Cookie melding

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 17.652

Cookie melding

Wow, just wow :o
Wetenschapsforum-Forumoverzicht.png
Bijna de halve pagina groot, de tekst wordt alsnog afgekapt lijkt het en er wordt verwezen naar de startpagina? Ik neem aan dat dat de homepage (Home in het menu) is, maar daar is ook nergens iets te vinden om je cookie instellingen aan te passen.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 17.652

Re: Cookie melding

In Edge op Android krijg ik de cookie popup nu ook en die kan ik niet wegklikken. Liefst doe ik het zonder tracking cookies en ik kon wel doorklikken op "Instellingen beheren" maar niet op "Ga verder met aanbevolen cookies". (Geprobeerd om in private tab).
Eenmaal verder krijg ik dit ook niet meer weg:
Screenshot_20230311-071941.png
Nu vanuit chrome in private, daar lukt het wel.

Maar echt: dit moet toch beter kunnen? Zo'n mega ding, zo in your face en in de weg vooral ook... En je kunt er niets zinnigs mee. Ik denk dat er weinig mensen zijn die graag getracked worden, al zijn er waarschijnlijk wel genoeg die het dark pattern volgen en alles maar slikken.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.781

Re: Cookie melding

Ger schreef: za 11 mar 2023, 07:33 In Edge op Android krijg ik de cookie popup nu ook en die kan ik niet wegklikken.
Idem bij mij op de desktop. Daar kan ik WSF niet eens meer op.
Wel op de laptop, beide Chrome met dezelfde instellingen.

Iedere keer wat..

Gebruikersavatar
Berichten: 17.652

Re: Cookie melding

Kreeg het zojuist op Chrome ook niet voor elkaar. Moest het tabblad sluiten en daarna in een nieuw in private tabblad meteen alles accepteren, dat is het enige dat werkt.

Echt, kunnen we niet een keer van al die Ezoic troep af?
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 17.652

Re: Cookie melding

Tsja, op mobiel kom ik nu zelfs met Chrome ook niet meer op WSF. Alleen op een laptop op desktop is WSF nog bereikbaar voor mij.
En helaas wordt deze melding grondig genegeerd verder :(
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.348

Re: Cookie melding

Ik krijg de melding op mijn laptop en telefoon, in Edge en Firefox. Heb Chrome nog niet geprobeerd maar dat zal wel hetzelfde zijn. Hoogst irritant.
Contra principia negantem disputari non potest.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.781

Re: Cookie melding

Vreemd genoeg heb ik nu weer geen problemen op de laptop en de desktop met Chrome, op de desktop evenmin met Firefox (meer heb ik niet geprobeerd).
Op de telefoon wel weer die (veel te grote) banner maar na accepteren van cookies kon ik ook daar gewoon verder.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.652

Re: Cookie melding

Mja, mijn probleem is misschien dat ik die cookies niet wil accepteren :P
Maar alleen op Chrome werkt het accepteren van die cookies (in private modus) soms wel, soms niet. Ik schat zo'n 30-40% van de tijd niet. Kan er geen pijl op trekken. Ze NIET accepteren werkt niet. En in Edge Mobile werkt het dus helemaal niet.

Desktop gebruik ik alleen Firefox, daar werkt het wel.

Kern van het probleem is natuurlijk dat er zo belachelijk veel door Ezoic geïnjecteerd wordt dat er een aparte tool voor nodig is om dat te managen, en daar heeft WSF natuurlijk weer geen invloed op. Behalve dan afscheid nemen van Ezoic, maar op die suggestie is nooit ingegaan helaas. Naar mijn mening is WSF beter af zonder, en dat heb ik ooit al uitgebreid beargumenteerd.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 17.652

Re: Cookie melding

Toevallig, net als Xilvo's probleem met uitgelogd zijn, lijkt dit issue voor mij nu ook opgelost.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 192

Re: Cookie melding

Ik had dit probleem ook, met firefox op Linux (pc dus).
Ik heb toen een email gestuurd, via het email adres dat je ziet als je mail van dit forum krijgt.

Daar kreeg ik ook antwoord op, met oa de vraag of het nu opgelost was.
Ik kon een paar weken niet inloggen.

Ze hadden een cookie probleem.
Bedankt voor de melding en excuses voor het ongemak. We hebben inderdaad wat gedoe gehad met de cookiemelding. Als het goed is, is het inmiddels verholpen. Geldt dat ook voor jou?

Vriendelijke groeten,

Reageer