Wetenschapforum niet door firejail

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 12

Wetenschapforum niet door firejail

Dit forum komt niet door firejail, word gelijk afgesloten. Mogelijk staat het op de zwarte lijst ivm veiligheid van de site. Is dit bekent, en is dit bij meer mensen zo?
UZBL browser internet without mous. super fast with very low cpu usage. Anyone can build a fast processor. The trick is to build a fast system..antiX-17

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: Wetenschapforum niet door firejail

geen problemen bij mij tenzij de bankierbeveiliging is ingeschakeld, maar die sluit bijna alle sites af behalve die van een bank.
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: Wetenschapforum niet door firejail

Laten we simpel beginnen. Wat is Firejail? Als ik het Google vind ik dit:
 
Firejail is a SUID program that reduces the risk of security breaches by restricting the running environment of untrusted applications using Linux namespaces and seccomp-bpf.
 
Maar dat zegt mij eigenlijk niks..
 
Waar komen de Firejail blacklists vandaan? Wie beheerd deze?

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Wetenschapforum niet door firejail

Het zou mij niets verbazen als er een false positive op een advertentie is...
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 12

Re: Wetenschapforum niet door firejail

Dat laaste zou kunnen iid van die advertentie .


Firejail is een programma waar jeje browser in opstart, via de browser is er alleen toegang tot de map home/downloads cookies en tmp en verder kun je nergens bij (ook iemand anders van buitenaf niet, en dat is de opzet van firejail) maar ook sites die graag van alles willen wegschijven op je computer komen (automatisch) op de blacklist.. de blacklist zal ergens in een log van firejail staan (zal eens aan het zoeken) Internetten via Firejail is super veilig .. Linux progje ;)
UZBL browser internet without mous. super fast with very low cpu usage. Anyone can build a fast processor. The trick is to build a fast system..antiX-17

Reageer