Vrijheid verkrijgen door vermindering emotie-communicatie

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 53

Vrijheid verkrijgen door vermindering emotie-communicatie

Hoe meer een bevolking communiseert over onderwerpen en dingen die emotieversterkend werken, hoe meer een bevolking emotioneel gezien hetzelfde begint te worden, aangezien communicatie onderling kopieren van emotie is, daarin ligt of de samenhang van een bevolking.
Dus behoud vrijheid zit in het feit dat er niet een te sterke samenhang ontstaat (je merkt niet dat die kan ontstaan, want emotie kun je niet voelen als het langzaam opbouwt)
De enige manier om die niet te sterk te laten worden is door je onderlinge communicatie te verminderen over emotionele onderwerpen (hoofdzakelijk politiek, schokkend nieuws, nieuwsgierigheid, en conclusies trekken over al deze (emotionele) onderwerpen want dat kan ontwakend zijn en dat is emotioneel versterkend, dus vrijheid verminderend.
Het is dus zeer moeilijk om echte vrijheid te verkrijgen, de mensheid heeft het blijkbaar nog nooit werkelijk gehad over de afgelopen duizenden jaren, alleen perioden tussen strijd, oorlogen en/of een imperium of keizerrijk, dus altijd denkbeeldig (of in de oude tijden zo afgelegen dat diegenen er niets van merkten, die voelden hun hele leven echte vrijheid), bijna iedereen is altijd onderdeel geweest van een stam of binnen een hierarchie.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.156

Re: Vrijheid verkrijgen door vermindering emotie-communicatie

Ik snap niet zo goed dat als je praat (communiceert) over emotioneel versterkende onderwerpen, dat dat vrijheid verminderend werkt. In feite praat ik nu ook met jou zo aangezien bij jou het gevoel opkomt (denk ik) ``maar begrijp dat dan!``. Emotioneel versterkend praten (wat ook het geval is als je met een geliefde praat) over dingen hoeft je vrijheid toch niet te verminderen? En bovendien, wat versta je onder vrijheid?
Ik lach en dans, dus ik ben; bovendien blijft ondanks de wetenschap het mysterie bestaan!

Reageer