Waarom zijn zoveel mensen anti Amerika?

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 9

Waarom zijn zoveel mensen anti Amerika?

Je hoort zoveel mensen negatieve dingen over Amerika zeggen (voornamelijk oorlog), maar hebben jullie er wel is aangedacht dat we eigenlijk alleen maar blij mogen zijn met een grote wereldmacht? Zonder Amerika is de drempel voor veel landen veel lager om een oorlog of wat dan ook te beginnen. De VN moeten we het ook niet echt van hebben om de wereld te beschermen.

Conclusie: Als Amerika er niet was, was de wereld waarschijnlijk een nog veel grotere puinhoop.

Jullie mening?

Gebruikersavatar
Berichten: 742

Re: Waarom zijn zoveel mensen anti Amerika?

Eerst en vooral ben ik niet anti-Amerika. Ik vind het een zeer mooi, boeiend en veelzijdig land. Maar ik had wel liever dat hun politici op een voorzichtiger, doordachter manier omsprongen met hun enorme macht.
Zeg nooit: 'Ik kan me niet voorstellen dat dit-of-dat zich heeft kunnen ontwikkelen door natuurlijke selectie' en neem iemand die dat zegt nooit serieus. Keer op keer blijkt het een inleiding te zijn tot een intellectuele bananenschil-ervaring.(Dawkins)

Berichten: 9

Re: Waarom zijn zoveel mensen anti Amerika?

amerika moet eerst beseffen dat ze de macht moeten delen want er zitten toch ook nederlanders in irak

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: Waarom zijn zoveel mensen anti Amerika?

Amerika moet eens beseffen dat zij juist de wereld naar de knoppen helpen. Als er 1 land is wat zich niks aantrekt van internationale mileu-verdragen, dan is het de VS wel. Japan en Noorwegen doen ook een flinke duit in de zak, met hun walvisvaart, maar Amerikanen vinden het doodgewoon om tijdens kerst in je t-shirt in huis te lopen, hetzelfde huis wat dus 24 graden is gestookt en 1 enkele houten muur heeft. Amerikanen hebben veruit ed grootste energie-behoefte per hoofd ter wereld, het is echt om gek van te worden. En dan gaan ze kermen als de olieprijs stijgt. Newsflash: de olieproductei is over haar top heen, het wordt vanaf nu alleen nog maar minder, dan is het niet zo verwonderlijk dat de prijs stijgt. Natuurlijk zijn niet alle Amerikanen zo, maar over het algemeen wordt daar erg weinig nagedacht over eventuele gevolgen voor ons milieu, veroorzaakt door hun leefgewoonten. En dat stoort mij mateloos :shock:
Appareo decet nihil munditia?

Berichten: 21

Re: Waarom zijn zoveel mensen anti Amerika?

amerika denkt dat zij omdat ze het machtigste land zijn ook alle regels aan hun laars kan lappen

ze doen precies wat ze willen en mag dat niet? ach dan veranderen ze de regels toch, wie houdt ze tegen

Berichten: 3

Re: Waarom zijn zoveel mensen anti Amerika?

america moet meer kaas op de cheeseburgers doen en minder macht uitoefenen

Berichten: 21

Re: Waarom zijn zoveel mensen anti Amerika?

en french frites weer gewoon french frites noemen

ook al is frankrijk een van de weinige niet-loopjongetjes van amerika

Gebruikersavatar
Berichten: 742

Re: Waarom zijn zoveel mensen anti Amerika?

...ookal is hun president niet zoveel beter dan de Amerikaanse. (Remember zijn atoomproeven?)
Zeg nooit: 'Ik kan me niet voorstellen dat dit-of-dat zich heeft kunnen ontwikkelen door natuurlijke selectie' en neem iemand die dat zegt nooit serieus. Keer op keer blijkt het een inleiding te zijn tot een intellectuele bananenschil-ervaring.(Dawkins)

Berichten: 21

Re: Waarom zijn zoveel mensen anti Amerika?

ja weet ik

maar eten anders noemen omdat je het niet eens bent met het land waar het eten vandaan komt is triest, vind ik

Gebruikersavatar
Berichten: 742

Re: Waarom zijn zoveel mensen anti Amerika?

