Muziektopic

Moderator: Rhiannon

Reageer

Re: Muziektopic

Dat zijn idd. fijne bandjes Diesel Power.

Pennywise heb ik trouwens een keer live gezien en vond ze erg slecht.

En om nog een bekende naam te noemen: Anti-flag. Nomineer ik tot posers van het jaar. Kunnen wat mij betreft wel naast Direct komen te staan. (hoewel...direct is natuurlijk wel het diepte punt).

Maar goed, ik denk dat ik zelf meer hardcore luister dan punkrock.

Bands als sick of it all, converge, stretch arm strong, selfmindead, zao, xdisciplex ad, boysetsfire, unearth etc. (hoewel de echte kenners meer dan de helft vast geen echte pure hardcore zullen noemen. Ik trek namelijk crossover als emocore en metalcore ook best wel).

Gebruikersavatar
Berichten: 193

Re: Muziektopic

One Step Forward schreef:Dat zijn idd. fijne bandjes Diesel Power.

Pennywise heb ik trouwens een keer live gezien en vond ze erg slecht.

En om nog een bekende naam te noemen: Anti-flag. Nomineer ik tot posers van het jaar. Kunnen wat mij betreft wel naast Direct komen te staan. (hoewel...direct is natuurlijk wel het diepte punt).

Maar goed, ik denk dat ik zelf meer hardcore luister dan punkrock.

Bands als sick of it all, converge, stretch arm strong, selfmindead, zao, xdisciplex ad, boysetsfire, unearth etc. (hoewel de echte kenners meer dan de helft vast geen echte pure hardcore zullen noemen. Ik trek namelijk crossover als emocore en metalcore ook best wel).
Heb zelf ook 1 cd van anti-flag. En het kon mij ook niet echt bekoren.

Heb cd pennywise live @ the keyclub en vind dat nog wel aardig klinken. Maar heb ze nog nooit zelf live horen spelen. Al die 'hardcore' bands ken ik echt niet. Ik houd het toch bij de punkrock. Hoe zit dat trouwens met je naam? One step forward? Van linkin park?
Weet wat je zegt... Maar zeg niet alles wat je weet

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: Muziektopic

One Step Forward schreef:Maar goed, ik denk dat ik zelf meer hardcore luister dan punkrock.

Bands als sick of it all, converge, stretch arm strong, selfmindead, zao, xdisciplex ad, boysetsfire, unearth etc. (hoewel de echte kenners meer dan de helft vast geen echte pure hardcore zullen noemen. Ik trek namelijk crossover als emocore en metalcore ook best wel).


unearth? Das wel een beetje gay-core hoor ;-)

Converge is geweldig, lekker kwaad! Dillinger escape plan is iets minder chaotisch in het gehoor, maar ook lekker **** op. Kent iemadn Point of few? dat reken ik wel tot echte hardcore. WAt er trouwens mee bedoelt wordt, de term hardcore, is harde kern. Dan zou je bovenstaande onder hardore punk/metal rekenen. De stamp-hardcore, waar gabberend nederland op strak staat, reken ik tot hardcore-gabber. Elke stroming z'n harde kern, right?
Appareo decet nihil munditia?

Gebruikersavatar
Berichten: 37

Re: Muziektopic

Iron Maiden is (naar mijn mening!) werkelijk de meest geniale band die er is. De melodiën, harmoniën, akkoord-progressies, solo's enz. zijn zo geweldig spannend en zo interessant om naar te luisteren, om uit te pluizen. De band bestaad al zo een 30 jaar!! en staan na hun zwarte periode met Blaze (elvis) bayley (ofzo iets) weer aan de top waar ze echt horen.

Wat mij het meeste trekt is de complexiteit...Iron Maiden heeft zulke complexe nummers dat je (ik dan) alsmaar blijft luisteren om er toch wat van te snappen. Vooral de laatste 2 albums (Brave New World en Dance Of Death) bestaan uit zeer complex nummers die ook 5 min + duren.

Nummers zoals:

- The Thin Line Between Love And Hate

- Paschendale

- Dance Of Death

- The Nomad

zijn echte complexe nummers.

Wat wil je met een gitaristentrio dat zeer begaafd is met de gitaar. Alles is nu bijna mogelijk en ook dat op de laatste cd het orchestrale erbij is gekomen maakt het hun muziek spannender. Maar in de tijd met 2 gitaristen zijn ook al zeer complex nummers geschreven zoals:

- Hallowed be thy name

- Caught somewhere in time

- The rime of the acient mariner

- The Phantom of the opera

- Alexander the great

enz enz enz...

Kortom...Geweldige band met geweldige nummers..
Als echtparen echt paren hebben echtgenoten echt genoten.

