Onderzoeksvraag scriptie

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 3

Onderzoeksvraag scriptie

Hallo allemaal,
 
Ik ben een WO economie student en bezig met de laatste fase van de studie. Voor mijn scriptie doe ik een onderzoek voor een gemeente. Dit onderzoek is een tweeledig probleem, ik heb hierbij moeite met het formuleren van een onderzoeksvraag.
 
Probleemstelling
De gemeente wil invloed uitoefenen op een nieuw te realiseren kantoren gebied dat niet in het bezit is van de gemeente. Dit moet worden bereikt middels een nog te realiseren bestemmingsplan waarin eisen en voorwaarden worden opgenomen voor de functie kantoren in dit gebied.
 
Vraagstelling
In eerste instantie moet dus worden onderzocht waar de functie kantoren minimaal aan moet voldoen volgens de gemeente, wil dit een succesvolle ontwikkeling zijn. Na het beantwoorden van dit gedeelte van het onderzoek volgt er een tweede onderzoeksvraag, namelijk: welke eisen en voorwaarden moeten er in het bestemmingsplan komen voor de functie kantoren.
 
Doelstelling
Het doel van dit onderzoek is om te onderzoeken hoe en in wat voor mate de gemeente sturing kan geven aan gebied dat niet in het bezit is, middels het bestemmingsplan.
 
Ik loop ontzettend vast in dit tweeledig onderzoek. Iemand die ondanks de aanwezigheid van bomen wel het bos ziet, en kan helpen met het formuleren van een overkoepelend onderzoeksvraag.

Reageer