Ongepaste reclame

Reageer
Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: Ongepaste reclame

Ik heb hem ook voor een tripje Duitsland, maar dan op de goede plek en met autoplay zonder geluid. En een die helemaal niet werkt en alleen een zwart scherm laat zien... Voor mij dus niet zo storend, behalve dat de browser wel eens gaat haperen met veel tabs openen dan video-reclame...

Edit:
Te vroeg geroepen. Ik krijg meer verschillende video-reclames. Een van Ziggo met geluid, maar toen had ik zitten kloten, dus ik denk dat ik het geluid zelf heb aangezet en een van KPN. Volgens mij gaat het goed als je in het forum-overzicht zit, dan staat ie netjes bovenin, maar het gaat mis als je in een topic zit, dan komt ie onderaan de sidebar te staan. Niet over content, dus niet echt storend, maar het klopt niet natuurlijk...
 
Edit2:
Miels, de code in de sidebar van het forum-overview is anders dan de code in de sidebar van het topic-view. Is dat bewust?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 8.166

Re: Ongepaste reclame

Wat is een goede?
 
Ik gebruik Dutch adblock list en easyprivacy list (traceerbeveiliging in IE11)  en AdBlock Plus in Chrome. Bevalt mij prima.
 
chrome.jpg
chrome.jpg (160.86 KiB) 2166 keer bekeken
IE11.jpg
IE11.jpg (128.95 KiB) 2166 keer bekeken

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: Ongepaste reclame

En na nog wat langer kloten twee tabs open met een niet werkende video-banner. Vervolgens liep Firefox met 1.3 Gb geheugengebruik vast en moest ik deze opnieuw opstarten. Kan ik alleen niet reproduceren... Niks aan de hand dus...

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Ongepaste reclame

Ik gebruik bewust geen adblocker: Het forum heeft die inkomsten hard genoeg nodig.
 
Die niet startende autoplaying reclame zie ik dus ook, alleen bij mij heeft'ie tot nu toe nergens doorheen gebruld, althans niet dat me was opgevallen. 
Waar dat dan aan ligt, geen idee. 
Behalve dat kan ik hieraan dus niks bijdragen. 
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.538

Re: Ongepaste reclame

Het probleem is inderdaad het geroeptoeter, en verder het haperen en het ongelijke gedrag op verschillende computers. De youtubeversie van de reclame is bijvoorbeeld dit en dit, ter illustratie van het geluid dat ze soms bij mij maken.

Gebruikersavatar
Berichten: 15

Re: Ongepaste reclame

@blocker, how does one live without it? i wonder...

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Ongepaste reclame

@blocker, how does one live without it? i wonder...

Gewoon wegklikken, zoals je ook kunt doen bij irritante gebruikers op het internet.
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Gebruikersavatar
Berichten: 12

Re: Ongepaste reclame

Ik heb gelukkig nergens last van wat dat betreft, heb een aantal adblockers lopen ( mvps.org, someonewhocares.org, yoyo.org, adsevers.org en UNBLOCK ) en zie dus gelukkig helemaal geen reclame nergens niet. Zou iedereen moeten hebben :) reclameloos op internet .. hoe mooi is dat?
UZBL browser internet without mous. super fast with very low cpu usage. Anyone can build a fast processor. The trick is to build a fast system..antiX-17

Berichten: 12.262

Re: Ongepaste reclame

Tja, ik ben ook adblock gebruiker, terwijl ik op zich niet zoveel tegen advertenties heb, afgezien dan er soms idioot storende tussen zitten de een half scherm vullen, videos gaan afspelen en dergelijke. 
Victory through technology

Gebruikersavatar
Berichten: 12

Re: Ongepaste reclame

Tja, ik ben ook adblock gebruiker, terwijl ik op zich niet zoveel tegen advertenties heb, afgezien dan er soms idioot storende tussen zitten de een half scherm vullen, videos gaan afspelen en dergelijke.
Daar kan de site wel wat aan doen, maarja geld he..
UZBL browser internet without mous. super fast with very low cpu usage. Anyone can build a fast processor. The trick is to build a fast system..antiX-17

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Ongepaste reclame

koolstofje schreef:  maarja geld he..
precies. 
 
koolstofje schreef: reclameloos op internet .. hoe mooi is dat?
Tja. Als iedereen dat inderdaad zou doen houdt Wetenschapsforum over een paar maanden op te bestaan. Want andere inkomsten zijn er nauwelijks, en kosten zijn er zát (nee, we hebben geen betaald personeel, 100% vrijwilligers). 
Dus met adblockers een "mooi internet", maar dan ook met heel wat leuke/mooie/interessante sites minder.  :( 't is een keuze. 
 
