Handelsplatform plus500

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 16

Handelsplatform plus500

Ik hou me nu een paar maanden bezig met het handelen in cfd's (via de demorekening van plus500) en dat gaat best aardig heb inmiddels mijn startkapitaal vervijfvoudigd.

Ik ben pas 17 dus handelen met echt geld mag ik nog niet doen. Ik zoek al wel het internet af voor eventueele risico's en situaties waarin de site je zou willen belazeren.

Ik heb vooral positieve reactie gevonden van mensen die zeiden dat plus500 een heel fijn handelsplatform was en direct uitbetaalde etc.

Verder heb ik een 2 of 3 negatieve reacties gevonden over: een man die niet uitbetaald werd en de rekening die uitbetaald ontraceerbaar is. Wat dus zou betekenen dat er iets niet klopt.

Nou was mijn vraag: hoe geloofwaardig zijn deze reacties en is het verstandig om het gewoon is te proberen als ik 18 ben?

Groetjes,

Gebruikersavatar
Berichten: 1.448

Re: Handelsplatform plus500

Ik ken Plus500 niet. Over het algemeen wordt van dit soort beleggings platforms gezegd dat je als eerste moet kijken naar het land van registratie omdat je afhankelijk bent van de regels, klachten afwikkeling en garanties van dat land. Bij Plus500 kom je dan al gelijk op Cyprus uit. Laat dat land op dit gebied nu net het meest beruchte registratie land zijn. Dan zou ik al klaar zijn.

Verder zou ik de reacties op internet van gebruikers met een korrel zout nemen. Zoek liever naar algemene artikelen over dit soort platforms, dan lees je dat je heel vaak met foute bedrijven re maken hebt. Over het algemeen speculeren ze op jouw handels verslaving en halen ze truckjes uit als ze ineens een al te groot bedrag moeten uitkeren zoals het vertragen of kwijtraken van jouw order.

Onlangs is er een uitzending van Kassa geweest over beleggings platforms en verslaving. Ik wens je veel wijsheid ;-)

Berichten: 16

Re: Handelsplatform plus500

Dankjewel voor dit snelle antwoord.

Ik had ook al wel een vermoede dat het bijna niet waar kon zijn. Als het zo makkelijk was om zoveel geld te verdienen zou immers iedereen het doen. Ik denk dat ik nog even blijf doorspelen met mijn demorekening daar kan niets bij fout gaan.

Groetjes,

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.359

Re: Handelsplatform plus500

If something seems too good to be true, then it probably is.
Contra principia negantem disputari non potest.

Berichten: 16

Re: Handelsplatform plus500

Er kwam onlangs nog een vraag bij me op. Handelen jullie wel eens in aandelen/cfd's? Zo ja, bij welke platforms. Zijn er handelsplatforms waarvan je bijna 100% zeker weet dat ze te vertrouwen zijn?

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Handelsplatform plus500

Skstudent1998 schreef: Zijn er handelsplatforms waarvan je bijna 100% zeker weet dat ze te vertrouwen zijn?
100% niet, maar bij banken heb je dekking van de overheid bijvoorbeeld. Dus typisch kun je beter gaan bij erkende banken in je eigen land. Omdat de keuze in de lage landen niet erg groot is (en bijgevolg de banken bij ons monopolietarieven rekenen) kun je ook terugvallen op banken uit 'betrouwbare' landen (waaronder cyprus dus niet valt).
 
Zelf gebruik(te) ik Lynx, die is geregistreerd in Nederland en de garantie viel onder een investeringsbaak in de UK, die op zijn beurt een dochter was van een van de grote Amerikaanse investeringsbanken. Ik achtte het dus betrouwbaar genoeg.
 
 
Skstudent1998 schreef: Ik hou me nu een paar maanden bezig met het handelen in cfd's (via de demorekening van plus500) en dat gaat best aardig heb inmiddels mijn startkapitaal vervijfvoudigd.
De NASDAQ is in 5 maanden 3% gestegen, erg opmerkelijk is zo'n resultaat dus niet als je met dergelijke riskante producten werkt.
 
Als ik van jou was zou ik er nog geen geld in steken.
  1. het lijkt alsof je veel geld verdient hebt, maar (volgens mij) heb je gewoon erg veel risico genomen. Probeer winst te maken zonder hefboomproducten als cdf's te gebruiken. Je kunt nog altijd meer winst maken als dat je lukt door cdf's in je portefeuille te steken.
  2. Producten zoals cdf's zijn erg riskant, omdat als je de prijs als willekeurig beschouwd, er een erg reële kans is dat ze letterlijk nul waard worden. (Wat andere producten vaak niet hebben). Je portefeuille kan dus plots volledig verdampen als er even een dipje is, waar je anders gewoon de dip zou kunnen uitzitten.
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Reageer