavatar
Berichten: 1.107

Re: Muziektopic

je wilt gewoon in het gevlij komen bij Syd :wink:
En terecht ook! :shock:

Heeft er iemand Live8 gezien. Natuurlijk met de reunite van Pink Floyd! Nadat dat bekend werd, werden er plots veel meer kaarten verkocht, hoorde ik.

Gebruikersavatar
Berichten: 266

Re: Muziektopic

the mars volta is fantastisch.

ze zouden voorprogramma doen van system of a down. maar dat was geloof ik alleen in amerika. wij kregen het o zo slecht 80s matchbox bline disaster ofzo. :S
Vanaf hier is alles wat het lijkt.

Gebruikersavatar
Berichten: 193

Re: Muziektopic

En wat vinden jullie van within temptation?

Ik zelf vind dat we er trots op mogen zijn dat we zo'n band in nederland hebben. Vooral hun laatste cd 'the silent force' vind ik helemaal super. En dat terwijl ik bijna nooit van dat soort muziek luister...
Weet wat je zegt... Maar zeg niet alles wat je weet

Gebruikersavatar
Berichten: 1.460

Re: Muziektopic

Diesel Power schreef:En wat vinden jullie van within temptation?

Ik zelf vind dat we er trots op mogen zijn dat we zo'n band in nederland hebben. Vooral hun laatste cd 'the silent force' vind ik helemaal super. En dat terwijl ik bijna nooit van dat soort muziek luister...
Mwah. Ik hou niet zo van die muziek (vergelijk bijvoorbeeld met de band Epica), maar Within Temptation gaat wel. Ice Queen is een goed liedje. Evanescence is wel lekker om te luisteren. Die band vind ik echt veel beter.

Zelf vind ik ook Intwine erg goed als een band met enige Nederlandse inbreng.
<i>Iets heel precies uitleggen roept meestal extra vragen op</i>

Gebruikersavatar
Berichten: 1.107

Re: Muziektopic

En wat vinden jullie van within temptation?


Ze hebben wel wat aardige deuntjes. Net als Evanesence en Lacuna Coil draai ik die muziek wel eens. Maar dan alleen als ik ervoor in de stemming ben.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: Muziektopic

Within temptation is totaal niet mijn stijl, en ik vind hun liedjes ook niet briljant. Er zijn betere nederlandse bands, vind ik.

Nou moet ik zeggen dat gothic/sprookjesmetal mij sowieso totaal niet trekt, het is mij te bombastisch, dat trekt me totaal niet. De enige band in dat genre die ik wel kan luisteren is nightwish, vanwege de werkelijk waar schitterende vocalen van die zangeres.

Momenteel luister ik erg veel naar Eels, Tindersticks, Malkovich en Karate. Malkovich is hier de vreemde eend in de bijt, ik zit momenteel blijkbaar in een rustige periode...
Appareo decet nihil munditia?

Gebruikersavatar
Berichten: 193

Re: Muziektopic

ik zit momenteel blijkbaar in een rustige periode...
Dan moet je somewhere van within temptation is luisteren... heerlijk rustig nr 8)
Weet wat je zegt... Maar zeg niet alles wat je weet

Gebruikersavatar
Berichten: 266

Re: Muziektopic

within temptation, leuke band maar niet te vaak.

tijdje geleden nog live gezien. En idd veel leuke deuntjes enzo.

Ik vind het moeilijk te vergelijken met dingen als epica. Within temptation zit veel meer tegen het zweverige aan. Dan denk je meteen aan allerlei uitgestrekte landschappen en sprookjesachtige dingen. Epica is veel harder.

Ze hadden goede performance en zo af en toe luistert het lekker. Wel een van de betere nederlandse bands.
Vanaf hier is alles wat het lijkt.

Gebruikersavatar
Berichten: 218

Re: Muziektopic

Ik vond de zang van Within Temptation niet zo mooi live ;) Klonk helemaal anders dan op CD (op het optreden dat ik gezien heb toch). Dat in tegenstelling tot Nightwish (vorige weekend op Pukkelpop), die zangeres zong echt mooi live.

Wat misschien eens een aanrader is wegens originaliteit: Apocalyptica. Dit zijn vier klassiek geschoolde muzikanten die cello spelen en een drummer. Omdat ze gek zijn van Metallica, hebben ze een CD met covers ervan gemaakt, enkel gespeeld met 4 cellos en een drumstel, echt prachtig! Hun nieuwste CD, Apocalyptica, is ook gemaakt enkel met deze 5 instrumenten. Daar luister ik eigenlijk liever naar omdat het eigen songs zijn.

Trouwens best een leuk zicht om 2 van de cellospelers te zien headbangen terwijl een derde onbewegelijk zit te spelen op zijn instrument :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 710

Re: Muziektopic

Ik wìl veel instrumenten bespelen...

Verder, mijn muziek is vooral Folk Metal.

Bij gebrek aan Folk Metal: Nirvana, Bob Marley, Admiral Freebee,Foo Fighters,...

en idd, Yngwie Malmsteen is inderdaad een vingeracrobaat, maar

'Arpeggios from hell' is wel fantastisch 8)

Nog iets: de muziek op tv is -vind ik- aan vervanging toe, want het is meestal R&B of HipHop en velen van die liedje lijken op elkaar.
De mens is een dier dat met zijn voorpoten Bach speelt.

Reageer