criminaliteitscijfers te rooskleurig

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gesloten
Berichten: 656

criminaliteitscijfers te rooskleurig

De criminaliteitscijfers zijn te rooskleurig en dat wist ik reeds jaren geleden want daar heb je geen bril, loep of onderzoek voor nodig.
 
Mijn vraag is waarom worden er geen correcties toegepast op cijfers die gepubliceerd worden?
 
Nu zijn er wetenschappers die dit wel doen ook bij andere criminaliteitscijfers zoals bijvoorbeeld de criminaliteit bij jongeren, het aantal verkrachtingen enz... Maar deze worden niet gehoord of pas jaren later zoals nu met de criminaliteitscijfers in het algemeen.
 
Men heeft er schijnbaar belang bij om niet gecorrigeerde cijfers te publiceren omdat dit beter uitkomt voor de zittende machthebbers denk hierbij ook aan de werkeloosheidscijfers die veel hoger schijnen te zijn dan dat men publiceert.
 
Politici gebruiken vaker een argument als landsbelang maar wat is dit eigenlijk? Zover ik dit kan beoordelen is dit niet meer dan een indruk dat een land maakt op omringende landen.

Gebruikersavatar
Berichten: 391

Re: criminaliteitscijfers te rooskleurig

Beste Hendrikus1.
 
Wat word er bedoeld met criminaliteit.
 
Op dit moment charteren de langer in Nederland wonende buitenlanders de nieuwe vluchtelingen , voor wie
5 euro nog een hoop geld is , om winkeldiefstallen te gaan plegen.
Is niets tegen te doen want er is geen controle op of over en het kan
in fijn het openbaar besproken worden want er is geen burger of politieagent die ze verstaat.
 
Burgemeesters en wethouders van eigenlijk elke stad of gemeente in Nederland hebben er
belang bij dat sommige projecten worden uitgevoerd door een select gekozen partij om zo
de gunningsprovisie (meestal 5% van de aanneemsom en het uit te voeren meerwerk .) te innen.
 
Dit gegeven is ook bekend bij : ziekenhuizen , zorginstellingen , staatsbedrijven en de grotere instellingen.
Het word niet bekend gemaakt want dan zou de gemeenschap kunnen zeggen dat 
het niet zo eerlijk is om het geld in de kleinere kring te verdelen.
Is dit crimi-gedrag of eigenlijk het toelaatbaar geachte wegnemen van publieke assets.
 
 
Als ik terugga naar de Teeven-deal , 
http://www.nu.nl/politiek/4047476/teeven-deal-was-bedoeld-cees-h-laten-zwijgen.html
, kan ik mijn afvragen wat criminaliteit eigenlijk betekend.
4,7 miljoen geven aan een crimineel terwijl het pluk-ze beleid op de voorpagina's staat...
Ik heb in deze zaak sterk het gevoel dat Dhr. Teeven en zijn medeweters van deze Cees
een leuke cent terug hebben gekregen , cash.
Waarom word zo'n zaak anders in de doofpot gestopt?
Landsbelang?
 
Wat is criminaliteit en wat niet.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.525

Re: criminaliteitscijfers te rooskleurig

Opmerking moderator

Het startbericht gaat over een bewering die niet is gebaseerd op onderzoeksgegevens. Dat is ongeschikt voor wetenschapsforum. Het topic gaat op slot.

Gesloten