reclame rechts in het scherm geeft problemen

Reageer
Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.244

reclame rechts in het scherm geeft problemen

Opmerking moderator

Geplaatst n.a.v. een contactformulier van gebruiker HansH
Sommige reclame rechts in het scherm geeft problemen met scrollen van de pagina waardoor ik niet meer normaal naar boven kan scrollen. Soms wordt zelfs het scherm instabiel en begint te oscilleren tussen 2 standen waarbij de reclame blijkbaar ook verspringt waardoor de pagina daarna ook weer verspringt en dat proces blijft zich herhalen. Eea lijkt te maken te hebben met de hoogte die de reclame inneemt.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.244

Re: reclame rechts in het scherm geeft problemen

om de technici alvast wat te kunnen vertellen:
  • heb je voorbeelden van de reclame(s) waar het om gaat?
  • windows/mac/anders?
  • browser?
  • ingelogd als gebruiker of niet?
  • ...

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: reclame rechts in het scherm geeft problemen

Ik heb dit verschijnsel ook wel eens meegemaakt. De site verlaten en toen weer opnieuw bezocht en het was over. Zal de volgende keer opletten wat er precies gebeurt.

Berichten: 3.777

Re: reclame rechts in het scherm geeft problemen

Hier wat ik op het scherm zie Deze foto geeft de 2 oscilerende beelden door elkaar. als ik het scherm groter of kleiner maak met CTRL samen met het muiswieltje dan is het probleem op een gegeven moment weg omdat dat de reclame niet meer past.
instabielscherm.gif
browser is chrome
windows 7
ingelogd als HansH

Gebruikersavatar
Berichten: 17.652

Re: reclame rechts in het scherm geeft problemen

Dit valt buiten mijn macht, maar voor Miels of Jorim: dit lijkt te gaan om de banner die bedoeld is om na het eerste bericht te komen. Ik zie namelijk de tekst
Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.
Dit reclameblok zou echter moeten verdwijnen voor geregistreerde gebruikers.
@HansH, weet je zeker dat je ingelogd was toen je deze foto nam?

Hoe dan ook; de reclame lijkt wat CSS te injecteren die wel meer verstoort dan alleen de reclame zelf. Zie ook de avatar van Jan van de Velde en het moderatorblok in zijn bericht. Het lijkt me daarom verstandig reclame van deze aanbieder te blokkeren.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 3.777

Re: reclame rechts in het scherm geeft problemen

Ger schreef: di 25 feb 2020, 08:55
@HansH, weet je zeker dat je ingelogd was toen je deze foto nam?

Hoe dan ook; de reclame lijkt wat CSS te injecteren die wel meer verstoort dan alleen de reclame zelf. Zie ook de avatar van Jan van de Velde en het moderatorblok in zijn bericht. Het lijkt me daarom verstandig reclame van deze aanbieder te blokkeren.
ik wilde reageren, dus was volgens mij ingelogd.
hier nog een plaatje van zojuist. nu zeker ingelogd en nog steeds reclame rechts op het scherm,
Image5.gif

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: reclame rechts in het scherm geeft problemen

Ger schreef: di 25 feb 2020, 08:55
Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.
Dit reclameblok zou echter moeten verdwijnen voor geregistreerde gebruikers.
@HansH, weet je zeker dat je ingelogd was toen je deze foto nam?
HansH schreef: di 25 feb 2020, 13:36 ik wilde reageren, dus was volgens mij ingelogd.
hier nog een plaatje van zojuist. nu zeker ingelogd en nog steeds reclame rechts op het scherm
Het klopt dat als je bent ingelogd je de banner rechts nog steeds ziet. Met zijn opmerking/tekst doelde Ger op de plek vlak onder het eerste bericht, die ik hier heb gemarkeerd:
banner voor bezoekers.png
Onder die tekst zou een banner moeten staan. Maar zowel die tekst als de banner staan er -als het goed is- alleen als je NIET bent ingelogd. Overigens staan ze voor mij persoonlijk wel aan, zodat ik problemen zoals deze wel signaleer indien nodig. Maar ik heb 't zelf nog niet ervaren...
Ger schreef: di 25 feb 2020, 08:55Het lijkt me daarom verstandig reclame van deze aanbieder te blokkeren.
Lastig: Ik kan niet zien om welke adverteerder het gaat!

Berichten: 3.777

Re: reclame rechts in het scherm geeft problemen

als ik de reclame weer zie zal ik dat even nagaan, maar ik denk meer dat het probleem ziet zozeer komt door de reclame aanbieder, maar veroorzaakt wordt door de manier waarop het algorithme van de paginaopbouw de reclame ruimte reserveert op et scherm bv als je wilt scrollen en daardoor ook het scrollen zelf beinvloedt met als gevolg dat dat weer invloed heeft op hoe de reclame ruimte reserveert. Door die ruimte verandert de pagina indeling immers. En dan zit je dus in een kringetje met oscilerende beeldschermen of oscllaties tijdens het scrollen.

Berichten: 3.777

Re: reclame rechts in het scherm geeft problemen

Zoals al gezegd: ik kan het effect wegkrijgen door met CTRL muiswieltje de text te vergroten of te verkleinen. Daarmee kom je op een geveven moment blijkbaar in een situatie waarbij het reserveren van ruimte geen invoed meer heeft op de beslissingen die daarop volgen mbt pbouw van de pagina bij scrollen etc.

Berichten: 3.777

Re: reclame rechts in het scherm geeft problemen

terwijl ik dit schrijf zie ik dat de reclameaanbieder zichzelf verraad door het probleem weer op te wekken. Dat is dus een geluk bij een ongeluk. probleem lijkt toch gerelateerd aan die aanbieder. bij andere reclames zie ik het niet:
de site is https://www.huchem.nl/oven-en-grillrein ... a_NL_18206

Reageer