Betere wereld

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Berichten: 13

Re: Betere wereld

Kijk,ik heb mijn gedacht gezegd maar weet voor 99% zeker dat die er nooit zal komen. Hoewel ik vind dat de bevolkingsgroei overal iin dalende lijn moet gaan voor allerlei redenen.

Ook heb ik dit gesprek gestart om andere gedachten te horen. Probeer allemaal iets te bedenken want ooit zal de koek die moeder aarde ons bezorgt te weinig zijn voor ons allen of zal ze het niet meer kunnen opbrengen om het te maken ☺

Gebruikersavatar
Berichten: 246

Re: Betere wereld

Een betere wereld willen we allemaal. Helaas verschillen de meningen nogal over wat beter is.
 
Ik vind dat als je mensen de vrijheid afneemt om kinderen te krijgen dat je de wereld niet verbeterd. Als we met meer op deze wereld komen dan moet onze levenstandaard maar iets omlaag zodat we het overige leven op de planeet wat minder belasten.
 
Ik heb wel een aantal ideeën over hoe de ideale wereld er uit ziet.
  • De ideale wereld is duurzaam
  • In de ideale wereld is iedereen vrij om te gaan en staan waar hij/zij wilt
  • In de ideale wereld wordt er gezorgd dat niemand in een mensonterende situatie beland
 
Echter vind ik niet dat we nu plots vanaf nul moeten beginnen. Er moet geen revolutie komen maar we moeten langzaam en behoedzaam ons systeem verbeteren, terwijl wij voorzichtig zijn voor de onverwachte gevolgen van onze acties.
Help wetenschappers aan rekenkracht: Verbindt jouw PC binnen 10 minuten met de meest krachtige supercomputer op aarde!

Sluit je aan bij het Wetenschapsforum team (nr: 48658) en steun onderzoek naar alzheimer, kanker en andere ziektes. Meer info: folding.standford.edu

Berichten: 64

Re: Betere wereld

In mijn mening is de wereld al goed. Streven naar iets "beters" is goed natuurlijk, maar het lijkt me ook goed stil te staan bij wat er allemaal niet slecht gaat.  Culturen en mensen verschillen erg veel, maar toch hebben we bijna overal internet en een economisch systeem waar ongeveer de hele wereld zich aan houdt. 
 
Natuurlijk is er nog veel onrecht en leed in de wereld, maar als je het vergelijkt met vroeger zijn we eigenlijk altijd bezig met groeien en ontwikkelen. 
 
Ik zie onszelf graag als een mooie schimmelsoort die goed gedijt op deze aardkorst

Berichten: 13

Re: Betere wereld

Een betere wereld willen we allemaal. Helaas verschillen de meningen nogal over wat beter is.

 

Ik vind dat als je mensen de vrijheid afneemt om kinderen te krijgen dat je de wereld niet verbeterd. Als we met meer op deze wereld komen dan moet onze levenstandaard maar iets omlaag zodat we het overige leven op de planeet wat minder belasten.

 

Ik heb wel een aantal ideeën over hoe de ideale wereld er uit ziet.
  • De ideale wereld is duurzaam
  • In de ideale wereld is iedereen vrij om te gaan en staan waar hij/zij wilt
  • In de ideale wereld wordt er gezorgd dat niemand in een mensonterende situatie beland
 

Echter vind ik niet dat we nu plots vanaf nul moeten beginnen. Er moet geen revolutie komen maar we moeten langzaam en behoedzaam ons systeem verbeteren, terwijl wij voorzichtig zijn voor de onverwachte gevolgen van onze acties.
Kinderen afnemen zou ik niet zeggen. Er wordt geen leven uit een vrouw gehaald. Wel zal de sperma, net zoals na het masturberen, nooit tot ontwikkeling komen door simpelweg bij de man een knoop te leggen als je snapt wat ik bedoel...

Wrm is 4 kinderen beter dan 2 ? Vroeger om de arbeid en nu voor de gezelligheid

Berichten: 13

Re: Betere wereld

In mijn mening is de wereld al goed. Streven naar iets "beters" is goed natuurlijk, maar het lijkt me ook goed stil te staan bij wat er allemaal niet slecht gaat.  Culturen en mensen verschillen erg veel, maar toch hebben we bijna overal internet en een economisch systeem waar ongeveer de hele wereld zich aan houdt. 

 

Natuurlijk is er nog veel onrecht en leed in de wereld, maar als je het vergelijkt met vroeger zijn we eigenlijk altijd bezig met groeien en ontwikkelen. 

 

Ik zie onszelf graag als een mooie schimmelsoort die goed gedijt op deze aardkorst

Ik zou de mens vergelijken met agressieve kanker die uitzaait en samen met het lichaam zal sterven.

Mss erg om te horen maar het is de waarheid.

Gebruikersavatar
Berichten: 336

Re: Betere wereld

317070 schreef: Dus je wil een hartchirurg met een burn-out vervangen door een werkloze? Waar gaan we werkloze hartchirurgen vinden? We proberen nu al zo veel mogelijk mensen op te leiden tot hartchirurg, maar het blijkt dat niet iedereen daar toe in staat is. Of hoe zou je dan meer hartchirurgen opleiden?
 
Er lijkt nog wat te schorten aan je aanpak, lijkt me.
 
Dat is het juist, het is niet goed verdeelt er zijn bijna evenveel werkloze als werkaanbiedingen, maar ja niet met het juiste diploma of in de juiste regio. Als je iemand kan dwingen om maar 2 kinderen te krijgen kan je ze ook dwingen om hartchirurg te worden :) 
 
Zijn er ook vrouwelijke hartchirurgen? Niet veel volgens mij.
one day you will know

Berichten: 64

Re: Betere wereld

Ik zou de mens vergelijken met agressieve kanker die uitzaait en samen met het lichaam zal sterven.

Mss erg om te horen maar het is de waarheid.

Je kan er indd ook voor kiezen om het zo te zien. Dat de mensheid samen met de aarde sterft blijft natuurlijk gissen. Met projecten van bv spacex geloof ik er wel in dat de mensheid de aarde op tijd zal verlaten

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.359

Re: Betere wereld

Opmerking moderator

En met deze laatste bijdrage zijn alle relevante punten wel naar voren gebracht. Alleen een herhaling van zetten valt nog te verwachten. Daarom blijft dit topic gesloten.
Contra principia negantem disputari non potest.

Gesloten