[geschiedenis] Gevolgen slag in de Javazee

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 2

Gevolgen slag in de Javazee

Hey allemaal!
 
Ik moet voor school een werkstuk schrijven over de slag in de Javazee, kan iemand mij misschien de gevolgen voor de Japanners, de Indonesiërs en de Nederlanders vertellen? Ik kan er niet zoveel bedenken maar heb ze wel echt nodig.
 
Hartelijke groet, Matthias

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.351

Re: Gevolgen slag in de Javazee

Opmerking moderator

Dit onderwerp past beter in het huiswerkforum en is daarom verplaatst.
Heb je al gezocht naar informatie? Zelf bedenken brengt je waarschijnlijk niet zo ver.
Contra principia negantem disputari non potest.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.312

Re: Gevolgen slag in de Javazee

Wat heb je al gevonden??
 
Bedenk dat de Japanse schepen sneller waren en hun geschut een veel groter reikwijdte had.
Bekijk eens, hoeveel schade de Japanners hadden na de slag en hoeveel de Nederlanders. 
In de wiskunde zijn er geen Koninklijke wegen Majesteit.

Berichten: 2

Re: Gevolgen slag in de Javazee

Ik heb al de verliezen en schade al genoemd, ik kan nergens online iets vinden en ik boeken ook niet zoveel.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.312

Re: Gevolgen slag in de Javazee

Wel de slag was een catastrofe het stopte de Japanse opmars  nauwelijks.
Men kan zich afvragen wat er gebeurd zou zijn als men tijdig met zoveel als maar mogelijk  richting Australië was gevlucht.
In de wiskunde zijn er geen Koninklijke wegen Majesteit.

Berichten: 1.355

Re: Gevolgen slag in de Javazee

Er is echt wel genoeg te vinden over deze zeeslag tussen de geallieerden en Japan.die een catastrofe was voor met name de Nederlanders en de Japanse heerschappij bezegelde in de regio.

Gebruikersavatar
Berichten: 778

Re: Gevolgen slag in de Javazee

Mocht je het van een andere kant willen bekijken, dan kun je bijvoorbeeld hier beginnen: 海の戦いジャワ海

Reageer