Wetenschapsforum heeft de keuze gemaakt om advertentieruimte tot een absoluut minimum te beperken. Willen adblockende gebruikers ons (en zichzelf, als ze Wetenschapsforum op prijs stellen (lees dit op twee manieren)) aub elk een paar euro per jaar storten om de site overeind te houden? Want het zal uit de lengte of uit de breedte moeten komen.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 12

Re: Ongepaste reclame

precies. 

 


Tja. Als iedereen dat inderdaad zou doen houdt Wetenschapsforum over een paar maanden op te bestaan. Want andere inkomsten zijn er nauwelijks, en kosten zijn er zát (nee, we hebben geen betaald personeel, 100% vrijwilligers). 

Dus met adblockers een "mooi internet", maar dan ook met heel wat leuke/mooie/interessante sites minder.  :( 't is een keuze. 

 

Wetenschapsforum heeft de keuze gemaakt om advertentieruimte tot een absoluut minimum te beperken. Willen adblockende gebruikers ons (en zichzelf, als ze Wetenschapsforum op prijs stellen (lees dit op twee manieren)) aub elk een paar euro per jaar storten om de site overeind te houden? Want het zal uit de lengte of uit de breedte moeten komen.
Dat heet vooruitgang :))).. en is alleen maar goed.

Dan zul je dus creatief naar andere inkomstenbronnen moeten zoeken .. ook dat heet vooruitgang. Gebruikers onder druk zetten om een paar euro over te boeken om deze site te laten bestaan slaat al helemaal nergen op...vind ik.


Een forum runnen zal niet zo heel erg duur zijn.

Er zullen ongetwijfeld ook gratis forum mogelijkheden zijn..
UZBL browser internet without mous. super fast with very low cpu usage. Anyone can build a fast processor. The trick is to build a fast system..antiX-17

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Ongepaste reclame

koolstofje schreef:Dat heet vooruitgang :))).. en is alleen maar goed.

Dan zul je dus creatief naar andere inkomstenbronnen moeten zoeken .. ook dat heet vooruitgang.
 

Doe ons een lol en help ons actief die te vinden, laat dan niet ook dát aan een ander over, da's wel een heel makkelijke oplossing.....

In het Engels heten dit soort sites namelijk "communities". Voor elkaar door elkaar. Een team vrijwilligers steekt er dagelijks uren in de boel draaiend te houden, die moet je niet ook nog eens voor de financiële rekening laten opdraaien.. 

.

 
Een forum runnen zal niet zo heel erg duur zijn.
Er zullen ongetwijfeld ook gratis forum mogelijkheden zijn..
Voor een forum als dit, met alles wat erop en eraan zit (en dat is veel meer dan alleen een paar domeinnamen en een server) praten we over duizenden euro's per jaar. 

 
Gebruikers onder druk zetten om een paar euro over te boeken om deze site te laten bestaan slaat al helemaal nergen op...vind ik.
Dus jij wil niet betalen, maar ook niet eens die beperkte hoeveelheid reclame op deze site zien die deze site financieel overeind houden, toch bezoek je deze site. Waar ik vandaan kom noemen ze dat uitvreterij, vind ik.
 
En die opstelling zal er ooit toe leiden dat je alleen nog al of niet verborgen commercieel of politiek gesponsorde sites vindt. Daar gaat je onafhankelijkheid. Een autoforum gerund door Opel, alleen nog sites met klimaatinformatie van de Trump-regering, etc.... 

 
FreeLunch.jpg
FreeLunch.jpg (83.95 KiB) 2164 keer bekeken
Think twice before......
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 12

Re: Ongepaste reclame


Doe ons een lol en help ons actief die te vinden, laat dan niet ook dát aan een ander over, da's wel een heel makkelijke oplossing.....


 


Voor een forum als dit, met alles wat erop en eraan zit (en dat is veel meer dan alleen een paar domeinnamen en een server) praten we over duizenden euro's per jaar. 

 


Dus jij wil niet betalen, maar ook niet eens die beperkte hoeveelheid reclame op deze site zien die deze site financieel overeind houden, toch bezoek je deze site. Waar ik vandaan kom noemen ze dat uitvreterij, vind ik.


 
1000,- Is veel geld en zou gratis kunnen, linuxers doen ook alles belangeloos en is allemaal gratis door middel van vrijwillige gift.. zou hier ook moeten lukken :) Maargoed ik ga hier geen tijd insteken, steek al genoeg tijd in Linux..maar er zullen zeker mensen zijn die vrijwillig dat willen doen voor een forum als dit. Ik heb adblock en ben er blij mee, en kan nog steeds op alle fora komen (ook deze) zonder dat Opel om de hoek komt kijken :)
UZBL browser internet without mous. super fast with very low cpu usage. Anyone can build a fast processor. The trick is to build a fast system..antiX-17

Gebruikersavatar
Berichten: 10.561

Re: Ongepaste reclame

Je hoeft er ook geen tijd in te steken, geld mag ook.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Reageer