Waarom zijn zoveel mensen anti Amerika?

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer

Re: Waarom zijn zoveel mensen anti Amerika?

Stel je gerust,de VS zullen niet lang meer de leidende macht zijn in de wereld,met hun enorme staatsschuld en hun enorme handelstekort kan dat nooit meer lang goed gaan. China is het land om in de gaten te houden met hun enorme economische groei en bevolking.
China?

Volgens mij eerder toch het midden oosten, zij hebben immers een stof in de grond zitten die niemand anders kan bieden en die steeds maar waardevoller en belangrijker zal worden.

Ook zijn ze nu al meer en meer de macht naar zich toe aan het trekken.

Om verder te gaan op waarom ik tegen amerika ben

euhm

-De conventies voor de rechten van het kind, vrouwen en voor sociaal-economische rechten, rechten van het kind niet ondertekenen.

-Weglopen op het racismeconferentie in Zuid-afrika,

-kyoto akkoord verwerpen

-hun wapenschild



-de wet rond het internationaal gerechtshof



-Verdrag tegen chemische en biologische wapens



-Moratorium op kernproeven,

-Het afschaffen van de 'no-first-use' policy op het gebied van kernwapens

-Het overwegen van het gebruik van kernwapens tegen terroristische organisaties

-Heffingen op buitenlands staal, nota bene tegen alle handelsverdragen in EN het is strijdig met vrije wereldhandel en Amerika's eigen beleid ten opzichte van het wereldwijd opheffen van handelsrestricties.

-...

Gebruikersavatar
Berichten: 238

Re: Waarom zijn zoveel mensen anti Amerika?

Je moet niet tegen Amerika zijn. Je moet tegen de huidige Amerikaanse regering zijn in dat geval. En die vertegenwoordigt maar 51% van de Amerikaanse bevolking wat dan ook nog eens ongeveer de domste 51% is van de bevolking.

OK, er zijn slechte dingen aan Amerika, maar Amerika heeft toch ook goede punten. Om te beginnen is het gewoon een heel mooi land met een unieke cultuur.

En China is inderdaad het land van de toekomst. Het heeft een hele grote economische groei en heeft ook de grootste bevolking ter wereld. Dus ben nog maar blij met Amerika als machtigste land ter wereld, straks is het China en het is toch vrij gevaarlijk als het machtigste land ter wereld een land is waar de meeste mensen bang zijn voor democratie...
Peter van Gemert

2e jaars Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek, TU Delft

Gebruikersavatar
Berichten: 742

Re: Waarom zijn zoveel mensen anti Amerika?

En die vertegenwoordigt maar 51% van de Amerikaanse bevolking wat dan ook nog eens ongeveer de domste 51% is van de bevolking.


Dat zelfs niet. De Bush-administratie vertegenwoordigt in de eerste plaats de belangen van een zeer kleine groep sponsors.
Zeg nooit: 'Ik kan me niet voorstellen dat dit-of-dat zich heeft kunnen ontwikkelen door natuurlijke selectie' en neem iemand die dat zegt nooit serieus. Keer op keer blijkt het een inleiding te zijn tot een intellectuele bananenschil-ervaring.(Dawkins)

Berichten: 43

Re: Waarom zijn zoveel mensen anti Amerika?

Wie heeft dat filmpje gezien waarin Bush zei dat "alles nog steeds volgens plan liep" ondanks dat er een 99% kans is dat de verkiezingen in Irak op een fiasco uitdraaien? En dan zijn er nog steeds mensen die beweren dat George niet dom is :shock: ...

China en (over iets langere tijd) India zullen idd de nieuwe wereldmachten worden, maar het zal nog een tijdje duren. Ze zullen nl. eerst de lonen moeten verhogen, en zal de economische groei weer laten stagneren. Daarnaast groeit de economie van China eigenlijk te hoog (15% heb ik gehoord). Dat moet ook niet uit de hand lopen natuurlijk. Ook moet de democratie echt worden ingevoerd voordat het zover is. Al met al zullen we er nog wel min. 15-20 jaar op moeten wachten.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: Waarom zijn zoveel mensen anti Amerika?

Elke regering maakt fouten, sommige erger dan anderen. Als je je nek uitsteekt en actie onderneemt breng je jezelf automatisch in een situatie waarin je fouten kunt maken en is de kans groot dat je daar ook op aangekeken zult worden.

Aan het einde van de Tweede Wereldoorlog werd er in ieder geval niet over de machtspositie van Amerika geklaagd en niemand vroeg zich toen af wat Amerika er voor belang bij had om te helpen............

Berichten: 283

Re: Waarom zijn zoveel mensen anti Amerika?

Ook moet de democratie echt worden ingevoerd voordat het zover is.
Moeten? Hoezo moeten? Als China al dan niet wereldleider wordt, dan kunnen ze dat toch zelf bepalen?

Berichten: 45

Re: Waarom zijn zoveel mensen anti Amerika?

