[natuurkunde] Magnetisme 2

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Gebruikersavatar
Berichten: 4.518

Re: Magnetisme 2

kijk eens goed naar bericht #9 en probeer je voor te stellen waar dit over gaat!

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Magnetisme 2

Ik krijg de indruk dat je tegen de verkeerde kant aan zit te kijken. Begin bij de tekening waar je de twee draden als lijnen ziet. Bij A loopt de stroom omhoog, bij B omlaag. Kijk dan tegen die tekening vanaf de onderkant, dan loopt A van je af en B naar je toe. Jij zit tegen de bovenkant aan te kijken.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.518

Re: Magnetisme 2

@klazon.. dat verklaart een hoop!
over de x-as 90º met de klok meedraaien had er nog bij moeten staan in bericht #9

Berichten: 74

Re: Magnetisme 2

Ik krijg de indruk dat je tegen de verkeerde kant aan zit te kijken. Begin bij de tekening waar je de twee draden als lijnen ziet. Bij A loopt de stroom omhoog, bij B omlaag. Kijk dan tegen die tekening vanaf de onderkant, dan loopt A van je af en B naar je toe. Jij zit tegen de bovenkant aan te kijken.

Zeer bedankt. Ukster ook bedankt

Gebruikersavatar
Berichten: 4.518

Re: Magnetisme 2

Mooi, graag gedaan :D
Kloppen deze antwoorden trouwens?
heen en terug (102 vlakke km)
heen (berg af)  9km
terug (berg op) 9km 
 
probeer even je stelsel van 3 vergelijkingen met 3 onbekenden netjes onder elkaar te schrijven
dan kun je dit door je rekenmachine laten oplossen (simultaneous equations)

Berichten: 74

Re: Magnetisme 2

Mooi, graag gedaan :D

Kloppen deze antwoorden trouwens?

heen en terug (102 vlakke km)

heen (berg af)  9km

terug (berg op) 9km 
hmm.. de antwoorden voor heen( de gevraagde) zijn:

60km vlak( dus heen en terug 120)

15 km berg op

24 km berg af
Ik krijg de indruk dat je tegen de verkeerde kant aan zit te kijken. Begin bij de tekening waar je de twee draden als lijnen ziet. Bij A loopt de stroom omhoog, bij B omlaag. Kijk dan tegen die tekening vanaf de onderkant, dan loopt A van je af en B naar je toe. Jij zit tegen de bovenkant aan te kijken.
Want ik keek van boven omdat er van onder een stippenlijn staat, dus dacht ik dat het niet zichtbaar is en dus onder de tafel ligt, als u begrijpt wat ik bedoel.

Reageer