Buren patroon

Moderators: dirkwb, Xilvo

Reageer
Berichten: 66

Buren patroon

Iemand die kan helpen met deze oefening? Dit probleem zou op te lossen zijn met patroonherkenning heursitiek. Ik weet echt gewoon niet hoe ik dit probleem oplos. [emoji18]

Afbeelding

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Buren patroon

Aangezien je blijkbaar (eerst) een patroon moet ontdekken; heb je het al geprobeerd voor kleinere klassen?
 
Hoe zit het met een klas van bv. 0, 1, 2, 3, 4, 5 leerlingen? Dat kan je nog redelijk goed tellen en dan valt er misschien een patroon te ontdekken.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 66

Re: Buren patroon

Ja maar ik begrijp niet hoe je dit juist moet tellen...

Stel 1 leerling-> dan zou ik denken 1 groep want er is maar 1 leerling en heeft geen alfabetsiche buren

2 lln-> ik begrijp niet hoe je dit kan weten

Wat ik ook niet begrijp is wat ze bedoelen met die lege groep. Wat bedoelen ze hiermee?

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Buren patroon

JulieScience schreef: Wat ik ook niet begrijp is wat ze bedoelen met die lege groep. Wat bedoelen ze hiermee?
 
De opgave verklaart toch ook wat ze daarmee bedoelen? Namelijk een groep zonder leerlingen. Die moet je meetellen, dus:
- voor een lege klas is er dus één groep: de lege groep.
- voor een 1p-klas zijn er twee groepen: de lege groep en de hele klas.
- voor een 2p-klas zijn er ... groepen: de lege groep en ...
- enz.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 66

Re: Buren patroon

Ik denk dat ik het nu door heb; tenminste als het klopt dat een klas van bijvoorbeeld 6 leerlingen 21 mogelijke groepen zijn?

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Buren patroon

JulieScience schreef: Ik denk dat ik het nu door heb; tenminste als het klopt dat een klas van bijvoorbeeld 6 leerlingen 21 mogelijke groepen zijn?
 
Klopt!
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Reageer