Omdat amerika op dit moment erg veel macht heeft aangezien veel regeringen uit andere lander achter ze aan lopen en daarkunnen ze niet goed mee omgaan.

Bush is gewoon de domste mongool die er is, hij heeft Amerika verschrikkelijke staats schulden opgeleverd en heeft de oorlog in Irak de schuld ervan.

verder heeft hij het er steeds over dat Amerika is voor vrije mensen en dat soort uitspraken, terwijl alle proterende mensen achter betonnen muren met prikkeldraad worden gezet, ver uit de buurt van de media.

de economie in Amerika is eigenlijk slap, de economie in europa is veel sterker, maar dat wil europa zelf niet geloven blijkbaar.

Ook Nederland wordt 'Amerkaans', nu weer een voorbeeld van dat er een joch is dood gereden door een vrouw toen hij haar tasje jatte.

ik vind het dus niet erg dat die dood is, eerder goed, maar nu wordt hij gezien als het slachtoffer en wordt die vrouw aangeklaagt voor moord oid

Dat is bijna net zo erg als geld krijgen als je je huisdier in je magnetron propt of geld krijgen als je je brandt aan een kopje koffie en de schuld ligt aandat het er niet op staat dat het heet is.

Nu zijn er heel wat troepen in Irak ed, het is er oorlog.

Maar nu schieten ze een irakees dood, worden de militairen gelijk vervolgt omdat ze iemand hebben doodgeschoten.

Waarom ben je er dan, om als jan *** in een kamp te zitten koffie zuipen?

Verder had Kerry niet eens meer president willen worden denk ik, want ze zitten zo erg in de schulden nu, daar kan kerry niets meer aan doen en dat wordt zijn ondergang, want hij zal de schuld krijgen waarschijnlijk.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.172

Re: Waarom zijn zoveel mensen anti Amerika?

somebody schreef:Ook Nederland wordt 'Amerkaans', nu weer een voorbeeld van dat er een joch is dood gereden door een vrouw toen hij haar tasje jatte.

ik vind het dus niet erg dat die dood is, eerder goed, maar nu wordt hij gezien als het slachtoffer en wordt die vrouw aangeklaagt voor moord oid

(..)

Maar nu schieten ze een irakees dood, worden de militairen gelijk vervolgt omdat ze iemand hebben doodgeschoten.

Waarom ben je er dan, om als jan *** in een kamp te zitten koffie zuipen?
Het eerste voorbeeld is toch duidelijk voor eigen rechter spelen. Als iemand je tasje jat dan verdient zo iemand toch niet de dood. Dat is toch veel te extreem! En in america zouden ze juist zo'n iemand huldigen niet straffen, dat is nou juist precies nederlands.

Ook hetgeen in irak is precies hetzelfde er is iemand dood dus een moordonderzoek. Die americanen mogen nou juist weer alles doen. En je bent misschien in 'oorlog' maar dan mag nniet zo maar mensen vermoorden.

Dat is nou precies waarom america niet populair is. Die vinden namelijk ook dat je alles mag doen omdat het oorlog is. Martelen, zomaar overal overheen rijden. Gewonde mensen neerschieten.

Berichten: 45

Re: Waarom zijn zoveel mensen anti Amerika?

Ja miss speel ik wel eigen rechter, want ik heb een mening.

Dat figuur is die zelfde dag(of dag ervoor) nog in de rechbank geweest voor een gewapende overval.

Dan is er toch echt iets mis in je kop, en als hij dan doodgereden wordt bij een misdaad die hij pleegt dat zit ik er niet echt mee.

Het ging me erom dat het systeem voor geen hout klopt.

ik ben tegen dat je alles mag doen, maar als er iets gebeurd bij een aanval oid dan moet er niet zo extreem worden gedaan.

Dan wordt het net zo als nu in Nederland, politie agenten nemen ontslag omdat ze zichzelf niet meer mogen verweren.

En doe je dat wel dan krijg je een rechtzaak.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.172

Re: Waarom zijn zoveel mensen anti Amerika?

ze werd niet persoonlijk bedreigt de dader wilde wegkomen, dan kan je zo iemand toch niet vermoorden?

hoe dan ook we moeten weer ontopic aan jou de laatse opmerking hierover somebody

en daarna weer over america

Berichten: 45

Re: Waarom zijn zoveel mensen anti Amerika?

Wie zegt hij zij hem vermoord heeft?, waarschijnlijk was het een ongeluk.

Je zegt toch ook niet dat alle verkeers slachtoffers vermoord zijn?

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: Waarom zijn zoveel mensen anti Amerika?

somebody schreef:Wie zegt hij zij hem vermoord heeft?, waarschijnlijk was het een ongeluk.

Je zegt toch ook niet dat alle verkeers slachtoffers vermoord zijn?
Je zult wel in de kranten lezen hoe het precies in elkaar steekt. Maar dit is off-topic lijkt me.