Het is inderdaad belachelijk. Onze frieten zijn trouwens veel lekkerder dan de Franse: 2 keer gebakken, voor een knapperig korstje!!!! 8) :shock:
Zeg nooit: 'Ik kan me niet voorstellen dat dit-of-dat zich heeft kunnen ontwikkelen door natuurlijke selectie' en neem iemand die dat zegt nooit serieus. Keer op keer blijkt het een inleiding te zijn tot een intellectuele bananenschil-ervaring.(Dawkins)

Berichten: 9

Re: Waarom zijn zoveel mensen anti Amerika?

Amerika is inderdaad een redelijk asociaal land, ze denken ( en niet alleen denken) dat ze alles kunnen maken.

Maar toch denk ik dat Amerika een heel belangrijke rol vervult in de wereld. Hun leger is erg machtig en straalt veel gezag uit. Hierdoor komt het dat maar een paar landen tegen internationale ( Amerikaanse ?) verdragen / regels ingaan. Dat Amerika de oorlog tegen Irak ( terrorisme) is begonnen, klopt niet. Ze wisten best heel goed dat er waarschijnlijk geen massavernietegingswapens waren.Maar veel landen zullen het nu uit hun hoofd laten om tegen belanrijke internationale verdragen ( degene met betrekking tot wapens, oorlog, onderdrukken met grote groepen mensen etc) in te gaan.

Verder is Amerika een van de belangrijkste economische machten. Door hun hoge cosumptie stimuleren ze de wereldeconomie enorm.Ook zit in Amerika heel veel geld voor research. Hier profiteert ook de gehele wereld van mee. ( niet echt sterk argument :shock: )

Natuurlijk is Amerika ook op vele fronten slecht bezig, maar ik vind het goed dat ze een soort van informele leider over de wereld zijn. Ik denk dat hiermee heel veel voorkomen wordt!

Berichten: 338

Re: Waarom zijn zoveel mensen anti Amerika?

Ik irriteer me mateloos aan de iets te grote machtspositie van Amerika. Ze hebben bijna alle massamedia in handen en proberen overal ter wereld hun monocultuur op te dringen. Iedereen moet maar kapitalistisch zijn en zich vooral veel bezig houden met z'n uiterlijk en andere zaken die er eigenlijk helemaal niet te doen naar mijn mening. Seks wordt wel ongeveer het meest ingezet als commercieel wapen. De oorlog in Irak slaat al helemaal nergens op. Deze is totaal niet gerechtvaardigd en alleen begonnen om af te maken wat Bush senior eigenlijk had willen doen. Het aantal mensen wat omkwam op 11 september staat absoluut niet in verhouding met het aantal mensen dat jaarlijks omkomt door de laksheid van Amerika. Ze hebben maar het machtigste leger ter wereld, maar ze hebben heel toevallig even geen troepen over om de Hutu's en de Tutsi's uit elkaar te houden, dus laten ze er maar eventjes 800.000 sneuvelen. Ze doen nu ook veel te weinig voor Sudan en andere derdewereld landen.

Berichten: 21

Re: Waarom zijn zoveel mensen anti Amerika?

Het aantal mensen wat omkwam op 11 september staat absoluut niet in verhouding met het aantal mensen dat jaarlijks omkomt door de laksheid van Amerika.
zelfs hier zijn al twijfels over wie dit gedaan heeft

zie oa www.daanspeak.com

Gebruikersavatar
Berichten: 215

Re: Waarom zijn zoveel mensen anti Amerika?

Amerika is de machtigste natie en dat wekt jaloezie op.

Bovendien gedragen sommige Amerikanen zich ook als "wij zijn de machtigste" en opscheppen maak je ook geen vrienden mee.

Mijn mening er komen ook meer dan zat hele goede dingen uit Amerika.

Berichten: 7

Re: Waarom zijn zoveel mensen anti Amerika?

De VS zoals jullie dat nu kennen bestaat niet lang meer.

Reageer