Berichten: 656

Re: Muziektopic

Hoe zit dat trouwens met je naam? One step forward? Van linkin park?
Nope. is een nummer van Selfmindead (een best onbekende hardcore/metalcore band).
unearth? Das wel een beetje gay-core hoor ;-)
Valt toch best mee?
Converge is geweldig, lekker kwaad!
Ik had ze nog een tijdje geleden in de Melkweg in Amsterdam gezien. Was een erg vette show van ze.
Dillinger escape plan is iets minder chaotisch in het gehoor, maar ook lekker **** op.
Heb ik me helaas nog niet echt goed in die band verdiept. :shock:
Kent iemadn Point of few? dat reken ik wel tot echte hardcore.
Qua naam ken ik ze wel. Ik zal ze us met soulseek opzoeken.
WAt er trouwens mee bedoelt wordt, de term hardcore, is harde kern. Dan zou je bovenstaande onder hardore punk/metal rekenen. De stamp-hardcore, waar gabberend nederland op strak staat, reken ik tot hardcore-gabber. Elke stroming z'n harde kern, right?
True, zo heb je ook een rap stroming met de naam hardcore.

Het probleem alleen dat zodra je het woord hardcore noemt iedereen automatisch aan gabber zooi denkt. De meesten weten geen eens dat er ook een punk stroming die naam heeft.

Trouwens een leuke ontstaan geschiedenis heeft hardcore (voor de mensen die naar punk luisteren en hardcore niet kennen). Een soort tegen reactie op de commerciele invloeden in de punk, toen punk dus mainstream begon te worden. De hardcore scene ontstond eerder dan het sub-genre. Dat subgenre is eigelijk een logisch gevolg. Back to the roots en dan rauwer. Muziek van black flag hoor je gewoon de "evolutie" van het genre zeg maar.
"De geschiedenis is de totale som van de dingen die hadden kunnen vermeden worden." - Konrad Adenauer

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: Muziektopic

Point of few is al wel uit elkaar, de gitarist ken ik goed...speelt nu in Gilghamesh en black water scam.

Selfmindead he? hebben die wel eens op trashfest (hardcore punk/metal festivalletje in Hoogeveen) gestaan? En akkoord, Atreyu is meer gaycore dan Unearth :shock:
Appareo decet nihil munditia?

Berichten: 96

Re: Muziektopic

Ik vind het ergste nog dat de gehele punkscene overhoop ligt. De meeste jongeren luisteren naar Blink 182, Sum 41, Good Charlotte, The Offspring en zoveel meer en denken dat het punk is.   ;)  Vraag je naar de Misfits, Ramones, Exploited of de Sex Pistols dan weet niemand waar je het over hebt, over Minor Threat of Black Flag nog maar niet te spreken.  Men kijkt tegenwoordig alleen nog maar hoeveel tattoo's en hoe groot de hanenkam van de zanger is, om te beoordelen of het punk is. Te beschamend voor woorden     :shock:
Ondanks mijn geringe leeftijd en de vele cd's die ik van Blnk 182/offspring heb, zijn de Ramones en Sex Pistols in het geheel niet onbekend.

Er is nog hoop :wink:
De groene hond schreef: 

Wat vinden jullie trouwens van Green Day? Geniaal dat ze terug zijn gekomen toch? Zeker met zo'n knaller van een album!


Inderdaad, na het min of meer mislukte vorige album, warning? Zijn ze zeer sterk terug gekomen met dit nieuwe album! Alhoewel het natuurlijk geen evenaring van Dookie is, met klassiekers als Longview, Basket case, when i come around, en ongeveer de rest van het album.

Wat vinden jullie trouwens van nederlandse talige blues? Ik doel daarmee op "Skik", en "lohues and the Louisiana Blues Club"?

mvgr, Sander

Berichten: 656

Re: Muziektopic

Selfmindead he? hebben die wel eens op trashfest (hardcore punk/metal festivalletje in Hoogeveen) gestaan?


Zou kunnen. Sinds ik die band ken zijn ze niet meer in Nederland geweest. (Vielen ook niet zo lang daarna uit elkaar.)
"De geschiedenis is de totale som van de dingen die hadden kunnen vermeden worden." - Konrad Adenauer

Gebruikersavatar
Berichten: 193

Re: Muziektopic

Ondanks mijn geringe leeftijd en de vele cd's die ik van Blnk 182/offspring heb, zijn de Ramones en Sex Pistols in het geheel niet onbekend.

