vinkje bij "abonneer op onderwerp"

Reageer
Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.541

vinkje bij "abonneer op onderwerp"

Het vinkje in de checkbox "abonneer op onderwerp" (te bereiken door onder een topic op het tandwiel "onderwerpacties" te klikken) werkt volgens mij onlogisch: als het vinkje er staat ben je niet geabonneerd, en als het vinkje er niet staat ben je wel geabonneerd.

Nog iets: ik krijg soms "Nieuwe reactie in onderwerp" mail zonder dat ik er behoefte aan heb. De mail eindigt met: als je niet langer meer geabonneerd wil zijn op dit onderwerp, klik dan op de "Uitschrijven onderwerp" link bovenaan of onderaan het onderwerp, of door te klikken op de volgende link ..

Maar de link leidt naar een pagina met de vraag "Weet je zeker dat je je abonnement voor dit forum wil opzeggen?", alsof het niet meer over een topic gaat, maar over het hele forum.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: vinkje bij "abonneer op onderwerp"

jkien schreef: vr 30 aug 2019, 11:48 Het vinkje in de checkbox "abonneer op onderwerp" (te bereiken door onder een topic op het tandwiel "onderwerpacties" te klikken) werkt volgens mij onlogisch: als het vinkje er staat ben je niet geabonneerd, en als het vinkje er niet staat ben je wel geabonneerd.
Mja, dat is al jaren onderwerp van discussie. De één zegt dat het icoon moet aangeven wat de actie inhoudt, de ander zegt dat het icoon de huidige status moet aangeven.
Geen kwestie van goed of fout denk ik.
Nog iets: ik krijg soms "Nieuwe reactie in onderwerp" mail zonder dat ik er behoefte aan heb. De mail eindigt met: als je niet langer meer geabonneerd wil zijn op dit onderwerp, klik dan op de "Uitschrijven onderwerp" link bovenaan of onderaan het onderwerp, of door te klikken op de volgende link ..

Maar de link leidt naar een pagina met de vraag "Weet je zeker dat je je abonnement voor dit forum wil opzeggen?", alsof het niet meer over een topic gaat, maar over het hele forum.
Kun je misschien de inhoud van de complete mail eens plakken hier?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.970

Re: vinkje bij "abonneer op onderwerp"

Er gebeuren nu twee dingen als je het abonnement wijzigt: het vinkje gaat aan/uit en de tekst verandert.

Als de tekst altijd "geabonneerd op dit onderwerp" o.i.d. zou zijn, dan zou, mijns inziens, duidelijk zijn dat vinkje aan staat voor geabonneerd, geen vinkje voor niet geabonneerd.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.541

Re: vinkje bij "abonneer op onderwerp"

Hier is de inhoud van de mail, het gaat om de link aan het einde. Die leidt naar een pagina met de vraag "Weet je zeker dat je je abonnement voor dit forum wil opzeggen?"
Hallo jkien,

Je ontvangt dit bericht omdat je op een onderwerp bent geabonneerd, "Liftoff" op "Wetenschapsforum". Dit onderwerp heeft een nieuwe reactie van ukster sinds je laatste bezoek. Er worden geen nieuwe meldingen verzonden totdat je het onderwerp weer hebt bezocht.

Als je het nieuwste bericht wil bekijken, klik op de volgende link:

viewtopic.php?f=71&t=209024&e=1&view=unread#unread

Als je het onderwerp wil bekijken, klik op de volgende link:
viewtopic.php?f=71&t=209024

Als je het forum wil bekijken, klik op de volgende link:
viewforum.php?f=71

Als je niet langer meer geabonneerd wil zijn op dit onderwerp, klik dan op de "Uitschrijven onderwerp" link bovenaan of onderaan het onderwerp, of door te klikken op de volgende link:

viewtopic.php?uid=18370&f=71&t=209024&unwatch=topic

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: vinkje bij "abonneer op onderwerp"

Ik krijg het vooralsnog niet gereproduceerd...
Genomen stappen:
  1. Ik heb mezelf geabonneerd op het onderwerp "Liftoff"
  2. Ik volg de onderste link in de mail die Jkien hierboven geplakt heeft
  3. Ik krijg de vraag:
    Weet je zeker dat je je abonnement voor het onderwerp “Liftoff” wil opzeggen?
  4. Ik klik op Ja
  5. Ik krijg de melding
    Je bent niet langer geabonneerd op dit onderwerp.
  6. En ik wordt teruggeleid naar het onderwerp "Liftoff"

Zojuist heb ik me op dit onderwerp geabonneerd. Als iemand zo vriendelijk wil zijn een reactie te plaatsen krijg ik als het goed is een soortgelijke mail als hierboven. Misschien dat ik dan nog iets anders boven tafel krijg.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.970

Re: vinkje bij "abonneer op onderwerp"

Ik heb een testbericht op liftoff geplaatst. Of was het de bedoeling hier een bericht te plaatsen?

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: vinkje bij "abonneer op onderwerp"

De bedoeling was hier, maar ik was nog online dus dat ging ook niet helpen. ;)
Ik heb je bericht even verwijderd. Als iemand NA 14:00 uur hier (in het onderwerp dat je nu voor ogen hebt) een reactie wil plaatsen, zorg ik dat ik vandaag verder van Wetenschapsforum afblijf :P

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.970

Re: vinkje bij "abonneer op onderwerp"

Testbericht.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: vinkje bij "abonneer op onderwerp"

Bedankt. Ik zag dat je (en Shimmy ook) ook in het Liftoff topic een bericht hebt geplaatst.

Tekst van de mail:
Hallo Ger,

Je ontvangt dit bericht omdat je op een onderwerp bent geabonneerd,
"Liftoff" op "Wetenschapsforum". Dit onderwerp heeft een nieuwe reactie
van shimmy sinds je laatste bezoek. Er worden geen nieuwe meldingen
verzonden totdat je het onderwerp weer hebt bezocht.

Als je het nieuwste bericht wil bekijken, klik op de volgende link:

viewtopic.php?f=71&t=209024&e=1&view=unread#unread

Als je het onderwerp wil bekijken, klik op de volgende link:
viewtopic.php?f=71&t=209024

Als je het forum wil bekijken, klik op de volgende link:
viewforum.php?f=71

Als je niet langer meer geabonneerd wil zijn op dit onderwerp, klik dan op
de "Uitschrijven onderwerp" link bovenaan of onderaan het onderwerp, of
door te klikken op de volgende link:

viewtopic.php?uid=4085&f=71&t=209024&unwatch=topic

--
Met vriendelijke groeten, De beheerder(s)
Deze lijkt me correct.

Onderste link gevolgd, tekst op pagina:
Weet je zeker dat je je abonnement voor het onderwerp “Liftoff” wil opzeggen?
Lijkt me ook correct.

Ik klik op "Ja". Bevestiging op het scherm:
Je bent niet langer geabonneerd op dit onderwerp.

Terug naar laatst bezochte onderwerp
Ik krijg helemaal niets wat wijst op dat ik met een forum-abonnement bezig ben.

@Jkien, doe ik in dezen iets anders dan jij? Of heb jij misschien zowel een forum- als onderwerp-abonnement? ZIjn er wellicht andere instellingen of routes die jij hebt genomen om rekening mee te houden?

Reageer