Ongepaste reclame

Reageer
Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.525

Re: Ongepaste reclame

Kan het beheer de hinderlijke reclame van de vastgoedmaffia van bergeralmchalets.com snel blokkeren en de adverteerder (link) op de zwarte lijst zetten? Graag ook rapporteren bij stopforumspam ter ontmoediging.

De reclame ("huis kopen in Tirol") bevindt zich ten onrechte linksboven en dekt daar de tekst van wetenschapsforum af.
Tirol2.png

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.912

Re: Ongepaste reclame

Vreemd, maar ik kreeg ook een rare layover:
2020-04-07_18-02-41.png
Bijv. hier viewtopic.php?f=13&t=210215

Na accepteren zie ik vervolgens nik veranderen, maar het niet kunnen weigeren is mss nog wel slechter...

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.525

Re: Ongepaste reclame

Ja, die heb ik ook gezien. De mailadressen dpo@default.eu en support@default.nl doen vermoeden dat er vandaag een hacker bezig is.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Ongepaste reclame

jkien schreef: di 07 apr 2020, 17:04 Kan het beheer de hinderlijke reclame van de vastgoedmaffia van bergeralmchalets.com snel blokkeren en de adverteerder (link) op de zwarte lijst zetten? Graag ook rapporteren bij stopforumspam ter ontmoediging.

De reclame ("huis kopen in Tirol") bevindt zich ten onrechte linksboven en dekt daar de tekst van wetenschapsforum af.
Dat gaat me wat ver ;). Denk dat dat niet de schuld is van de adverteerder, maar van het mediabureau die ergens iets -waarschijnlijk in combinatie met onze lay-out- over het hoofd had gezien. De banner zou rechts boven de "laatste berichten" moeten staan. Geen idee hoe het kan dat hij er buiten valt. Heb net de positie in z'n geheel weer uit gezet.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Ongepaste reclame

jkien schreef: di 07 apr 2020, 19:21 Ja, die heb ik ook gezien. De mailadressen dpo@default.eu en support@default.nl doen vermoeden dat er vandaag een hacker bezig is.
Nee, denk dat het iets anders is. Er gaat al een paar maanden iets niet goed met de advertenties, ze worden bijna nooit vertoond. Inkomsten zijn gedecimeerd. Ik was op zoek gegaan naar een oorzaak, en iets gevonden in de tags die we gebruiken. Daarmee worden banners van een mediabureau waar we zaken mee doen getoond. Maar ivm cookie en privacywetgeving mag bepaalde informatie van onze bezoekers niet zonder toestemming gedeeld worden. Vandaar dat zij (kennelijk) zorgen voor een extra popup. Waarbij iets ingesteld had moeten worden. Ik weet niet of zij dat hadden moeten doen of wij, maar voor nu heb ik hun banners maar gedeactiveerd.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.351

Re: Ongepaste reclame

Gisteren kreeg ik op mijn iPad een advertentie van Aldi die de hele linkerkant van de pagina besloeg en die heel moeilijk weg te klikken was. Jammer genoeg weet ik niet hoe ik een screenshot van mijn iPad naar mijn laptop kan overzetten, dus heb ik daar geen beeld van.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: Ongepaste reclame

foto?

Gebruikersavatar
Berichten: 649

Re: Ongepaste reclame

Rhiannon schreef: wo 08 apr 2020, 11:39 Jammer genoeg weet ik niet hoe ik een screenshot van mijn iPad naar mijn laptop kan overzetten, dus heb ik daar geen beeld van.
Zo een screenshot op de ipad wordt onder je foto's opgeslagen, die kan je dan dmv email naar je Laptop versturen,
of je hangt je ipad via een USB kabel aan je laptop, en kan je hem zo op pikken uit de foto directory.

Die popup over privacy kreeg ik ook, gewoon browser sluiten, zonder ergens verder op te klikken,
en daarna alle cookies wissen.

Ik wis standaard automatisch alle cookies als ik de browser sluit, heb je ook geen last dat ze je achtervolgen.
Dan krijg je nog wel reclames, maar dan willekeurig.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.525

Re: Ongepaste reclame

Ik zag vandaag rechtsboven op de pagina een oplichters-advertentie om te investeren in een slimme soort bitcoins met een foto van Jort Kelder. Volgens de advertentie verdient Jort miljoenen aan deze slimme bitcoins, hij raadt het iedereen aan, en als je doorklikt wordt je ook uitgenodigd te investeren. Helaas pindakaas, het is een bekende zwendel, dat geld ben je kwijt. Een jaar geleden was er veel ophef over deze oplichterij. De BN-ers zoals Jort hebben er niets mee te maken, de foto's zijn gestolen en de citaten zijn verzinsels.

Google is dit jaar weer begonnen om die advertenties door te laten, want ze willen graag een graantje meepikken. Blijkbaar stuurt google die advertenties nu ook door naar wetenschapsforum, ik heb ze hier nog nooit eerder gezien. Het lijkt me dat we aan zulke advertenties niet moeten meewerken.

In dit geval werd je bij klikken op de bitcoinreclame doorgelinkt (adclick) naar de russische website
https://samuel.konkretnost.ru/nl/beri/b ... erI-samuel.
Kunnen we misschien alle reclames die linken naar russische websites blokkeren?
Jort.png

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.237

Re: Ongepaste reclame

Ik zag zojuist op onze site een reclame voor oorsmeer verwijderaar. na de tekst een beetje te hebben gescanned heeft het voor mij een redelijk hoog kwakzalverij gehalte.

Denk niet dat dit soort reclames wenselijk is voor ons forum.

de link vanaf de reclame

Knipsel.JPG

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.525

Re: Ongepaste reclame

Wat is er toch in vredesnaam mis met mijn gedrag op wetenschapsforum dat ik daar nu weer allemaal advertenties krijg dat ik huisjes moet kopen in Tirol? Ik snap er niets van, en het maakt dat ik erg aan mezelf ga twijfelen.

Gebruikersavatar
Berichten: 821

Re: Ongepaste reclame

De advertentie KI kent jou beter dan jijzelf. ;)

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.525

Re: Ongepaste reclame

Het lijkt erop dat de reclameinstellingen veranderd zijn want de hele WSF-pagina is totaal afgedekt met advertenties. Dat bevalt slecht, dus ik heb nu maar Adblock ge(her)installeerd. Over een paar weken zal ik eens kijken of de reclame teruggedrongen is.

Ik weet niet of dat er mee te maken heeft, maar het is gebeurd nadat ik vanmorgen Ezoic cookies moest accepteren op wetenschapsforum. Dat gaf al een slecht voorgevoel.

teveelreclame.png

Gebruikersavatar
Berichten: 1.605

Re: Ongepaste reclame

Erg veel reclame. Ik dacht dat wetenschap objectief dient te zijn. Met al deze reclame straalt de subjectiviteit uit. Al die reclame ziet onprofessioneel uit.

Mijn hersens gaan meteen in alarmfase “vertrouw de informatie niet” bij het zien van zoveel ongestructureerde reclame.

Als het echt moet waarom niet een vierkant reserveren voor sponsor?

Volgens KPN reklame:
kpn SuperWifi
Overal in huis supergoeie wifi
Oh ja: definieer supergoeie, echt overal?
Reclame Forum.jpg

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.912

Re: Ongepaste reclame

Er gaat momenteel wat mis met onze advertenties. Zoveel als nu is beslist niet de bedoeling. Thuisonderwijs, werk en dit soort problemen combineren is alleen wat moeilijk, maar er worden zo spoedig mogelijk maatregelen genomen!

Reageer