tweede kamerverkiezingen 2006

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Berichten: 547

Re: tweede kamerverkiezingen 2006

Ik heb nog niet echt een keus gemaakt; eerder altijd links gestemt maar daar ben ik vanaf gestapt. Vind veel toch wat te makkelijk gaan.

Ik neig naar CDA of VVD, ook meer tactisch eigenlijk omdat ik niet wil dat Wouter Bos/PvdA de grootste partij wordt.

Verder ben ik voor meer handen aan het bed en minder bureaucratie.

Eerst geld verdienen en dan pas uitgeven.

Mensen die niet willen werken, verlaag daar de uitkering van/ schaf daar bv huursubsidie bij af.

En mensen die ECHT in armoede leven, door ziekte e.d. geef die meer.

(en niet die mensen die 2 keer per jaar royaal op vakantie gaan bij wijze van en dan zeggen ik kan niet rondkomen)

Ik ga de programma's nog doornemen, maar eigenlijk weet ik wel zeker dat het zowiezo een tactische zet wordt tegen Wouter Bos.

Berichten: 3.165

Re: tweede kamerverkiezingen 2006

Verder ben ik voor meer handen aan het bed en minder bureaucratie.  
Prachtig idee wat ik steun maar denk jij dat de VVD en het CDA dat belangrijker vinden dan de PvdA :)

Verder zouden ze ook een salarismaximum kunnen invoeren voor die verdomde ziekenhuismanagers. Van het salaris van één van hun (oplopend tot ruim €800.000 :) :) ) kan je meer dan 20 verpleegkundigen betalen.

Een salarismaximum van €200.000 zou een goede start zijn.
Eerst geld verdienen en dan pas uitgeven.  
Hier ben ik het in principe mee eens.

Het probleem van de VVD is dat ze de tegenpool van Robin Hood zijn, stelen van de armen en geven aan de rijken (HRA).
Mensen die niet willen werken...
Welke wetenschappelijke methode bestaat er om dat onderscheid te maken :) :wink:

Voor mij is het duivelse dilemma weer net omgekeerd. Ik twijfel tussen de SP en de PvdA, alles om Balkenende uit het katshuis te houden. :)

Eigenlijk vind ik dat de SP wel een flinke stijging verdient, ze hebben het goed gedaan en ze hebben een degelijk verkiezingsprogramma. Wat mij betreft mogen ze mee regeren met de PvdA en CDA/VVD omdat één rechtse partij goed is voor de balans (voorkomen dat ze te veel cadeautjes geven).

Spijtig genoeg is stemmen moeilijk als je in het buitenland woont. Ik zou dan een formulier moeten uitprinten, kopie maken van mijn paspoort, het opsturen, papier terugkrijgen en dan eindelijk kunnen stemmen via het internet.

Aangezien ik ook geen enveloppen heb (e-mail, ik verstuur alleen nog maar kaartjes via de post) en de post in België zeer slecht is (veel verloren post, meestal een kleine week voordat iets aankomt) heb ik besloten om met pijn in mijn hart deze keer niet te gaan stemmen. Als ik in Nederland zou wonen dan zou ik zeker gebruik maken van mijn stemrecht.

Nu maar bidden dat het CDA niet de grootste wordt ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 238

Re: tweede kamerverkiezingen 2006

Ik heb hier D66 ingevuld, maar ben er nog niet compleet zeker van. Ze hebben redelijk wat vertrouwen verloren van mij met al dat gedonder. Maar toch vind ik D66 wel de beste punten hebben, ook besteden ze van alle partijen de meeste aandacht aan onderwijs en de kenniseconomie.
Peter van Gemert

2e jaars Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek, TU Delft

Reageer