Ongepaste reclame

Reageer
Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: Ongepaste reclame

Het kreng is weer terug.

de "close"-knop zien te vangen is een jacht met de muis want die knop vliegt alle kanten op als je in die richting gaat,

en áls het me dan gelukt is heb ik hem bij de eerste de beste beweging richting onderzijde scherm weer terug.


kyocera.png
kyocera.png (604.45 KiB) 1964 keer bekeken
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.912

Re: Ongepaste reclame

de "close"-knop zien te vangen is een jacht met de muis want die knop vliegt alle kanten op als je in die richting gaat
Volgens mij wilde Miels deze banner actief houden omdat er goed aan verdient wordt. Ik snap na mijn ervaring net en het verhaal van Jan nu wel waarom. De close-knop raken is dusdanig moeilijk dat je regelmatig bij het wegklikken onbedoeld dus toch op de banner klikt. Bounce-rate zal dus ook wel sky-high zijn...

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: Ongepaste reclame

én, ondanks dan toch een keer prijsgeschoten te hebben, blijft het ding terugkomen zolang je in dezelfde topic blijft. Eenmaal in een ander topic geraakt komt hij dezelfde dag overigens niet meer terug. Maar elke dag lever ik dus een gevecht met dit kopieerapparaat.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Ongepaste reclame

Ik heb helemaal geen gedoe met het klikken op "close".

Zou je Chrome eens af willen sluiten en dan bij [start, run] het volgende uitvoeren:

chrome.exe --disable-extensions


Ik ben benieuwd of het gedrag dan nog hetzelfde is.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 8.166

Re: Ongepaste reclame

Probleem met die reclame is het volgende:


Onderin staat dat ding in een balk je af te leiden, dus wil je het via het kruisje sluiten.

Als je niet precies bent, en de muispointer iets voorbij het kruisje in de ad zelf schuift, klapt de balk open tot ongeveer een half scherm vullende super ad.

Het kruisje verschuift daarmee ook omhoog en verplaatst bovendien horizontaal.

Dus kan je weer met de pointer naar het kruisje, en als je iets doorschiet tot boven de ad, verkleint de ad zich weer tot een balk, en kan je opnieuw beginnen.


Irritant.

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: Ongepaste reclame

Ikzelf heb eigenlijk ook totaal geen problemen met deze add (in Chrome, mocht dat relevant zijn)... Nu goed, blijkbaar hebben vele anderen er wel problemen mee, dus misschien ben ik een eenzame gelukkige :P .
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: Ongepaste reclame

Miels schreef: di 05 nov 2013, 11:28
Zou je Chrome eens af willen sluiten en dan bij [start, run] het volgende uitvoeren:

chrome.exe --disable-extensions
geen idee wat je bedoelt met [start, run]
Michel Uphoff schreef: di 05 nov 2013, 12:43
Probleem met die reclame is het volgende:


Als je niet precies bent, ..//..
da's punt één.

Twee is dat als je het wat rustiger doet (oefening baart kunst) en dat ding sluit komt hij steeds even vrolijk weer terug zolang je in dezelfde topic blijft en zodra je met de muis in de onderste centimeters van je scherm komt.. Pas als je een andere topic opent is het probleem voorbij.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Ongepaste reclame

Jan van de Velde schreef: di 05 nov 2013, 21:27
geen idee wat je bedoelt met [start, run]
Start-knop in windows. Afhankelijk van je versie zie je (in Windows 7) vlak daarboven een vakje 'programma's en bestanden zoeken". Daar kan je invullen wat ik eerder type. Oudere versies hebben daar in de buurt een knop "Run" of "Uitvoeren"
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.351

Re: Ongepaste reclame

Weer een advertentie die deels over de tekst valt en niet kan worden weggeklikt. Hoogst irritant.


Naamloos.png
Naamloos.png (202.58 KiB) 1939 keer bekeken
Contra principia negantem disputari non potest.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.912

Re: Ongepaste reclame

Rechts onderin verschijnt zo nu en dan een zwevende HP banner die linkt naar: http://www8.hp.com/nl/nl/campaigns/eg-promotions/end-user/servers.html?jumpid=va_r10104_no/no/large/eg/ot/pu/promotions/20140513
 
Misschien bewust, maar hij gaat wel lelijk over de content heen...

Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Re: Ongepaste reclame

Ik kreeg daarnet deze homepage te zien:
 
Schermafbeelding 2014-12-05 om 23.10.59.png
Schermafbeelding 2014-12-05 om 23.10.59.png (743.53 KiB) 1935 keer bekeken
 
De link gaat naar cyndium[dot]com/tickets
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Ongepaste reclame

Dat is een billboard, hij wordt alleen getoond voor gasten en ook dan zelfs maximaal 2x per dag.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Re: Ongepaste reclame

Vandaag kwam ik er weer eentje tegen (van PNO zorg). Maximaal 2x per dag vertonen aan gasten is weinig, maar heb ik dan gewoon 2x bad luck? 
 
Een gelimiteerd aantal weergaven vind ik een faire trade-off t.o.v. professionaliteit, want persoonlijk vind ik dat dergelijke banners (die tenslotte de inhoud van de site uit het zicht schuiven) die zeker niet ten goede komen.
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.525

Re: Ongepaste reclame

Ik heb de laatste dagen last van een hardnekkig haperende reclame rechtsonder die niet verder komt dan een zwart blok met af en toe een draaiende cirkel (zandloper). Wat is daar aan de hand?

 
HBO.png
HBO.png (313.52 KiB) 1933 keer bekeken
 

Hee, nu verschijnen er in dat blok na een kwartier wachten twee opdringerige autoplaying reclames met geluid, over Yarden en de dood, en toeristisch Duitsland. Dan zal dit ook de geluidsbron zijn die me eerder vanuit een onderliggend window toeriep dat KPN-compleet een gratis HBO pakket bevat.


Het lijkt erop dat mijn computer er langzaam van wordt.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.525

Re: Ongepaste reclame

Het verrast me dat niemand reageert, dat zal wel betekenen dat iedereen al een adblocker gebruikt, of een handige browserinstelling. Wat is een goede?

Reageer