De arbeidsmarkt van 1995

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 8

De arbeidsmarkt van 1995

Beste mensen!
 
Voor een werkstuk wat ik aan het schrijven ben probeer ik de verschillen van de arbeidsmarkt inzichtelijk te brengen in de periode 1995 en 2015. Voornamelijk toegespitst op de positie van vrouwen en ICT. 
 
Maar hoe zag die arbeidsmarkt van 1995 eruit? Wat zou je er (kort, algemeen) over kunnen zeggen. Sprake van economische groei? Aangezien ik zelf die tijd niet heb meegemaakt ( ;-) ) probeer ik een beeld te vormen vanuit bronnen van het internet. Maar het vinden van die bronnen is lastiger dan ik dacht. Misschien kunnen jullie me het e.e.a. vertellen. 
 
Alvast bedankt!
 
Economie groetjes,

Suzanne

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: De arbeidsmarkt van 1995

Het CBS gaat terug met publicaties t/m 1998. Dat is in ieder geval al een eind in de richting
 
http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/arbeid-sociale-zekerheid/publicaties/artikelen/archief/2016/default.htm
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.359

Re: De arbeidsmarkt van 1995

Als het om Nederland gaat, zou je voor wat betreft de positie van vrouwen op de arbeidsmarkt in 1995 contact kunnen opnemen met de Nederlandse VrouwenRaad in Den Haag.
Contra principia negantem disputari non potest.

Gebruikersavatar
Berichten: 8

Re: De arbeidsmarkt van 1995

@ArcherBarry ik had het CBS zelf ook gevonden. Maar heel erg bedankt voor het meedenken.
 
@Rhiannon bedankt voor de tip! Ik heb gelijk contact gezocht en hoop dat ze mij kunnen helpen.

Reageer