Werken in een ruimte met zwaar metaal-dampen

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 5

Werken in een ruimte met zwaar metaal-dampen

Hallo,
 
Mijn werkgever wil dat ik ga werken in een ruimte waar kwikdampen zijn.
Zij zeggen dat er getest is en dat de niveaus laag genoeg zijn om de hele dag in te werken.
Ik durf daar eigenlijk niet op te vertrouwen. 
 
Ik wil daar niet werken. Sowieso niet, maar om medische redenen al helemaal niet.
Kan mijn werkgever mij hier desondanks toe verplichten? 
Kan ik ontslagen worden omdat ik daar niet wil werken? 
Wat zijn mijn rechten en plichten in deze situatie?
 
Wat kan ik doen om dit "op te lossen" ?
 
Iriewa
 
 
 

Gebruikersavatar
Berichten: 1.129

Re: Werken in een ruimte met zwaar metaal-dampen

Ik zou daar niet werken ook al is het lage waarden. Zelfs al wordt je ontslagen, het is het niet waard.

Gebruikersavatar
Berichten: 92

Re: Werken in een ruimte met zwaar metaal-dampen

kunt u geen kapje op doen ?

Gebruikersavatar
Berichten: 246

Re: Werken in een ruimte met zwaar metaal-dampen

Kwik stapelt zich op in je lichaam. Het wordt niet meer afgebroken als je het binnen krijgt. Ik denk niet dat er een toelaatbare hoeveelheid kwikdamp bestaat. Voor zover ik weet mag dat alleen met maskers.
Help wetenschappers aan rekenkracht: Verbindt jouw PC binnen 10 minuten met de meest krachtige supercomputer op aarde!

Sluit je aan bij het Wetenschapsforum team (nr: 48658) en steun onderzoek naar alzheimer, kanker en andere ziektes. Meer info: folding.standford.edu

Berichten: 36

Re: Werken in een ruimte met zwaar metaal-dampen

Helaas zou je met een minder aardige (zacht uitgedrukt) werkgever de kans hebben om gedwongen of ontslagen te worden. Het is nou eenmaal jou baas.
 
Maar als je niet ontslagen wilt worden:
-Zoek het hogerop -Waarschijnlijk heeft jou werknemer ook een baas.  
-Vraag aan je medewerkers -Als jou collega's dit ook vinden, ga met hun naar jou baas. (beter dan alleen toch?)
-Staat het je niet aan NEEM ONTSLAG! -Ontslag nemen is beter dan ontslaan worden, want je vind beter een nieuwe baan en/of je werkgever gaat onderhandelen en je zit in een veel betere positie dan voorheen.
 
ik hoop dat dit heeft geholpen, en veel succes!
-May the force be with you!

Berichten: 12.262

Re: Werken in een ruimte met zwaar metaal-dampen

Het hangt van de waarden af. Er moet een veilige werkomgeving zijn, en daar zijn normwaarden voor. Als het eronder blijft dan loop je in principe geen gevaar en lijkt me dat ook geen valide redenen om werk te weigeren. Wat voor werk doe je? Iets dat normaliter in een kwik-vrije omgeving gebeurd maar nu om een of andere reden in een kwikhoudende? Zo'n verandering zou wel weer een reden kunnen zijn om het te weigeren gezien dat niet is waarvoor je in eerste instantie bent aangenomen, zeker als de waarden zodanig zijn dat je beschermde middelen moet gebruiken (denk aan een 'gasmasker' oid).  
 
Ontslag nemen zou ik je overigens sterk afraden, je hebt dan geen recht op WW, dus tenzij je direct elders aan het werk kunt schiet je er financieel flink bij in. 
Victory through technology

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.237

Re: Werken in een ruimte met zwaar metaal-dampen

Opmerking moderator

gezien dit topic een slordige 2 jaar oud is, zal de topicstarter deze laatste berichten hoogstwaarschijnlijk niet lezen. Gelieve in het vervolg hier rekening mee houden
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Gebruikersavatar
Berichten: 247

Re: Werken in een ruimte met zwaar metaal-dampen

Het zou al flink helpen als vraagstellers ook de elementaire hoffelijkheid zouden hebben om ook eens te laten weten wat ze van de geleverde adviezen vonden en wat ze er zoal mee aangevangen hebben. Wie was het ook alweer die "etiquette" omschreef als "de kleine ethiek"? Erasmus?
Blijkbaar is dat voor sommigen teveel moeite. Ik vind dat een schrijnend gebrek aan beschaving.
In elk geval neem ik me voor niet meer te pogen een antwoord te zoeken op vragen van "toeristen".
Een regeltje in de trant van: "eerst drie antwoorden en dan pas een vraag" lijkt me zeker het overwegen waard.

Reageer