De originele vraag van deze topic was: waarom zijn zoveel mensen anti-Amerika, moeten we niet juist blij zijn met Amerika als wereldmacht (zie de eerste post in deze topic). Ik sluit me aan bij deze vraag, want ook ik vind het nogal makkelijk om een hele natie zomaar te veroordelen (zie deze post). Kijk, dat er behoorlijk wat mensen zijn die min of meer gefundeerde kritiek hebben op Amerika's beleid is inmiddels wel duidelijk. Maar de vraag is volgens mij: is deze kritiek terecht met het oog op het algemene nut? Moet je niet ook kijken naar de momenten waar Amerika er wel goed aan heeft gedaan om in te grijpen? En als het op dit moment in de soep loopt, betekent dat dan dat de macht, die Amerika blijkbaar in de wereld vertegenwoordigt, op zich niet wenselijk is? Willen we af van Amerika's macht? En kunnen we er dan met z'n allen voor zorgen dat andere, kwalijke machten (Hussein, Bin-Laden, terroristische organisaties, Afrikaanse dictators, en bedenk er zelf nog maar een paar) niet de kans krijgen om al te veel kwaad aan te richten in deze wereld?

Gebruikersavatar
Berichten: 740

Re: Waarom zijn zoveel mensen anti Amerika?

het is een zeer uitgebreide topic dus heb ik niet alles gelezen doch wou ik ook mijn mening uiten.

Ten eerste heb ik niets tegen Amerika echt een mooi en uitgebreid land met soms zeer toffe mensen.

MAAAR

ik haat incompetentie en domheid en de mengeling staat en kerk.

Wel nu als ik hoor dat Bush

miljarden verloren heeft in het bedrijf van papie en dat zijn vriendjes (oa lockheat, leveraar van militaire uitrustingen tijdens oorlog.... :?:

coke snoof en een dronkaard was

gemiddeld 15 minuten denkt over een pardon voor ter dood veroordeelden en dan zegt ik just kill them let god decide if they were guilty)

Als zo'n man die terreur zaait in de harten van zijn burgers (weet je dat kindjes in de kindertuin bom aanval oefeningen doen :shock:

Als zo'n stome idioot van een man die alleen president wordt omdat papa gezichtsverlies had geleden door niet herverkozen te worden en hij als taak had dit te herstellen en vriendjes aan contracten te helpen (ps papie zit in olie raden en vriendjes van hem wilden een pijpleiding door Afganistan en trouwens dat vriendje is Karzai (president Afganistan))

Als zo iemand heerschap heeft over een van de machtigste landen (denken ze zelf) dan hou ik mijn hart vast.

Het Clinton tijdperk was een droom, nu is het een hell

Condolice Rice is buitenlandse minister

HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELP

Tis bijna even erg als Poetin als president (ps dat was directeur-generaal KGB ....

;) )

dus eind van het verhaal ik heb niets tegen amerika en heb nu eigenlijk meer compassie met de americanen dan iets anders, elke dag in angst leven voor wat niet komt is een hel (en een truk toegepast door vele dictators zie Roemenie, ...)

Maar ik haat en ja echt HAAAT het merendeel van de macht hebbers (de Bush administratie) en eigenlijk Bush niet wat das ook maar een domme sukkel die volgens mij niet veel te zeggen heeft.

Dit is de reden dat ik AMerika haat, Ik hou van deze wereld en wil het niet vernietigd zien en dat doet Amerika wel.

Want arme landen (met veel olie en gas) vallen ze aan maar echte gevaren en mensen rechten schenders laten ze met rust.

Afganistan was arm en ver dood, Irak had niets

Korea is ongelooflijk gevaarlijk en echt gevaarlijk maar die laten ze met rust

en China is niet te doen machtig en dit blijft groeien en hun mensenrechten shending is niet mis maar daar durven ze niets tegen zeggen.

en trouwens Amerika kan zelf ook wel iets van mensen rechten schending.

en zo kan ik uren door blijven gaan, Z-amerika, Pinochet hoe is die aan de macht gekomen? Cuba, etc etc etc

xd
"My foot is fine, the chair died, but I don't think it suffered."

Berichten: 656

Re: Waarom zijn zoveel mensen anti Amerika?

Tis bijna even erg als Poetin als president (ps dat was directeur-generaal KGB ....
Met het grote verschil dat als Poetin geen president zou zijn Rusland uit elkaar zou gaan vallen.

Of dat uit elkaar vallen niet het beste voor die mensen is laat er ff buiten. 8)

Gebruikersavatar
Berichten: 740

Re: Waarom zijn zoveel mensen anti Amerika?

das waar en eerlijk gezegd heb ik niet veel durt over poetin behalve het feit dat ik hem voor geen haar vertrouw en denk dat ie mega gevaarlijk is. (als je tegen hem bent)

xd
"My foot is fine, the chair died, but I don't think it suffered."

Reageer