Er is nog hoop :wink:
Blink 182 mag je snel vergeten :wink: The offspring vind ik nog wel om aan te horen. Vooral de albums Americana, Conspiracy of One en Splinter zijn nog wel het beluisteren waard. Het nadeel van "bekende" punkbands als sum 41 en Blink 182 is dat ze te commercieel zijn. Ze willen het grotere publiek bereiken en dit gaat vaak ten koste van de punk (vind ik :shock: )

Maar als ik jouw was zou ik eens gaan zoeken naar de bands die ik al eerder heb genoemd: bad religion, bouncing souls, no use for a name en nofx. Dat zijn in mijn ogen de betere punkbands.
Inderdaad, na het min of meer mislukte vorige album, warning? Zijn ze zeer sterk terug gekomen met dit nieuwe album! Alhoewel het natuurlijk geen evenaring van Dookie is, met klassiekers als Longview, Basket case, when i come around, en ongeveer de rest  van het album.
Het nieuwe album is inderdaad erg goed. Maar ik wil nou niet zeggen dat het vorige album mislukt is. Natuurlijk hebben ze wel betere muziek gemaakt maar ik wil het vorige album niet gelijk afkraken. Dat klinkt nog best in m'n oren.
Wat vinden jullie trouwens van nederlandse talige blues? Ik doel daarmee op "Skik", en "lohues and the Louisiana Blues Club"?
Sorry dit luister ik zelden dus kan ik ook geen goed oordeel over geven.
Weet wat je zegt... Maar zeg niet alles wat je weet

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Muziektopic

NOFX, Greenday, bad religion, System OF A Down, OFFSPRING, the Ramones, Queens of the stonage, heideroosjes, Rowwen héze, Jovink, Normaal, Queen en Velvet revolver zijn mijn favoriete bands.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 266

Re: Muziektopic

speel basgitaar en gitaar. en luister emocore hardcore metal rock indi post alles wat ook maar enigzinds rock is eigenlijk. en ook best wat oudere dingen. (oasis the doors enz. ).

kent er hier iemand misscien savatage? chimaira?
Vanaf hier is alles wat het lijkt.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: Muziektopic

chimaire heb ik wel wat van, wel leuk. Ik vind het niet heel erg bijzonder, maar er is prima naar te luisteren.

NOFX, bad religion etc....vind ik ook wel leuk, maar het is wel dodelijk eenvoudige muziek...geldt voor meer punk btw;)

Andere boeg: progressieve muziek! Iemand hier bekend met Porcupine Tree? Het zijn een stel hippies die zijn blijven steken, dat wel, maar die zanger/gitarist, steven wilson, is werkelijk waar geniaal! Zeer melodisch, mooie (meerstemmige) zanglijnen, en uitgesponnen composities. Een wat minder vreemde variant op de oude Pink Floyd, zeg maar.
Appareo decet nihil munditia?

Gebruikersavatar
Berichten: 37

Re: Muziektopic

NOFX, bad religion etc....vind ik ook wel leuk, maar het is wel dodelijk eenvoudige muziek...geldt voor meer punk btw;)
Hoezo het is simpel...Ten eerst heeft bad religion flink wat kwaliteit in huis qua gitaristen...

Maar hoe kan je nou zeggen dat het dodelijk eenvoudige muziek is??

Muziek waarin emotie zit is niet eenvoudig. Dit komt tot uitdrukking in de muziek maar ook vocaal en vooral live is dit heel goed zichtbaar. Pas wanneer erg geen emotie in muziek zit is het dodelijk eenvoudig. En trance/hardcore en die synthetische troep heeft dat nie naar mijn mening. Dat is dodelijk eenvoudige muziek

Veel mensen zeggen ook dat Nirvana dodelijk eenvoudig muziek en ze kunnen werkelijk alles spelen van de band maar ondertussen zuigt het zwaar omdat er niet de emotie in zit van Nirvana zelf.

Een cover is dan ook niet alleen het perfect spelen van het nummer maar ook de emotie overbrengen van het origineel. Probeer dat maar....dan zie hoe moeilijk dat is.

Het is de emotie die het nummer de echte moeilijkheidsgraad geeft en emoties zijn heel diep en waar.
Als echtparen echt paren hebben echtgenoten echt genoten.

Gebruikersavatar
Berichten: 266

Re: Muziektopic

Mod actie: URL verwijderd.

Deze link ging niet naar een muziekgerelateerde pagina...

Wellicht bedoelde je deze: http://www.hardcoresounds.net

DvR


allerlei wat hardere muziek veel emo enz. mooi overzicht veel te downloaden.

tip: als ik geen **** te doen heb ga ik geregeld naar die site en kies ik wat dingen uit die er wel leuk uitzien. zo ben ik heel wat interessante bandjes tegen gekomen :shock:
Vanaf hier is alles wat het lijkt.

Re: Muziektopic

trance/hardcore en die synthetische troep


Het is anders wel troep die zeer populair is (geweest). Dat deze muziek zo simpel is, vind ik juist prachtig. Niet moeilijk doen en lekkere vrolijke deuntjes herhalen, zodat die na een uur nog in je hoofd blijven zitten.

Ik luister er nog graag naar en vind het beter dan alle punk en metal bij elkaar. Deze genres zijn gewoon niet mijn stijl, maar om zoiets nu meteen troep te noemen. Dat zou ik hooguit zeggen als ik iemand op zijn tenen wil trappen, waar ik dus geen zin in heb. Enfin ieder z'n mening...

Reageer