SquirrelMail ter ziele...?

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 7.463

SquirrelMail ter ziele...?

Tot voor kort gebruikte ik SquirrelMail voor het e-mailen bij mijn domein op Neostrada. Maar nu gaat dat ineens niet meer, en heb ik maar voor een van de geboden alternatieven gekozen. Dat is Roundcube geworden. Helaas is mijn adressenboek daarbij niet mee verhuisd. Nu is dat ook weer niet zo'n ramp omdat ik met de overgrote meerderheid van de personen uit mijn adressenboek toch geen contact meer heb. Maar hoe zit het met de privacy? Wat gebeurt er met mijn oude adressenlijst van SquirrelMail als ik verder geen actie onderneem?

Gebruikersavatar
Berichten: 17.653

Re: SquirrelMail ter ziele...?

Dat lijkt me een vraag voor Neostrada. Zij kunnen je vertellen of er simpelweg zaken zijn uitgeschakeld of dat er ook daadwerkelijk iets is verwijderd.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 649

Re: SquirrelMail ter ziele...?

Het ligt eraan waar je je adressen boek had staan, je kan een adres boek bij de provider hebben (in imap), 
maar je kan het ook lokaal hebben staan.
 
Als het bij de provider staat, kan je dat controleren door rechtstreeks met een browser via webmail in te loggen , en in je adresboek te kijken wat daar nog staat. Als je imap gebruikte is je adres boek niet weg, slechts in je nieuwe app niet meer zichtbaar.
 
Als je het lokaal hebt staan zal er ergens een koppeling gemaakt moeten worden.
Ik ken die app niet dus kan je niet inhoudelijk daarmee helpen.
 
Staat het nog bij je provider, ook dan moet je de nieuwe app zodanig instellen dat deze het adres boek kan vinden.
Sinds de uitvinding van tijd, hebben we het niet meer, en kunnen we het ook niet meer vinden.
En wie haast heeft moet langzamer lopen.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.463

Re: SquirrelMail ter ziele...?

Ik heb de vraag inmiddels ook bij Neostrada gesteld. Het overzetten van de oude adreslijst van SquirrelMail naar Roundcube lijkt niet mogelijk.

Gebruikersavatar
Berichten: 649

Re: SquirrelMail ter ziele...?

Dat is wel bijzonder, normaal kan je het adres book ook downloaden in een .csv bestand en weer inlezen in een 
ander adres book..., maar goed als je er niet meer bij kan houd het op.
 
Ik heb nog even gezocht in google op: export squirrelmail address book to roundcube
daar kwamen nogal wat hits op, blijkbaar zijn daar meer mensen mee bezig....
 
wellicht dat je daar nog tips tussen kan vinden........
Sinds de uitvinding van tijd, hebben we het niet meer, en kunnen we het ook niet meer vinden.
En wie haast heeft moet langzamer lopen.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.463

Re: SquirrelMail ter ziele...?

Ze stoppen met SquirrelMail omdat het een zwaar verouderd programma is. Dat vond ik juist mooi omdat ik van eenvoud houd, maar goed het bezwaar is nu dus dat je niet (of in elk geval niet op een simpele wijze) het adressenboek kunt overzetten naar Roundcube. Het oude adressenboek van SquirrelMail is er nu volgens Neostrada ook niet meer, dus dan houdt het op. 

Berichten: 12.262

Re: SquirrelMail ter ziele...?

Helaas komen die dingen vaker voor. Veel van mijn klanten nemen hosting af bij diverse partijen, en soms schakelt met zonder fatsoenlijk bericht vooraf over op nieuwe software, mailclients en dergelijke. 
 
Als ze je bestaande mailbox en contacts zomaar hebben verwijderd is dat overigens wel extreem lomp, persoonlijk zou ik acuut een andere hostingprovider zoeken. 
Victory through technology

Gebruikersavatar
Berichten: 7.463

Re: SquirrelMail ter ziele...?

Gelukkig heb ik geen eigen bedrijf en ook niet veel vrienden en bekenden, dus de schade was te overzien. Mijn e-mailberichten zijn gelukkig wel netjes mee verhuisd naar het nieuwe e-mailprogramma, alleen het adressenboek is verdwenen.

Reageer