RE: films downloaden

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: RE: films downloaden

Merk op dat grote hoeveelheden CD's/DVD's importeren uit het buitenland gelijk staat aan smokkelen.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 36

Re: RE: films downloaden

Ik denk dat eigenaren van torrentsites daar toch heel anders over denken. Zij linken ook alleen maar naar bestanden (legaal of illegaal), maar de een naar de andere server wordt neergehaald. Tot op heden is het BREIN die overwint.
De reden dat BREIN "overwint" is eerder van financiële aard, dan echt gegronde wettelijke reden.

De meeste torrentsite beheerders kunnen een rechtzaak meestal niet aangaan op financieel gebied.

Verder kan brein niet overwinnen omdat de torrentsites zo weer opduiken in andere landen waar de wetgeving

anders gesteld is. Denk hierbij aan Zweden.

Ik probeer hier niet torrentsites te promoten maar als BREIN p2p netwerken wil stoppen moet deze het anders aanpakken.
If you expect the unexpected, doesn't that make the expected unexpected?

Gebruikersavatar
Berichten: 36

Re: RE: films downloaden

Ik kon mijn vorige post niet meer aanpassen, dus hier de bronvermelding.

http://rechtennieuws.nl/2628/bof-vragen-en...twisseling.html
Moeten we bang worden van de acties van Brein?

Nee. Brein probeert bestandsuitwisseling in een kwaad daglicht te stellen en mensen te intimideren met dreigende rechtszaken.
If you expect the unexpected, doesn't that make the expected unexpected?

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 5.079

Re: RE: films downloaden

When someone buys a book, they are also buying the right to resell that book, to loan it out, or to even give it away if they want. Everyone understands this. (Jeff Bezos, Open letter to Author’s Guild, 2002)

You may not sell, rent, lease, distribute, broadcast, sublicense or otherwise assign any rights to the Digital Content or any portion of it to any third party, and you may not remove any proprietary notices or labels on the Digital Content. In addition, you may not, and you will not encourage, assist or authorize any other person to, bypass, modify, defeat or circumvent security features that protect the Digital Content. (Amazon, Kindle Terms of Service, 2007)

(bron: The future of reading)
Zou auteursrecht niet gelijk moeten zijn ongeacht het medium dat gebruikt wordt?

Zouden we een thuiskopie heffing op leeg papier accepteren?
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

Reageer